Terug

Garantie geweigerd, telefoon beschadigd

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. N.

Naar: Dynafix

31/10/2020

Beste, Ik vroeg een reparatie via Samsung aan voor mijn Samsung Galaxy Note 20 Ultra 5G, de telefoon startte zich onder bepaalde omstandigheden opnieuw op. Ik meldde me aan via de website van Samsung en niet veel later stond de koerier voor de deur om mijn toestel op te halen. Ik had mezelf hier op voorbereid dus had ik mijn toestel onklaar gemaakt, ik heb de simkaart verwijderd en de telefoon terug naar fabrieksinstellingen gezet en de telefoon terug in de originele verpakking gestoken samen met de originele lader, echter, toen de koerier hier aan kwam vertelde hij mij in gebrekkig Nederlands dat ik de telefoon uit de doos moest halen en in een koffertje steken dat hij bij had, zo gezegd, zo gedaan. 3 dagen gingen voorbij waarna ik mijn toestel terug verwachtte want dit zou binnen 3 dagen geklaard zijn. Echter na 4 dagen kreeg ik oppeens een email met een prijsopgave van rond de 150,-. Het initiële probleem met het toestel was volgens mij software gerelateerd echter stond in de prijsopgave 'gebroken backglass', ik dacht dat dit een interne fout ging zijn en dat dit over een ander toestel ging dus maakte ik me er niet zo druk over en meldde het probleem bij Samsung. Zij ging hier een onderzoek naar voeren maar konden niets voor mij betekenen, het zou hier wel degelijk om mijn toestel gaan. Daarna heb ik contact gezocht met Dynafix van de Dyna group, de koerier is ook onderdeel van de Dyna Group en werkt voor de dochteronderneming DynaLogic. Toen ik mijn toestel meegaf met de koerier was deze in absolute nieuwstaat. De duurste telefoon van het moment dus heb ik alle risico's willen wegnemen wat betreft krassen gebroken glas etc. De telefoon was voorzien van een robuuste -silicone- 2 delige hoes, een met uv bevestigde screenprotector op het touchscreen en een screenprotector op de cameramodule achteraan. De screenprotector heeft men direct verwijderd bij de eerste analyse van het toesten ook al heb ik aan gegeven dat het een softwaregerlateerde bug was, dus waarom moest de screenprotector verwijderd worden? Maar vooral.. niemand weet hoe die barst in de achterkant van het toestel is ontstaan. Ze vroegen of ik geen foto had getrokken voor ik deze opstuurde als 'bewijs'. Dit is nergens gecommuniceerd geweest en was ook geen vereiste. Na vele mails, telefoontjes en chats naar Samsung en Dynafix biedt niemand hier een oplossing voor en houden zichzelf ook niet verantwoordelijk. De garantiekwestie is niet opgelost omdat het backglass gebarsten is en dus mijn garantie zogezegd kwam te vervallen. Ik heb meerdere malen contact proberen te leggen met beide partijen maar hier wordt ik niet wijzer van. Ik heb mijn toestel terug laten overbrengen van de firma naar mij thuis. Ik zou graag vergoed worden voor deze fout of mijn telefoon kosteloos laten herstellen. Op internet zijn duizenden reviews over Dynafix en hun aanpak van garantiekwesties te vinden die allemaal even negatief zijn. Daarom dat ik het ook niet ga accepteren dat ik voor de kosten zal opdraaien.

Berichten (1)

Dynafix

Naar: L. N.

11/11/2020

Beste mevrouw Naessens, Hartelijk dank voor uw e-mail.Het toestel is tweemaal bij ons geweest (zie beide rma-nummer in subject). Dynafix heeft het ontvangen in een beschadigde staat (zie foto's bijlagen). Als bedrijf dienen wij de toestellen te beoordelen in de staat van ontvangst. Indien u van mening bent dat er sprake is van transportschade, dient u een bewijs aan te leveren van het tegendeel (foto gemaakt op dag van verzending). Wij kunnen niet a priori uitgaan van transportschade zonder zichtbaar bewijs. Inmiddels heeft u gekozen voor herstelling en bent akkoord gegaan met de kosten. Het toestel is inmiddels hersteld en bij u geleverd. Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben gea¯nformeerd.Met vriendelijke groet, Han ______________________________Original Message: Dynafix Care B.V Customer Care Center------------------------------------------------------------------------------------------------Vragen? web.dynafix.com/nl/faq/ Volg hier uw reparatie! s:www3.dynafix.com/ascima/forms/frm_gsmrepairorder_tracestatus.aspx Visit our website www.dynafix.com Like us on Facebookwww.facebook.com/dynafixrepair Follow us on Twitter www.twitter.com/DynafixNL ------------------------------------------------------------------------------------------------Dynafix Group B.V.Industrialpark De HorselDaelderweg 216361 HK NuthThe Netherlands------------------------------------------------------------------------------------------------Messages and any files or documents attached are intended only for the use of the addressee and may contain information which is privileged and confidential. It is intended for the individual or entity named. If the reader of the email is not the intended recipient, or the employee or agent responsible for delivering it to the intended recipient, you are hereby notified that any use, dissemination, forwarding, printing or copying of the email is strictly prohibited. If someone is not the named addressee or has received the email in error, he has to inform the sender immediately and delete it from his system. He also cannot copy or disclose it or its contents or use it for any purpose. Transmission of an email cannot be guaranteed to be secure or error-free. Any opinions expressed in this email are those of the author and do not necessarily constitute the views of the Dynafix Group B.V. Nothing in this email shall bind the Company in any contract or obligation.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform