Geachte mevrouw, mijnheer
Op 2 december tijdens de Black Friday dagen koopt mijn dochter een spelconsole Sony PS5 CDE+2 DSDC voor de prijs van 429 euro in het filiaal van Krëfel in Genk als kerstgeschenk. De verkoper zegt: "Het toestel is niet op voorraad maar het gaat binnenkomen en dan verwittig ik u". Het toestel wordt volledig betaald, deels contant en deel met vouchers.
Op 13 december neemt mijn dochter contact op met Krëfel voor een stand van zaken maar men weet nog niets en men gaat een e-mail sturen. Op 14 december wordt ze door het filiaal in Genk telefonisch gecontacteerd dat het toestel niet kan geleverd worden tenzij ze 21 euro bijbetaalt voor een PS5 met één controller. Mijn dochter zegt dat ze mij (haar vader) moeten telefoneren en dit doet de verkoper ook. Ik maak hem er attent op dat dit toestel betaald is en dat op de verkoopovereenkomst staat vermeld dat de prijs en de voorbehouden goederen zijn gewaarborgd gedurende 30 dagen vanaf de datum van het gestorte voorschot. Dat de verkoopovereenkomst niet eenzijdig kan gewijzigd worden en .... Ik werd geadviseerd om met het hoofdkantoor contact op te nemen, dat heb ik dezelfde avond ook gedaan. Daar werd ik terug naar het filiaal verwezen wat ik heb geweigerd. De persoon op de hoofdzetel zou de districtsmanager en het filiaal in Genk een e-mail sturen om de PS5 volgens de voorschotbon te leveren. Maandag 16 december krijg ik telefoon van het filiaal in Genk dat ik mits bijbetaling van 37.5 euro het toestel + een extra controller kon krijgen of een terugbetaling was ook mogelijk. Er zou mij een e-mail gestuurd worden. Dit is nooit gebeurd. Ik heb hierop zelf een e-mail gestuurd volgens het advies van de juridische dienst van Testaankoop waar ik nog geen reactie op heb mogen ontvangen. Veel beloven en weinig geven is zotten in vreugde doen leven, dat is blijkbaar het motto van de klantendienst omdat ik noch de beloofde e-mails heb ontvangen en noch een bericht heb gehad over de stand van zaken vanuit het hoofdkantoor. Op het hoofdkantoor zouden ze bij Sony informeren en mij op de hoogte brengen. Je moet zelf terug contact opnemen, anders hoor je niets.
Vandaag terug contact opgenomen en 'begrip' hebben ze in overvloed maar er staat verder niets tegenover. Het beloofde telefoontje na 16.00 u. heb ik nooit gekregen.
Ik vraag mij terecht de betekenis af van sommige slogans op de website naar klantenservice toe. Vandaag (18/12) werd mij via telefonisch contact vanuit het hoofdkantoor geadviseerd om met het filiaal in Genk contact op de nemen en daar heb ik al enkele malen gehoord dat de beslissingen genomen worden door het hoofdkantoor. Als klant word je van het kastje naar de muur gestuurd en dit is totaal niet oké. Graag had ik een oplossing zodat het kerstcadeau ook met Kerstmis kan gegeven worden.
Met vriendelijke groeten
FP