Terug

Garantie/Factuur

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Garantie

Klacht

J. V.

Naar: Toyota Belgium

05/11/2025

Chassisnummer : JTEBR3FJ20K186172 type Landcruiser. Twee problematieken. 1/De wagen is aangekocht in januari 2021 bij Toyota Vandorpe( nu De Prins Oudenaarde). Na een aanrijding in okt 2021 is de bumper vervangen. Parkeersensoren werkten niet meer bij verlaten garage. Om geen permanent alarm op het dashbord te hebben zijn ze afgekoppeld. In november 2023 werd opnieuw aan de bumper gewerkt. Sensoren zijn nog altijd niet hersteld. In januari 2024 kwam de wagen binnen voor breuk en herstelling in garantie. Opnieuw heb ik aangedrongen op herstelling sensoren. Twee maand stond de wagen in de garage. Vervanging van stukken zou doorgevoerd zijn maar de sensoren werkten nog altijd niet. Dan komt volgende probleem. 2/ In januari 2025 was er een alarm aan de add-blue-sensoren. De wagen moest ter keuring aangeboden worden in maart. Men had geen tijd om ernaar te kijken en zou me contacteren wanneer. Begin maart moest de wagen naar de keuring maar dat kon niet door alarm op het dashbord. Omdat de wagen niet meer op de weg kon en niet hersteld was heeft men de wagen in de garage genomen om te herstellen. Een vervangwagen is ter beschikking gesteld. Deze was niet geschikt voor het werk dat ik doe. Dit heeft vier maand geduurd. Op mijn dringende vraag waarom dat alles zolang duurt was het antwoord dat alles op afspraak gebeurt en dat mensen die denken prioriteit te hebben maar moeten wachten. Men heeft uiteindelijk probleem 2/ opgelost gekregen door een nieuwe kabelboom te monteren (omdat de vorige blijkbaar rot was), en dit onder de garantie van Toyota. Probleem 1/ (parkeersensoren)was aldus nog steeds niet opgelost. Men heeft een technieker uit een andere garage uit de groep gehaald. Deze heeft vastgesteld dat er een slecht contact was bij montage sensoren(bumper). Er is een nieuwe boordcomputer geïnstalleerd om alles op te lossen en dit opnieuw onder garantie Toyota. Toen mocht ik de wagen ophalen omdat alles terug naar behoren functioneerde. Echter pas na het betalen van de factuur(ca. 7000 euro).(bijlage). Die heb ik betwist na betaling omdat ik de auto terug wilde. de betalingstermijn op de factuur bedraagt ook 14 dagen. Op mijn vraag waarvoor dat allemaal was daar er garantie Toyota 5 tot 10 jaar was, kwam het antwoord dat ze lang moesten zoeken. Probleem 2/(parkeersensoren) gaf terug alarm ongeveer een kwartier nadat ik de garage verlaten had. Na discussie met de garage wordt gesteld dat er reeds werken in garantie uitgevoerd zijn en dat de wagen terug een week naar de garage moet om een kabel te vervangen die , volgens de garage, ook rot zou zijn. Dit opnieuw voor een week.( en dit zonder te wagen te zien) Deze keer zou ik maar de helft van de werkuren moeten betalen. Nu vind ik, dat als de wagen in laatste anderhalf jaar gedurende 6 maand in de garage gestaan heeft en men in de loop der jaren reeds minstens vier keer de bumper eraf gehaald heeft, het straf dat deze er nogmaals af moet om dit te herstellen. Dus blijft de vraag of deze sensoren slecht gemonteerd zijn of dat er slechte kabels gemonteerd zijn daar deze na nog geen jaar oud reeds kapot waren. Bij nalezen van de 10-jarig garantie staat vermeld dat elektrische kabels daartoe ook behoren. De diagnose tijd daarentegen niet, maar om bijna 6000 euro aan diagnose te besteden is er nogal over. De garage stelt dat ze reeds duizenden euro's intern genomen heeft en dat het eigenlijk volstaat maar over de schade die ik heb wordt niet gesproken. Het vertrouwen in de competentie van garage De Prins Oudenaarde is geschokt daar ik daar reeds bijna 30 jaar klant was en reeds een zestal landcruisers gekocht heb.

Berichten (8)

Toyota Belgium

Naar: J. V.

07/11/2025

Website Helpcenter Olivia Brancovianu (Toyota Belgium) 7 nov 2025 16:45 CET Beste meneer VindeVoghel, Bedankt voor uw gedetailleerde toelichting. Wij hebben uw dossier doorgestuurd naar onze garantieafdeling voor verificatie en analyse van wat precies onder garantie werd genomen en waarom bepaalde onderdelen niet werden gedekt. Zodra wij een antwoord hebben ontvangen van de garantieafdeling, nemen wij opnieuw contact met u op om u verder te informeren. Bedankt voor uw geduld en begrip. Met vriendelijke groeten, Kind Regards Olivia Brancovianu Customer Relation Manager Toyota Lexus Belux Klachten 5 nov 2025 18:00 CET Garantie/Factuur

Toyota Belgium

Naar: J. V.

08/11/2025

Website Helpcenter Hallo Klachten Bedankt dat u contact met ons hebt opgenomen! We hopen dat uw verzoek of klacht nu is opgelost. Kunt u 2 minuten de tijd nemen om onze interactie te beoordelen? Hoe tevreden bent u met de hulp van de klantenservicemedewerker? 5 Zeer tevreden 4 3 2 1 Helemaal niet tevreden Uw feedback is erg belangrijk voor ons en helpt ons de kwaliteit van onze klantenservice te verbeteren. Hieronder kan je nog een overzicht vinden van je laatste contact met ons: Olivia Brancovianu (Toyota Belgium) 7 nov 2025 16:45 CET Beste meneer VindeVoghel, Bedankt voor uw gedetailleerde toelichting. Wij hebben uw dossier doorgestuurd naar onze garantieafdeling voor verificatie en analyse van wat precies onder garantie werd genomen en waarom bepaalde onderdelen niet werden gedekt. Zodra wij een antwoord hebben ontvangen van de garantieafdeling, nemen wij opnieuw contact met u op om u verder te informeren. Bedankt voor uw geduld en begrip. Met vriendelijke groeten, Kind Regards Olivia Brancovianu Customer Relation Manager Toyota Lexus Belux Klachten 5 nov 2025 18:00 CET Garantie/Factuur

Toyota Belgium

Naar: J. V.

10/11/2025

Website Helpcenter Olivia Brancovianu (Toyota Belgium) 10 nov 2025 17:24 CET Beste meneer VindeVoghel, Wij hebben uw dossier doorgestuurd naar onze garantieafdeling voor verificatie en analyse van wat precies onder garantie viel en waarom bepaalde onderdelen niet werden gedekt. Na retourinformatie van het garantie-departement kunnen wij u meedelen dat, indien de dealer geen verdere dekking voorziet omtrent punt 1, dit vermoedelijk te maken heeft met corrosie door waterinfiltratie, waardoor de beslissing werd genomen dit niet onder garantie te nemen. Dit staat duidelijk vermeld in de lijst met niet-gedekte onderdelen. Het is mogelijk dat er nog andere zaken werden vastgesteld, maar de beste bron voor verdere toelichting blijft de garage zelf die de herstelling heeft uitgevoerd. Wij raden u daarom aan direct contact op te nemen met de garage voor verdere details of verduidelijking. Wij danken u voor uw begrip en geduld. Kind Regards Olivia Brancovianu Customer Relation Manager Toyota Lexus Belux Olivia Brancovianu (Toyota Belgium) 7 nov 2025 16:45 CET Beste meneer VindeVoghel, Bedankt voor uw gedetailleerde toelichting. Wij hebben uw dossier doorgestuurd naar onze garantieafdeling voor verificatie en analyse van wat precies onder garantie werd genomen en waarom bepaalde onderdelen niet werden gedekt. Zodra wij een antwoord hebben ontvangen van de garantieafdeling, nemen wij opnieuw contact met u op om u verder te informeren. Bedankt voor uw geduld en begrip. Met vriendelijke groeten, Kind Regards Olivia Brancovianu Customer Relation Manager Toyota Lexus Belux Klachten 5 nov 2025 18:00 CET Garantie/Factuur

J. V.

Naar: Toyota Belgium

12/11/2025

Beste, In bijlage heb ik het mailverkeer geplaatst waaruit moet blijken dat de vervangstukken wel in garantie door Toyota geleverd zijn. Volgens mij zal er dus niet direct infiltratie water zijn. Betreft de parkeersensoren die reeds vier jaar niet werken zou dat toch constructiefout zijn moest dit bij een auto die geen jaar oud is het geval zijn. Bij de factuur aangeleverd door De Prins valt het mij ook op dat de korting op de stukken, aangeleverd in garantie, kleiner is dan de kostprijs van de stukken zelf. Deze garantie lijkt me dan ook uitgehold.

Toyota Belgium

Naar: J. V.

19/11/2025

Website Helpcenter Yamina Vanden Hende (Toyota Belgium) 19 nov 2025 09:43 CET Beste heer Vindevoghel, We bevestigen de goede ontvangst van uw e-mail via Test Aankoop op onze klantendienst. We zijn de invoerder van Toyota Lexus Belgium Luxemburg. We hebben uw bericht gelezen en kunnen de pdf niet openen via deze link. Kunt u ons uw chassisnummer, uitleg en pdf doorsturen naar info@toyota.be? Met vriendelijke groeten, Met vriendelijke groeten - Meilleures salutations - Best regards, Yamina Vanden hende Customer Relations Klachten 12 nov 2025 10:45 CET Nieuw bericht van JAN V

Toyota Belgium

Naar: J. V.

20/11/2025

Website Helpcenter Hallo Klachten Bedankt dat u contact met ons hebt opgenomen! We hopen dat uw verzoek of klacht nu is opgelost. Kunt u 2 minuten de tijd nemen om onze interactie te beoordelen? Hoe tevreden bent u met de hulp van de klantenservicemedewerker? 5 Zeer tevreden 4 3 2 1 Helemaal niet tevreden Uw feedback is erg belangrijk voor ons en helpt ons de kwaliteit van onze klantenservice te verbeteren. Hieronder kan je nog een overzicht vinden van je laatste contact met ons: Yamina Vanden Hende (Toyota Belgium) 19 nov 2025 09:43 CET Beste heer Vindevoghel, We bevestigen de goede ontvangst van uw e-mail via Test Aankoop op onze klantendienst. We zijn de invoerder van Toyota Lexus Belgium Luxemburg. We hebben uw bericht gelezen en kunnen de pdf niet openen via deze link. Kunt u ons uw chassisnummer, uitleg en pdf doorsturen naar info@toyota.be? Met vriendelijke groeten, Met vriendelijke groeten - Meilleures salutations - Best regards, Yamina Vanden hende Customer Relations Klachten 12 nov 2025 10:45 CET Nieuw bericht van JAN V

J. V.

Naar: Toyota Belgium

23/11/2025

Zoals U gevraagd hebt heb ik de gevraagde documenten en gegevens nogmaals apart verzonden. Mvg Jan Vindevoghel

Toyota Belgium

Naar: J. V.

25/11/2025

Website Helpcenter Hallo Klachten Bedankt dat u contact met ons hebt opgenomen! We hopen dat uw verzoek of klacht nu is opgelost. Kunt u 2 minuten de tijd nemen om onze interactie te beoordelen? Hoe tevreden bent u met de hulp van de klantenservicemedewerker? 5 Zeer tevreden 4 3 2 1 Helemaal niet tevreden Uw feedback is erg belangrijk voor ons en helpt ons de kwaliteit van onze klantenservice te verbeteren. Hieronder kan je nog een overzicht vinden van je laatste contact met ons: Klachten 23 nov 2025 22:30 CET Nieuw bericht van JAN V


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform