Terug

Frauduleuze Jaarfacturatie

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. S.

Naar: Luminus

30/10/2023

Bij een jaarfactuur wordt verondersteld om enkel rekening te houden met begin -en eindstand van de (terugdraaide) meter (Aug '22-juli '23) over het hele jaar heen. Bij ingebruikname zonnepanelen werd in maart '23 (net voor de periode met veel zonne-uren) de meterstand doorgegeven via ORES aan Luminus.Luminus factureert nu op volgende wijze het dagverbruik:aug'22 - maart'23 : +1500 kWhmaart'23-juli'23: -500kWh gelijkgesteld aan 0kWh !dus TOTAAL 1500kWhTerwijl ik onderstaande had verwacht:aug'22-juli'23: 1000kWhLuminus: negatieve waarde wordt altijd herleid naar 0.Ik: jaar op jaar is de waarde niet negatief, dus gelieve geen rekening te houden met de tussentijdse meterstand. Luminus: regel het met ORES, wij krijgen die stand door van hen dus we zijn verplicht om er rekening mee te houden.ORES: Wij zijn verplicht om die meterstand bij ingebruikname zonnepanelen te melden aan Luminus. Je hebt gewoon pech dat dit net in deze periode van het jaar doorgegeven werd...op die manier heb je inderdaad geen correcte compensatie gekregen voor de teruggedraaide energie in de zomermaandenVoorlopig geen verdere lopende acties. Alles wordt afgeblokt door Luminus.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform