Terug

Garantie na aankoop van Travelin Outdoor Sandalen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. P.

Naar: Outspot

03/03/2021

Beste,Ik bestelde op 16/06/2019 twee paar sandalen van het merk Travelin Outdoor via Outspot.be , met 2 jaar garantie. Na een eerste gebruik in 2019 maakte ik gebruik van de garantie en werden de sandalen kosteloos vervangen door Travelin Outdoor omdat de sandalen, na gewoon gebruik, reeds onbruikbaar waren door scheuren in de zolen, loskomende onderdelen o.a. bij de riempjes. In juli - augustus 2020 gingen wij opnieuw op vakantie met deze nieuwe sandalen. Na die vakantie vertoonden die sandalen opnieuw dezelfde gebreken. Ik stuurde opnieuw een vraag binnen de garantieperiode. Nu kreeg ik geen nieuwe exemplaren of een tegemoetkoming. Wel een antwoord van Travelin Outdoor: zij zouden maar een garantie van 1 jaar afgesproken hebben met Outspot.be. Ik moest mij wenden tot Outspot.be. In de reclame op de website van Ouotspot en in de bevestigingsmail stond uitdrukkelijk dat er 2 jaar garantie gegeven werd op de sandalen. Outspot ontkent de garantie van 2 jaar niet. Na enkele mails met vragen naar meer info en foto's, kwam er een uitspraak van de manager van Outspot: de gebreken zijn 'normale slijtage' en bijgevolg vallen ze niet onder de garantie.Ik betwist dit heel nadrukkelijk: De sandalen werden niet in extreme, noch uitzonderlijke omstandigheden gebruikt en ze zijn na 4 weken normaal gebruik echt onbruikbaar. Als een product een garantie krijgt van 2 jaar, mag ik er als consument toch van uitgaan dat de sandalen binnen die garantieperiode toch blijven voldoen aan de minimumvereisten: draagbaar zijn en blijvend voldoen aan de kwaliteiten die ze voorhouden 'degelijke sandalen voor outdooractiviteiten: zonder gescheurde zolen, zolen die alle demping hebben verloten of lofgekomen bevestigingen. (Waartoe dient anders een garantie? ) Ik stuurde ondertussen verschillende mails met extra toelichtingen en foto's van de gebreken zoals gevraagd. Outspot meldde mij dat ik geen recht meer heb op garantie en toen ik dat betwistte, kreeg ik geen antwoord meer. Ik herhaalde mijn betwisting ondertussen al 2 keer en heb in de laatste mail aangekondigd Test Aankoop mee op de hoogte te brengen. Een garantie van 2 jaar beloven om ze niet uit te voeren? Was het dan een verkoopstruuk om kopers te overtuigen van een kwaliteit die in de praktijk niet gegarandeerd kan worden?


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform