Terug

Garantie/herstel problemen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. G.

Naar: VANDEN BORRE

04/02/2024

Geachte,Onze stoomoven vertoont een gat in de bodemplaat, door roestvorming. Door onze Vanden Borre Life garantie hebben wij recht op reparatie.Jullie dienst beslist dat dit onherstelbaar is, en stuurt alles door naar de fabrikant.Na enige tijd krijgen wij plots het bericht dat wij 'professioneel gebruiker' zijn, en dat er geen sprake is van omwisseling. Sterker nog: onze Life verzekering wordt onmiddellijk stopgezet!Wij gebruiken de stoomoven in onze eigen woning, waar wij werkzaam zijn als onthaalouder, en gebruiken deze dus 1 of maximum 2 maal per dag (zoals in elk normaal dagdagelijks gezin).Zijn dus, bij deze, alle gezinnen die een stoomoven 1 of 2 maal per dag gebruiken, per definitie volgens jullie bedrijf 'professionele gebruikers'?Wij vinden in geen enkele, maar dan ook geen enkele handleiding, de melding terug dat een stoomoven maximum 1 maal per dag kan/mag gebruikt worden, omdat het anders 'professioneel' wordt!Graag herziening van deze beslissing dus!En dan onze Vanden Borre Life:Al onze apparaten die wij bij jullie aankochten hebben wij aangekocht zonder verlengde garantie.Ah ja meneer, een Life contract is in jullie geval met de kindjes in huis geen overbodige luxe (inderdaad, in de winkel waar wij al jaren vaste klant zijn, weten ze dat wij onthaalouder zijn).En van slag zijn dus al onze andere apparaten ook niet meer verzekerd, door het verbreken van ons Life-contract!Worden onze koelkast, onze droogkast, onze tv, ... bij deze ook bestempeld als 'professioneel gebruik'...???En indien jullie die lijn doortrekken, dan gaat de winkel in de fout door er ons niet op te wijzen dat wij geen recht hebben op een Life contract!Hebben wij dus al die jaren onze premies betaald voor iets waar we geen aanspraak kunnen op maken...?Graag ook hier een grondige herziening van jullie beslissing!Met vriendelijke groet,De Prins Geert.

Berichten (1)

VANDEN BORRE

Naar: A. G.

13/02/2024

Beste,Wij kregen je dossier door via de collega's van de technische dienst.Zij bevestigden mij dat het gat in de bodem veroorzaakt is door het intensieve gebruik in de kinderopvang (bevestig je in je mail naar onze technische dienst).Ondanks je beschikt over de Vanden Borre Life garantie, valt professioneel gebruik hier helaas niet onder. De Vanden Borre Life dekt enkel toestellen voor huishoudelijk gebruik.Bijgevolg hebben wij helaas geen oplossing voor je stoomoven. Dit kan helaas niet hersteld worden.Gezien de Vanden Borre Life garantie gelinkt is aan het adres waar de stoomoven staat, de kinderopvang, zijn wij genoodzaakt om deze te stoppen gezien het zoals eerder gemeld enkel voor huishoudelijk gebruik is en niet voor professioneel gebruik zoals in een kinderopvang.MvgCynthiaConsumentendienst02 334 00 00Vanden Borre - Voor 't leven


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform