Terug

Garantie Engie Boxx en bijhorend energiecontract

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

F. D.

Naar: Engie

19/05/2022

Beste, Naar aanleiding van een storingsmelding op de Boxx nam ik telefonisch contact op met de klantendienst van Engie op vrijdag 6 mei. Ik melde het probleem en er werd mij meegedeeld dat de Boxx (dit maakt integraal deel uit van mijn Engie energiecontract Active dat loopt tot 18/06/2018) nog in garantie was en er iemand van de technische dienst mij terug ging contacteren. Later die zelfde dag werd ik telefonisch gecontacteerd door iemand van de technische dienst. Na uitleg van het probleem werd de oorzaak van de storing vlug duidelijk. Een software update was door Engie uitgerold en mijn verouderde Boxx kon daar niet mee om. Foutmelding D03. Vermits deze storing het nut en de dienstverlening van de boxx verstoord, met name geen consultatie en aansturing meer van de boxx meer met de iphone boxx app waarvoor ik ook nog een maandelijks abonnementsgeld betaal werd mij medegedeeld dat ze een interventie gingen doen om de Boxx te vervangen en dat mij de interventiekosten aangerekend gingen worden. Op de factuur voor echter naast de interventiekosten ook nog kosten aangerekend voor de Boxx Display. Vermits mijn Boxx niet meer correct werkte na een software update van Engie en mij ook gezegd werd dat enkel de interventie kosten aangerekend zouden worden had ik graag de kosten van Boxx Display QB3 142,94 € gecrediteerd gezien. Bovendien krijg ik nog steeds een foutmelding op de Iphone app wanneer ik de stroomstatistieken raadpleeg en is het probleem dus niet helemaal verholpen is maar ik kan terug de thermostaat Boxx vanop afstand bedienen en de actuele situatie opvolgen. Over de telefonische assistentie zelf ben ik heel tevreden.Met vriendelijke groeten, Frederik Declerck

Berichten (3)

Engie

Naar: F. D.

23/05/2022

Beste heer Declerck,Test Aankoop bezorgde ons uw klacht op 19 mei 2022.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk omzo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.We informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.beof via uw online klantenzone.Met vriendelijke groetenComplaints Handling TeamBU BeneluxBoulevard Simón Bolívar 341000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this document ⚠️ This symbol is automatically added to emails originating from outside of the organization. Be extra careful with hyperlinks and attachments. ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

F. D.

Naar: Engie

31/05/2022

Beste, Heeft u reeds tijd gehad om mijn klacht te behandelen? Tot op heden heb ik niks meer vernomen uitgezonderd het feit dat u deze ontvangen heeft? Mvg,Frederik

Engie

Naar: F. D.

07/06/2022

Beste heer DeclerckOnze excuses voor het laattijdig antwoord. Wij zullen factuur 92580963 annuleren en vervangen door factuur 7112226156 voor enkel de interventiekosten.Heb je nog vragen of opmerkingen? Aarzel niet ons hiervoor te contacteren.Met vriendelijke groetenHet ENGIE teamOnze referentie PS/2204336711/HHD457) ⚠️ This symbol is automatically added to emails originating from outside of the organization. Be extra careful with hyperlinks and attachments. ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform