Terug

Garage weigert om velgen volledig te vergoeden.

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. D.

Naar: KENIS

16/12/2022

Beste, Afgelopen zomer viel ons (mijn vrouw LH en ik) op dat de velgen van de wagen die we begin 2019 bij Garage Kenis gekocht hadden, er triest uitzagen. We hadden bij aankoop gekozen voor de standaard verchroomde velgen en we stellen vast dat de chroom, zonder dat er sprake is van enige wrijving, loskomt van de velgen en de zwarte grondlaag zichtbaar wordt. Hierdoor krijgt de wagen een nogal marginaal uitzicht. We hebben daarom op 02/08/2022 contact opgenomen met het filiaal in Geel en het probleem uitgelegd. Ze vroegen ons om met de wagen langs te komen zodat ze het probleem met eigen ogen konden vaststellen. Dat hebben we gedaan en ze bevestigden toen dat er inderdaad een fabricagefout moest gebeurd zijn en dat ze het zouden opnemen met de klantendienst. Ons bezoek vond plaats begin september en omdat wij eind oktober nog steeds geen nieuws gekregen hadden hebben we via mail opnieuw gevraagd wat de status van onze klacht was. Er werd ons opnieuw gemeld dat het doorgegeven werd aan de klantendienst. Op 11 november stuurde we nogmaals een mail met dezelfde vraag. Uiteindelijk werd er toen telefonisch contact met ons opgenomen en gemeld dat onze klacht met prioriteit was doorgegeven aan de klantendienst. Nog eens een week later kregen we eindelijk hun voorstel te horen: De klantendienst zou voor 15% tussenkomen, de garantie dekte nog eens 40% en de rest was voor eigen rekening, te weten €170. De garage meldde mij daarenboven dat voor hen daarmee de kous af was en dat als wij niet op dat voorstel in zouden willen gaan wij zelf contact met de klantendienst moesten opnemen wat ik dan ook gedaan heb. Daar wist men mij te vertellen dat dat hun enige en beste voorstel was en dat de enige andere optie die mij restte, was om via onze verzekering aan te tonen dat het wel degelijk om een fabricage fout gaat. Met onze verzekering (yuzzu) heb ik ondertussen ook contact opgenomen en zij hebben geantwoord dat dat niet door onze polis gedekt wordt. Wat kunnen wij verder nog doen?

Berichten (1)

KENIS

Naar: J. D.

29/12/2022

BesteWe hebben hier alles gedaan om dit dossier op te lossen en zelfs nog tussenkomst gekregen van Renault ook al is het geen productiefout of iets dergelijks.Weet dat deze tussenkomst uit Goodwill was en niet bindend.Er rijden zo 1000'en wagens rond zonder dit probleem.Wat wel af en toe voorkomt is dat door verkeerd gebruik van sommige (bijtende) producten deze laklaag wordt aangetast. Dit kan ook bvb in carwash gebeuren.U mag dit gerust aan de advocaat doorgeven maar weet dat dit dossier rechtstreeks met Renault Belgie te regelen is. Wij kunnen hier als garage zelf spijtig genoeg verder niet meer in helpen.Met vriendelijke groeten,xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxAntwerpseweg 91 - 2440 GeelLierseweg 328 - 2200 Herentals014 56 20 50 Geel 014 23 11 21 Herentalsxxxxxxxxxxxxxxxxxxx@kenis.euwww.groepkenis.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform