Terug

Garantie MSI laptop

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. K.

Naar: MediaMarkt

16/09/2019

BesteIk kocht vorig jaar een laptop bij Media Markt, met name de MSI GS65 stealth. Dit is een top-tier laptop met een aankoopprijs van boven de 2000 euro (die ik met 15 euro korting op de feestdag 15 augustus heb kunnen aankopen).Na een jaar van normaal gebruik (bijvoorbeeld altijd getransporteerd met laptopzak) begon echter ter hoogte van het linkerscharnier het scherm los te komen van de behuizing. Ik heb deze laptop hiervoor binnengebracht ter garantie, waarbij er ook een gesprek plaats vond met een verkoper die vrij zeker was dat de schade wel binnen garantie zou vallen. Het toestel werd echter opgestuurd naar de fabricant (MSI) en een dikke week later kreeg ik een mail met de prijs die ik zou moeten betalen om mijn toestel te laten vermaken. Hierna heb ik volgende stappen ondernomen:- gebeld naar de klantendienst van Media Markt, waar ze me zeiden dat ze de fabricant MSI om extra info konden vragen, maar ook dat ik best eens tot in de winkel in Brugge (Sint-Kruis) zou langsgaan.- een autorit van een half uur afgelegd tot in de winkel- in de winkel met drie mensen gepraatpersoon 1: zei dat hij niets kon doen voor me, maar was duidelijk niet capabel om hierover een gesprek te voerenpersoon 2: kwam af met een telefoonnummer en zei dat ik zelf maar eens MSI moest contacteren. Dit stootte mij uiteraard voor de borst aangezien ik toch enige service verwacht had van Media Markt. Bij deze persoon heb ik vervolgens aangedrongen om de persoon waarbij ik de laptop binnengebracht had te zien (enige capabele persoon van heel die klantendienst als je het mij vraagt)- persoon 3: deze persoon heeft mij uiteindelijk de voorwaarden van de garantie nog eens uitgelegd waarin staat dat de fabricant bepaald wat binnen garantie valt en wat niet. Deze persoon gaf mij dan wel gelijk dat het hun taak is om MSI namens mij te contacteren en hun te overtuigen dat het toestel weldegelijk binnen garantie hoort te vallen. Dit lijkt mij ook vrij logisch, want waarom zou een particulier zijn elektronica uberhaupt nog bij een retailwinkel als Media Markt halen als er toch geen service meer aan verbonden is.Deze persoon beloofde mij MSI te contacteren om allereerst meer foto's van het toestel op te vragen en vervolgens zijn best te doen voor m'n garantie.- De week hierop (4 dagen later) had ik nog steeds niets gehoord vanwege Media Markt en heb ik besloten een mail te sturen. Deze mail dateert ondertussen als van 6 dagen geleden en ik heb hier nog steeds geen antwoord op ontvangen. Deze avond heb ik nogmaals een mail gestuurd met als inhoud hoe teleurgesteld ik wel ben in de service van Media Markt.Gevolgen van de situatieIk had ongeveer 3 weken ingecalculeerd waarin ik mijn laptop kwijt zou zijn. Door de gebrekige service van Media Markt zal ik hoogstwaarschijnlijk mijn laptop nog niet terug hebben en het nieuwe academiejaar aan de universiteit zonder mijn laptop moeten aanvatten.

Berichten (3)

MediaMarkt

Naar: J. K.

17/09/2019

Meneer Kockx,We zullen met onze collega's in Brugge controleren wat er met uw dossier gebeurt.We zullen zo snel mogelijk antwoorden.Fijne dag,MoniqueVriendelijke groeten,Cordialement,Complaints Teamcomplaints@mediamarkt.bewww.mediamarkt.bewww.saturn.luBrusselsesteenweg 496 bus 21731 Asse ZellikBelgie

MediaMarkt

Naar: J. K.

17/09/2019

DATA NOT AVAILABLE

J. K.

Naar: MediaMarkt

17/09/2019

Beste Mr. MaesIk ben blij te horen dat MSI ondertussen toch al gecontacteerd is, maar zou het mogelijk zijn eens te bellen met MSI zoals een van uw collega's mij voorstelde om te doen? Ik zou het erg op prijs stellen mocht u dit doen en mocht u toch enigszins proberen hen wat te overtuigen om het te herstellen. Ik kan namelijk op mijn scoutswoord zweren dat de schade niet door eigen toedoen is. Schade door slechte kwaliteit kan namelijk ook na een tijd optreden, vermoeiing noemen ze dat volgens mij in de materiaalkunde.Elke dag vanaf volgende week maandag dat ik het toestel niet terug heb is er een teveel dus ik zou een telefoontje van Media Markt naar MSI enorm op prijs stellen.Daarnaast vind ik het ook zeer spijtig dat ik pas een antwoord ontvang al ik een mail stuur via testaankoop.be.Met vriendelijke groeten Jonas Kockx


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform