Terug

garantie niet voor gevolgschade bij Toyota

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. B.

Naar: Toyota Belgium

20/11/2023

Beste ,ik heb een Toyota RAV ( 4 jaar oud ) laten herstellen onder garantie maar blijkt de gevolgschade die niet door mijn toedoen is ontstaan NIET onder garantie valt .Zoals reeds eerder vermeld in mijn persoonlijke mail naar Toyota toe is de auto tijdig binnen gebracht zodra ik probleem ondervond . De koppeling is moeten vervangen worden door gevolgschade (vol olie van het lek en geen voldoende grip meer ), alsook de koppeling zelf valt niet onder garantie . Jullie antwoord op mijn mail was heel kort en bondig '' gevolgschade wordt niet gedekt en zeker de koppeling niet '' Verdere verwijzing is er niet geweest of antwoord op mijn verhaal van gevolgschade ..... Waarom spreekt men van 10 jaar garantie i.p.v. 5 jaar garantie als men plots vele dingen niet meer dekt ? Het is een kat in een zak kopen , de consument wordt misleid. Waar is de immers gekende Toyota service ?? Ik ben nu een ontevreden klant na jaren trouw aan Toyota .

Berichten (3)

Toyota Belgium

Naar: T. B.

05/12/2023

Geachte,Wij hebben het dossier van de RAV 4 met onderstelnummer JTMW43FV30D013787 aandachtig bekeken.Deze wagen werd in juli 2019 verkocht met 3 jaar fabriekswaarborg en met 2 jaar Extracare dekking.Extracare is een dekking beperkt tot bepaalde componenten en incidenten. Klanten krijgen de waarborg voorwaarden bij bestelling/ levering van hun voertuig.In dit geval had de wagen een probleem met de hydraulische drukgroep van het koppelingssysteem, deze maakt deel uit de lijst van gedekte onderdelen en werd daardoor onder waarborg vervangen.Aangezien de wagen al 70.000km had en de koppelingsschijf al bepaalde slijtage sporen vertoonde werd er besloten om deze ineens me te vervangen.Het grootste deel van de werken om de koppeling te vervangen was al gedaan om de drukgroep eruit te halen.Koppelingsschijf vervangen wanneer dat de versnellingsbak of motor uitgehaald moet worden is heel gebruikelijk, dit aangezien de werkuren heel zwaar wegen vergeleken met de onderdeelprijs zelf.De koppelingsschijf is een slijtage onderdeel die daardoor uitgesloten is van de Extracare dekking.Met vriendelijke groeten,Met vriendelijke groeten - Meilleures salutations - Best regards,Yamina Vanden hendeCustomer Relations TOYOTA BELGIUM LUXEMBOURGLexus BELGIUM LuxembourgLeuvensesteenweg 369, 1932 Zaventem, BelgiumT0800 999 55Einfo@lexus.beEinfo@toyota.beScan the QR code or click on the code and give us your opinion about our client service

T. B.

Naar: Toyota Belgium

01/01/2024

Beste ,bij aankoop auto wordt gesproken 5 jaar garantie , er wordt niet gespecifieeerd dat dit op te splitsen is in 3 en 2 jaar extracare dekking die blijkbaar dan vele addertjes onder het gras bevat . Is dit bij 10 jaar garantie dan ook zo vraag ik mij af , helaas ben ik dit niet van Toyota gewend en hoop ze dit in 2024 herbekijken , want zo zal ik toch niet met een gerust hart een nieuwe Toyota durven aankopen in de toekomst . Een heldere, duidelijke communicatie toe wat betreft garantie naar klanten toe lijkt mij een groot werkpunt . Helaas heb ik de faktuur dan helemaal betaald maar ik blijf bij mijn standpunt dit niet correct is .

Toyota Belgium

Naar: T. B.

01/01/2024

Cher client,Un immense merci pour votre intéret continu envers Toyota ! Nous avons bien reçu votre demande, et nous sommes ravis de vous avoir parmi nous.Pour rendre le processus aussi fluide que possible, n'oubliez pas de mentionner le numéro de châssis de votre véhicule lors de vos communications.Si vous avez une question urgente, consultez nos FAQs sur s:fr.toyota.be/support (ou bien les FAQ ci-dessous), vous y trouverez peut-etre la réponse que vous cherchez.Sachez que le traitement des emails peut prendre jusqu'à 8 jours ouvrables. Soyez assurés que nous mettons tout en Å“uvre pour répondre à vos attentes.N'hésitez pas à contacter votre concessionnaire local pour des questions spécifiques sur la livraison de votre véhicule ou pour toute autre assistance technique. Ils sont là pour vous!Nous apprécions votre compréhension pendant cette période et nous sommes là pour vous! * Quand mon véhicule sera-t-il livré/quand ma pièce sera-t-elle livrée'‰? Seul votre garage vous informe de la date de livraison de votre véhicule. * Que faire en cas de problème technique/multimédia/de réparation'‰? Nous vous invitons à contacter votre garage qui pourra répondre à toutes vos attentes à cet égard. * Comment introduire ou contester une demande de garantie'‰?Le service client ne peut remettre ou modifier une décision en matière de garantie. Toutes les demandes se font uniquement par l'intermédiaire de votre garage, qui les transmet au département Garantie de Toyota. * Où trouver de plus amples informations sur un modèle ou demander une offre'‰?Notre réseau de concessionnaires se fera un plaisir de vous remettre une offre et de répondre à vos questions.Utilisez le lien ci-dessous pour trouver rapidement un concessionnaire près de chez vous s:fr.toyota.be/ublish/my_toyota_my_dealers * Comment prendre ou modifier un rendez-vous'‰?Contactez votre concessionnaire Toyota local ou trouvez un garage près de chez vous via ce lien s:fr.toyota.be/ublish/my_toyota_my_dealers * Comment demander une homologation'‰?Le département Homologation peut vous fournir des duplicatas ou des attestations via homologation@toyota.beBien à vous,L'équipe du Service clientèle Toyota--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Beste klant,We willen u hartelijk bedanken voor uw aanhoudende interesse in Toyota! Uw aanvraag is goed ontvangen, en we zijn verheugd u als klant te verwelkomen.Om het proces zo vlot mogelijk te laten verlopen, vragen we u vriendelijk om het chassisnummer van uw voertuig te vermelden bij al uw communicatie.Indien u dringende vragen heeft, verwijzen we u graag naar onze veelgestelde vragen (FAQs) op s:fr.toyota.be/support (of hieronder). Hier kunt u mogelijk het antwoord vinden dat u zoekt.Gelieve er rekening mee te houden dat de verwerking van e-mails tot 8 werkdagen kan duren. Wees gerust, we doen er alles aan om aan uw verwachtingen te voldoen.Aarzel niet om contact op te nemen met uw lokale dealer voor specifieke vragen over de levering van uw voertuig of voor technische ondersteuning. Ze staan tot uw dienst!We waarderen uw begrip tijdens deze periode en staan klaar om u te assisteren! * Wanneer wordt mijn voertuig geleverd/wanneer wordt mijn onderdeel geleverd? Enkel uw dealer kan u informeren over de leveringsdatum van uw voertuig. * Wat te doen bij technische/multimedia-/reparatieproblemen? We nodigen u uit om contact op te nemen met uw dealer, die aan al uw verwachtingen op dit gebied kan voldoen. * Hoe dien ik een garantieaanvraag in of maak ik bezwaar tegen een garantiebeslissing? De klantenservice kan geen beslissing over garantie herroepen of wijzigen. Alle verzoeken moeten uitsluitend via uw dealer worden ingediend, die ze doorstuurt naar de garantieafdeling van Toyota. * Waar vind ik meer informatie over een model of vraag ik een offerte aan? Ons netwerk van dealers staat klaar om u een offerte te bezorgen en uw vragen te beantwoorden. Gebruik onderstaande link om snel een dealer bij u in de buurt te vinden: s:fr.toyota.be/ublish/my_toyota_my_dealers * Hoe maak ik een afspraak of wijzig ik een afspraak?Neem contact op met uw lokale Toyota-dealer of vind een garage in uw buurt via deze link: s:fr.toyota.be/ublish/my_toyota_my_dealers * Hoe vraag ik homologatie aan? De Homologatieafdeling kan duplicaten of attesten verstrekken via: homologation@toyota.beMet vriendelijke groeten,Het klantendienst team van Toyota


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform