Terug

garantie maar 30 dagen en geen onderhoud

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. D.

Naar: Decathlon

05/01/2022

GeachteWij kochten in juni 2021 een fiets op de website van Decathlon. Wij gaan reeds lange tijd bij Decathlon voor de herstellingen van onze andere fietsen en het leek ons dus ideaal om hier een fiets te kopen om dit bij dezelfde dealer te houden. De fiets werd vlot online geleverd en de eerste maanden leek er niets aan de hand. Nu beginnen sinds december 2021 allerhande elektronische mankementen aan te zijn. Omdat de fiets ook een eerste onderhoudt nodig had begaven wij ons naar Decathlon in schelle. Eens daar aangekomen kregen we het antwoord dat de fietshersteldienst deze fiets niet kon herstellen omdat het geen Decathlon merk zou zijn. We hebben hierop geantwoord dat de fiets bij hen aangekocht was. Nu blijkt volgens de verkoper dat Decathlon ook fietsen aanbiedt van een andere partner en dat hij deze niet mag herstellen. Hierna hebben we dan maar naar de klantendienst gemaild met de vraag waar we dan wel terecht konden met ons probleem. Hier was het antwoord terug eenvoudig en verwezen zij door naar de partner Leon cycle. Ze zijn zelfs zo vriendelijk geweest om zelf contact op te nemen. Hun antwoord was kort en bondig: we moeten naar een lokale dealer gaan (die er niet is) en de factuur zelf betalen van alles. We hadden maar binnen de dertig dagen na de aankoop moeten reageren (volgens de partner) als er een probleem zou zijn. Inmiddels onderzocht ik ook hoe duidelijk dat er op de website gecommuniceerd word over die andere garantievoorwaarden. Hierin is het pas duidelijk als je driemaal doorklikt op een heel kleine text over de externe partner NCM. Ook bij het uitchecken in het winkelmandje of bij het betalingsproces word er niet vermeld dat er andere voorwaarden zijn. Ik bekeek inmiddels ook de factuur en ook hier word er niets over vermeld. Het is best wel frustrerend en ik las ook al meerdere commentaren op het internet over niet terugbetalingen en frustraties hieromtrent. Ik wil dus graag mijn geld terug en een fiets van Decathlon zelf kopen zodat ik wel de juiste voorwaarden krijg en gebruik kan maken van deze hersteldienst. Met vriendelijke groeten De Boey Tim

Berichten (1)

Decathlon

Naar: T. D.

05/01/2022

ONS ANTWOORD OP JE AANVRAAGBeste,Heel erg bedankt. Mijn excuses voor deze grote onduidelijkheid.Ik heb dit iets beter voor u bekeken en kon terugvinden dat de klant recht heeft op garantie van2 jaar ophet frame, de batterij enelektronische onderdelen.Hier onder valt niet het onderhoud, de verbruiksartikelen en de schade aan de fiets als gevolg van oneigenlijk gebruik kan niet door de garantie in aanmerking worden genomen.Indien ditproduct herstelt moet worden is dit helaas niet mogelijk om dit te doen bij een van onze decathlon winkels aangezien dat wij hier niet het correcte materiaal en specialisatie voor hebben.Om deze reden hebben wij dan ook later contact opgenomen met de partner om te bekijken waar het onderhoud en de herstelling dienen plaats te vinden. Dit is mogelijk bij een herkende fietstechnicus in de buurt van u, namelijk de klant. Aangezien dat dit niet rechtstreeks kan gebeuren bij de partner dienen de kosten voorgeschoten te worden en bekijkt de partner hierbij welke herstellingen zullen terugbetaald worden afhankelijk van de garantie die zoals eerder vermeld 2 jaar bedraagt.Een retour dient binnen 14 dagen na ontvangst van de producten te gebeuren, hierbij is deze retour dan ook gratis.Buiten deze periode geldt de volgende regeling:Na deze termijn van 14 dagen na ontvangst van de fiets is retournering en herroeping tegen vergoeding niet meer mogelijk. Er kunnen bepaalde uitzonderingen worden gemaakt als de fets niet is gebruikt en verpakt is in de originele doos (met retourkosten van 50 euro).Om deze reden zou ik u willen vragen naar iets meer informatie overervaren problemen met de fiets en indien mogelijk met foto's en video's?Op deze manier kan ik samen met de partner dit verder bekijken en u een oplossing aanbieden.De verkoopsvoorwaarden die van toepassing zijn op deze aankoop kunt u terugvinden in de bijlage.Met sportieve groeten,Sportivement,AmyAre you satisfied with our assistance ?Zeer tevredenTevredenOntevredenKlik op de smiley of klik hier om feedback te geven.JOUW AANVRAAG: Klacht - garantie maar 30 dagen en geen onderhoud - (CPTBE01432882-95)Je aanvraag is geregistreerd als 220105-001442Ons team van passiesportersis voor je beschikbaar 02/208.26.60 E-mail FacebookVan maandag tot vrijdag van 8 tot 20u - Zaterdag van 9u tot 19uWinkelsin heel BelgieOnek het nieuwsvan jouw DECATHLONAfspraak www.decathlon.beVolg ons nieuwsConform de wet van 8 december 1992 tot bescherming van de persoonlijke levenssfeer, garandeert Decathlon een recht van toegang, verbetering en verwijdering van uw persoonsgegevens. Raadpleeg onze integrale algemene voorwaarden.Indien u in de Europese Unie woont en u hebt een klacht over producten of diensten die u bij Decathlon hebt gekocht via een overeenkomst per e-mail, kan u terecht op het ODR-platform van de Europese Unie: ec.europa.eu/consumers/odr/NV Decathlon Belgium - RPR Brussel - Ondernemingsnummer 0449.296.278ER: Faustino Rabasot - Jules Bordetlaan 1, 1140 Evere - Drukfouten voorbehouden[---002:005238:13551---] Je aanvraag is geregistreerd als 220105-001442Ons team van passiesportersis voor je beschikbaar 02/208.26.60 E-mail FacebookVan maandag tot vrijdag van 8 tot 20u - Zaterdag van 9u tot 19uWinkelsin heel BelgieOnek het nieuwsvan jouw DECATHLONAfspraak www.decathlon.beVolg ons nieuwsConform de wet van 8 december 1992 tot bescherming van de persoonlijke levenssfeer, garandeert Decathlon een recht van toegang, verbetering en verwijdering van uw persoonsgegevens. Raadpleeg onze integrale algemene voorwaarden.Indien u in de Europese Unie woont en u hebt een klacht over producten of diensten die u bij Decathlon hebt gekocht via een overeenkomst per e-mail, kan u terecht op het ODR-platform van de Europese Unie: ec.europa.eu/consumers/odr/NV Decathlon Belgium - RPR Brussel - Ondernemingsnummer 0449.296.278ER: Faustino Rabasot - Jules Bordetlaan 1, 1140 Evere - Drukfouten voorbehouden[---002:005238:13551---]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform