In november 2006 kocht ik een keuken, type FAKTUM bij Ikea in Eindhoven (voor mij toen de dichtstbij gelegen Ikea). Na enkele jaren bleken de keukendeurtjes, gemaakt van gelakt MDF niet goed bestand te zijn tegen het kookvocht dat in elke keuken overvloedig geproduceerd wordt. Ik vroeg en kreeg een nieuw deurtje maar dat raakte even vlug beschadigd.Toen ik me bij de klantendienst in Eindhoven aanbood werd mij verteld dat mijn klacht ontvankelijk was (garantie op garantie) maar dat het model Faktum niet meer in productie was en dat mijn dossier daarom werd overgemaakt aan de centrale klantendienst in Groningen die het dan weer overmaakte aan de klantendienst in Eindhoven die uiteindelijk mijn klacht afwees omdat dit model keuken niet meer geproduceerd wordt.Omdat mij dit gegeven al bekend was en de vervanging door eenzelfde product mij ook geen goede oplossing leek, had ik al voorgesteld alle deurtjes te vervangen door een geschikt model waarbij ik een redelijk bedrag zou betalen voor het gebruik dat ik al die jaren gehad heb. Daar werd niet op gereageerd. Zij hebben mijn dossier dus afgesloten.In de algemene garantievoorwaarden vind ik niets over hun procedure in een geval als dit.Vandaar mijn vraag om te bekijken waarop ik recht heb en eventueel tussen te komen om dat recht af te dwingen.