Klacht
E. V.
Naar: Carrefour Belgium
Beste Ik heb een laptop gekocht bij de Carrefour te Kuringen maar na ongeveer 1 jaar start hij niet meer op. Ik heb hem binnengebracht maar ik krijg de uitleg dat ik Windows er heb afgegooid ??Dit vind ik een belediging en een vuil excuus om de garantie te ontlopen. Als ik vraag wat ik moet doen zeggen ze dat ik hem moet gaan halen en er Windows moet opzetten want dat valt niet onder garantie. Er is geen voorstel dat zij dit tegen betaling kunnen regelen. Ik ben zeker dat er meer aan de hand is en het niet ligt aan de afwezigheid van Windows. Dit is een duidelijke smoes om aan de garantie te ontlopen.
Berichten (5)
Carrefour Belgium
Naar: E. V.
- Typ uw reactie boven deze regel - ----------------------------------------------Isabel G., 29 jan. 2021 10:20 CETBeste,Wij verwijzen naar uw vraag in verband met een herstelling van uw pc.Zonder nazicht van de pc, kunnen wij geen uitsluitsel geven over het probleem. Wij moeten dus eerst uw pc kunnen laten nakijken door de erkende hersteldienst om te kunnen vaststellen wat het probleem is. Hiervoor moet u inderdaad uw pc binnenbrengen in een hypermarkt in uw buurt. Als het gaat om een mechanisch defect dat zich onder normale omstandigheden niet zou mogen voordoen, dan is dit gedekt door de wettelijke garantie van 2 jaar op vertoon van het kasticket.Gaat het echter om een softwareprobleem, een breuk door fout gebruik of slijtage door gebruik, dan is dit niet gedekt door de garantie en zullen er bestekkosten worden aangerekend ongeacht of de herstelling wordt uitgevoerd of niet.Wij nodigen u ook uit een backup te maken vooraleer u uw pc binnenbrengt. Voor alle duidelijkheid er is dus geen verplichting om Windows te herinstalleren, gelieve wel de nodige informatie mee te geven om de herstellers toe te laten het systeem op te starten.Wij informeren uw hypermarkt Kuringen van uw meldingen en vragen hen om het nodige te doen voor een correcte afhandeling, mocht u uw pc via hen binnen brengen.Steeds tot uw dienst.IsabelKlantendienst Carrefour Belgium Je aanvraag â„–776869 Onderwerp Garantie laptop - CPTBE01181144-72. Beschrijving Beste,Wij verwijzen naar uw vraag in verband met een herstelling van uw pc.Zonder nazicht van de pc, kunnen wij geen uitsluitsel geven over het probleem. Wij moeten dus eerst uw pc kunnen laten nakijken door de erkende hersteldienst om te kunnen vaststellen wat het probleem is. Hiervoor moet u inderdaad uw pc binnenbrengen in een hypermarkt in uw buurt. Als het gaat om een mechanisch defect dat zich onder normale omstandigheden niet zou mogen voordoen, dan is dit gedekt door de wettelijke garantie van 2 jaar op vertoon van het kasticket.Gaat het echter om een softwareprobleem, een breuk door fout gebruik of slijtage door gebruik, dan is dit niet gedekt door de garantie en zullen er bestekkosten worden aangerekend ongeacht of de herstelling wordt uitgevoerd of niet.Wij nodigen u ook uit een backup te maken vooraleer u uw pc binnenbrengt. Voor alle duidelijkheid er is dus geen verplichting om Windows te herinstalleren, gelieve wel de nodige informatie mee te geven om de herstellers toe te laten het systeem op te starten.Wij informeren uw hypermarkt Kuringen van uw meldingen en vragen hen om het nodige te doen voor een correcte afhandeling, mocht u uw pc via hen binnen brengen.Steeds tot uw dienst.IsabelKlantendienst Carrefour Belgium Nog vragen?Bel gratis onze Klantendienstvan maandag tot vrijdag van 8.45 tot 20 uur en elke zaterdag van 9 tot 19 uur 0800 9 10 11--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Carrefour.[3Q434V-WXL0]
Carrefour Belgium
Naar: E. V.
- Typ uw reactie boven deze regel - ----------------------------------------------Isabel G., 29 jan. 2021 15:37 CETBeste klant,Wij kregen bijkomende feedback van de winkel die blijkbaar uw pc wel degelijk onderzocht en u volgende uitleg gaf. Deze vervolledigt het bericht dat wij u eerder doorstuurden.Bij het nakijken in de winkel is er wel nog een SSD gevonden in de BIOS, maar de computer mist de Windows-installatie: "No boo media found error".U kan mits behulp van de tool "mediacreationtool.exe" een usb-stick aanmaken waarmee u Windows terug kunt installeren. Wij vrezen dat als u dit niet doet en dit zo opstuurt voor herstelling de herinstallatie niet onder de waarborg zal vallen en u hiervoor de kosten zal moeten dragen.Wij herinneren u eraan dat er 2 jaar waarborg geldt op de hardware. Software-installaties zijn hiervan uitgesloten.Steeds tot uw dienst.IsabelKlantendienst Carrefour Belgium----------------------------------------------Isabel G., 29 jan. 2021 10:20 CETBeste,Wij verwijzen naar uw vraag in verband met een herstelling van uw pc.Zonder nazicht van de pc, kunnen wij geen uitsluitsel geven over het probleem. Wij moeten dus eerst uw pc kunnen laten nakijken door de erkende hersteldienst om te kunnen vaststellen wat het probleem is. Hiervoor moet u inderdaad uw pc binnenbrengen in een hypermarkt in uw buurt. Als het gaat om een mechanisch defect dat zich onder normale omstandigheden niet zou mogen voordoen, dan is dit gedekt door de wettelijke garantie van 2 jaar op vertoon van het kasticket.Gaat het echter om een softwareprobleem, een breuk door fout gebruik of slijtage door gebruik, dan is dit niet gedekt door de garantie en zullen er bestekkosten worden aangerekend ongeacht of de herstelling wordt uitgevoerd of niet.Wij nodigen u ook uit een backup te maken vooraleer u uw pc binnenbrengt. Voor alle duidelijkheid er is dus geen verplichting om Windows te herinstalleren, gelieve wel de nodige informatie mee te geven om de herstellers toe te laten het systeem op te starten.Wij informeren uw hypermarkt Kuringen van uw meldingen en vragen hen om het nodige te doen voor een correcte afhandeling, mocht u uw pc via hen binnen brengen.Steeds tot uw dienst.IsabelKlantendienst Carrefour Belgium Je aanvraag â„–776869 Onderwerp Garantie laptop - CPTBE01181144-72. Beschrijving Beste,Wij verwijzen naar uw vraag in verband met een herstelling van uw pc.Zonder nazicht van de pc, kunnen wij geen uitsluitsel geven over het probleem. Wij moeten dus eerst uw pc kunnen laten nakijken door de erkende hersteldienst om te kunnen vaststellen wat het probleem is. Hiervoor moet u inderdaad uw pc binnenbrengen in een hypermarkt in uw buurt. Als het gaat om een mechanisch defect dat zich onder normale omstandigheden niet zou mogen voordoen, dan is dit gedekt door de wettelijke garantie van 2 jaar op vertoon van het kasticket.Gaat het echter om een softwareprobleem, een breuk door fout gebruik of slijtage door gebruik, dan is dit niet gedekt door de garantie en zullen er bestekkosten worden aangerekend ongeacht of de herstelling wordt uitgevoerd of niet.Wij nodigen u ook uit een backup te maken vooraleer u uw pc binnenbrengt. Voor alle duidelijkheid er is dus geen verplichting om Windows te herinstalleren, gelieve wel de nodige informatie mee te geven om de herstellers toe te laten het systeem op te starten.Wij informeren uw hypermarkt Kuringen van uw meldingen en vragen hen om het nodige te doen voor een correcte afhandeling, mocht u uw pc via hen binnen brengen.Steeds tot uw dienst.IsabelKlantendienst Carrefour Belgium Nog vragen?Bel gratis onze Klantendienstvan maandag tot vrijdag van 8.45 tot 20 uur en elke zaterdag van 9 tot 19 uur 0800 9 10 11--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Carrefour.[3Q434V-WXL0]
E. V.
Naar: Carrefour Belgium
DagIk ben naar een computerzaak geweest om te vragen om Windows terug te installeren. Zij hebben mij verzekerd dat dit niet mogelijk was omdat de harde schijf niet gevonden werd. Zij hebben mijn laptop naar Medion gestuurd om de SSD te vervangen. Hierbij zijn wel kosten aan verbonden. Waar kan ik deze kosten verhalen?
E. V.
Naar: Carrefour Belgium
DagIk ben nog steeds wachtende op antwoord op mijn vorige vraag. Ik wil hier ook bij melden dat ik bewijs heb dat Medion de SSD hebben vervangen.
Carrefour Belgium
Naar: E. V.
- Typ uw reactie boven deze regel - ----------------------------------------------Isabel G., 8 mrt. 2021 10:23 CETBeste klant,Het spijt ons u te moeten melden dat Carrefour niet tussenkomt voor reparaties die niet via de Carrefour-hersteldienst worden georganiseerd en die niet onder garantie vallen. Graag informeren wij u ook dat wij enkel werken met de erkende hersteldienst van het merk Medion die oordeelt over de aard en oorzaak van het defect en bepaalt of de garantie speelt of niet.Het is ook nuttig even terug te komen op de informatie van onze manager die u te woord heeft gestaan in uw Carrefour-hypermarkt. Hij heeft uw laptop ter plekke onderzocht. Hij heeft op dat moment geen probleem met de SSD vastgesteld, enkel de "bootmedia windows " was niet te vinden. Als Windows crasht, kan men normaal via F10, F8 de recovery van de originele installatie doen. Op uw laptop was niets meer van Windows te vinden. Onze manager heeft u dan gezegd dat de herstelling van een dergelijk probleem - het installeren van software - niet onder de waarborg valt. De hersteldienst (aangeduid door Medion) kan dus het probleem onderzoeken en oplossen maar een software-(her-installatie is betalend.Als Medion uw pc heeft hersteld via een andere pc-dealer en hiervoor een kost aanrekent, dan bevestigt dit de uitleg die u in onze winkel kreeg. Het ging om een probleem met software die opnieuw moest gea¯nstalleerd worden en dat is niet gedekt door de garantie. Was de SSD kapot, dan had Medion deze hersteld onder garantieDe garantie wordt gegeven door Medion en Medion bepaalt of het defect te wijten is aan een element dat door de garantie gedekt is of niet.Vriendelijke groet,IsabelKlantendienst Carrefour Belgium Je aanvraag â„–848064 Onderwerp Re: Garantie laptop - CPTBE01181144-72. Beschrijving Beste klant,Het spijt ons u te moeten melden dat Carrefour niet tussenkomt voor reparaties die niet via de Carrefour-hersteldienst worden georganiseerd en die niet onder garantie vallen. Graag informeren wij u ook dat wij enkel werken met de erkende hersteldienst van het merk Medion die oordeelt over de aard en oorzaak van het defect en bepaalt of de garantie speelt of niet.Het is ook nuttig even terug te komen op de informatie van onze manager die u te woord heeft gestaan in uw Carrefour-hypermarkt. Hij heeft uw laptop ter plekke onderzocht. Hij heeft op dat moment geen probleem met de SSD vastgesteld, enkel de "bootmedia windows " was niet te vinden. Als Windows crasht, kan men normaal via F10, F8 de recovery van de originele installatie doen. Op uw laptop was niets meer van Windows te vinden. Onze manager heeft u dan gezegd dat de herstelling van een dergelijk probleem - het installeren van software - niet onder de waarborg valt. De hersteldienst (aangeduid door Medion) kan dus het probleem onderzoeken en oplossen maar een software-(her-installatie is betalend.Als Medion uw pc heeft hersteld via een andere pc-dealer en hiervoor een kost aanrekent, dan bevestigt dit de uitleg die u in onze winkel kreeg. Het ging om een probleem met software die opnieuw moest gea¯nstalleerd worden en dat is niet gedekt door de garantie. Was de SSD kapot, dan had Medion deze hersteld onder garantieDe garantie wordt gegeven door Medion en Medion bepaalt of het defect te wijten is aan een element dat door de garantie gedekt is of niet.Vriendelijke groet,IsabelKlantendienst Carrefour Belgium Nog vragen?Bel gratis onze Klantendienstvan maandag tot vrijdag van 8.45 tot 20 uur en elke zaterdag van 9 tot 19 uur 0800 9 10 11--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Carrefour.[OLV6YG-ELWD]
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten