Terug

Garantie binnen twee jaar niet verleend

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: NV Trading

16/10/2015

Ik maakte aanspraak op reparatie omdat de computer binnen twee jaar kapot ging. Het werd afgewezen, omdat ik de computer gerest had met behulp van de CMOS functie. Precies zoals het in het boekje staat. Daarmee zou ik de stroing zelf veroorzaakt hebben. Verder beweerde de verkoper dat alleen binnen zes maanden er aanspraak is op garantie. Na zes maanden moet ik bewijzen dat het een fabricagefout is. Ook al is de termijn van 2 jaar nog niet bereikt.

Berichten (9)

NV Trading

Naar: A. C.

16/10/2015

De klant mag altijd opnieuw contact opnemen om samen aan een constructieve oplossing te werken.Verzonden vanaf Samsung Mobile-------- Oorspronkelijk bericht -------- //www.test-aankoop.be/complaint/terms-and-conditions //www.test-aankoop.be/nt/nc/institutioneel/privacy[

A. C.

Naar: NV Trading

17/10/2015

Geachte NV Trading,Een constructieve oplossing? Defect binnen twee jaar is gewoon garantie. Daar hoeft geen constructieve oplossing voor bedacht te worden: Er had gewoon herstel of tenminste een onderzoek moeten plaatsvinden, zonder daarvan de koper de schuld te geven.De ongelooflijke behandeling die ik kreeg, heeft mijn vertrouwen in deze verkoper geen goed gedaan. U heeft mijn adres. Neem maar contact met mij op, om een voorstel te geven.

NV Trading

Naar: A. C.

17/10/2015

Heeft u al gedaan wat ik u gevraagd had met die geheugenlatten ? Deze één voor één testen en alle andere kabels van het moederbord afhalen (harde schijf, usb-poorten,..).Alléén de stroomkabel van de voeding en de power knop en één geheugenlat dan proberen te starten. //www.test-aankoop.be/complaint/terms-and-conditions //www.test-aankoop.be/nt/nc/institutioneel/privacy[

A. C.

Naar: NV Trading

17/10/2015

Dat durfde ik niet meer. Want ik weet wat u dan zegt dat ik iets verkeerd heb aangesloten of verkeerd heb terug gezet en dat ik dus zelf schuld bent. Dat is het eerste dat u doet: zeggen dat het niet aan het apparaat kan liggen, maar door mijzelf of de bliksem of wat dan ook is gekomen.U plakt heel plechtig en demonstratief stickers op de door u verkochte producten en zegt: “Dat is voor de twee jaar garantie die u hebt.” Maar kom je dan om garantie dan ligt het altijd aan de koper. Want uw garantie is maar zes maanden en dan nog sputtert u dat het aan de klant ligt. Europese regels zeggen dat er twee jaar garantie op dit soort producten zit en als de verkoper vindt dat er onoordeelkundig met het apparaat is omgesprongen, moet de verkoper dat bewijzen. En niet andersom, zoals u zegt.Ik heb het apparaat inmiddels al laten repareren om van de ergernis af te zijn. Het lag aan het moederbord.

NV Trading

Naar: A. C.

17/10/2015

Ik dit geval kan ik zeker niks meer voor u doen. U kan de garantie op het moederbord misschien nog bij Gigabyte zelf claimen.Verzonden vanaf Samsung Mobile-------- Oorspronkelijk bericht -------- //www.test-aankoop.be/complaint/terms-and-conditions //www.test-aankoop.be/nt/nc/institutioneel/privacy[

A. C.

Naar: NV Trading

18/10/2015

Nee, dat kan niet. Dat kan alleen de verkoper die dit bord besteld heeft bij de groothandel.En dat was dus uw werk geweest.Bovendien had ik geen enkele behoefte meer om mijn computer bij u voor reparatie in te leveren na uw weigering mij te helpen. U had zes weken nodig om een defecte voeding te vervangen. Die moest eerst opgestuurd worden naar de leverancier en als die dan een nieuwe stuurt, zet u die er weken later in. Een ding van 29,50 waar u de winkel mee vol heeft staan.Dat zou met dit moederbord ook zijn gebeurd, dan had het misschien wel 10 weken geduurd.Ik hoop dat veel mensen deze klacht en andere klachten op diverse fora zullen lezen en te weten komen, wat uw bedrijf onder twee jaar garantie verstaat en hoe u een probleem op lost.Lieve mensen: wees gewaarschuwd, weet waar u aan begint.

NV Trading

Naar: A. C.

18/10/2015

DATA NOT AVAILABLE

A. C.

Naar: NV Trading

18/10/2015

Onzin gewoon. Ik heb de computer verschillende malen moeten open maken om bij de verkoper gekochte geheugens, harde schijven, ventilatoren en CD roms in te bouwen. Volgens hem is dan daarmee dus de garantie op de computer verlopen.Volgens de richtlijnen moet je ingeval van storing eerst een paar dingen controleren voor je het toestel ter reparatie aanbiedt. Dat is gebeurd, meer niet en precies volgens het instructieboekje. Je moet het CMOS resetten met, zoals er staat: “Use this jumper to clear the BIOS configuration and reset the CMOS values to factory-default. To clear the CMOS values, use a metal obejct like a screwdriver to touch the two pins for a few seconds.” Vertaling: “Gebruik deze contacten om het BIOS terug te zetten naar de fabriekstoestand. Gebruik een metalen voorwerp, zoals een schroevendraaier om de twee pennen aan te raken en het CMOS terug te zetten naar de fabriekstoestand.”

A. C.

Naar: NV Trading

18/10/2015

Deze stappen behoren tot normale procedures vooraleer een apparaat in te leveren voor reparatie.Verkoper probeert steeds schuld bij de koper te leggen. Eerst was het dat ik direct had moeten bellen. Wie belt er ’s avonds om tien uur naar de leverancier van zijn computer? Ik heb direct de dag erna, tijdens zijn openingstijden gebeld. Daarna was het de upgrade van Windows 8 naar 10. Toen was er misschien een blikseminslag geweest. Vervolgens vroeg hij wat ik allemaal al had geprobeerd om de zaak te herstellen en zei: “Het CMOS gereset.” En prompt lag het daaraan en hoefde ook niet meer met het apparaat te komen. Hij nam de klacht niet meer in behandeling.Als u iets koopt bij deze verkoper is het te hopen dat het nooit kapot gaat, want garantie geeft hij niet.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform