Terug

Frauduleuze overschrijving

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. D.

Naar: bpost

15/01/2021

Beste, op 28/12/2020 werd ik het slachtoffer van een frauduleuze overschrijving die via mijn bankrekening bij bpost werd uitgevoerd. Niettegenstaande dat het duidelijk was ( naam en bankrekening nummer staan zwart op wit) van de nodige stappen te hebben ondernomen,( klacht bij de politie, verschillende mails enz..) kreeg ik uiteindelijk als antwoord van bpost dat het ‘helaas niet kon gerecupereerd worden ! Ik vind het natuurlijk schandalig dat er maar zomaar een vreemd ( fraudeur) geld van mijn rekening, 629,96 euro mag beschikken van mijn geld en dat de bank het maar ‘normaal’ beschouwd.

Berichten (3)

E. D.

Naar: bpost

15/01/2021

Het gaat hier ook duidelijk over een fout van Bpost, gezien ik maximum 600 euro per dag kan overschrijven via mijn PC, phone banking en het frauduleuze overschrijving is volgens de klantendienst van Bpost uitgevoerd door een IPhone maar een andere type dan de mijn. Ik voer mijn overschrijvingen ook via mijn IPhone.Het gaat hier om 629,96 euro dus het systeem van Bpost heeft die toch doorgevoerd? Het stond op het ogenblik van de feiten 641 euro op mijn rekening, de fraudeur heeft dus op 1 euro na alles van mijn rekening geplunderd! Was er 10000 euro dan was ik deze ook kwijt...?!

bpost

Naar: E. D.

15/01/2021

Geachte,Uw klacht is wel degelijk in behandeling bij onze fraudedienst.Belfius bevestigde ons dat er geen recuperatie meer mogelijk is.Via de applicatie Mobilebanking kan er maximaal 1.000 euro per dag worden overgeschreven. De limiet van 600 euro is van toepassing voor afhalingen met uw bankkaart.Voor alle bijkomende inlichtingen kan u verder ook steeds terecht bij de dienst fraude.Met vriendelijke groeten,Customer and Service bpost bank This e-mail, including any attachments, is confidential and may be legally privileged. If you are not the named or intended recipient, please inform bpost bank immediately and delete this e-mail. In such case, please note that any disclosure, reproduction, copying, distribution, or other dissemination or use of this communication is strictly prohibited. bpost bank does not accept any liability for the correct and complete transmission of the information, nor for any delay or interruption of the transmission, nor for damages arising from the use of or reliance on the information. Messages and attachments are scanned for all known viruses. If this message contains password-protected attachments, the files have NOT been scanned for viruses. Always scan attachments before opening them.

E. D.

Naar: bpost

15/01/2021

U bedrag van 1000 euro klopt dan voor mij niet ...?! Ik kan maximum 600 euro per dag overschrijven, ik heb het al meerdere keer meegemaakt dat ik een bedrag dat meer dan 600 euro wil overschrijven waar ik dan onderaan in het rood op mijn scherm,( MOBILEbanking) het bericht krijg ‘ maximaal toegelaten bedrag 600 euro’. Nogmaals volgens uw klantendienst is het bedrag overgeschreven met een IPhone, een ander type dat de mijn Eigenaardig genoeg, heb ik contact gehad met een medewerker van Belfius die mij gerust stelde dat het bedrag bij Belfius geblokkeerd stond...?! Ik heb ook een kennis die de zelfde dag het zelfde probleem tegenkomen heeft via een andere financiële instelling voor een bedrag van 1000 euro, na klacht bij de politie werd DE ZELFDE DAG het volledig bedrag terug gestort, niettegenstaande dat het onderzoek nog niet afgesloten was, als commerciële geste voor een klant.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform