Terug

Frauduleuze betaling

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. V.

Naar: Paypal Europe

10/05/2024

Op 16/02/2024 werd mijn FB account gehackt. Dit merkte ik op door 's avonds te willen inloggen. Eerst wist ik niet wat er aan de hand was en wou ik mijn wachtwoord herstellen. Meteen erna kreeg ik een Russische melding en bleek mijn FB account te zijn uitgeschakeld omdat het in strijd was met de community richtlijnen.Ook mijn Instagram account was gehackt evenals al mijn profielen op mijn pc van 2dehands, marktplaats, ...Ik heb FB proberen te contacteren hierover maar het is makkelijk om uit een gevangenis te breken dan FB te contacteren. Ik heb een nieuw account moeten maken met een professioneel mail adres aangezien alles wat gelinkt was aan het geblokkeerd account niet meer gebruikt kon worden (mail adres, telefoonnummer,...).Op 06/03/2024 werd er een bedrag van 480€ van mijn rekening gehouden via Paypal. De factuur kwam van Meta Platforms (Facebook). Aangezien dit totaal niet kon heb ik ook meteen een geschil indiend bij Paypal en mijn bank gebeld. Zij hebben dit bedrag dan teruggevorderd. Ik ben klacht gaan indienen bij de politie aangaande de hacking en deze factuur. Ik heb alle informatie aan Paypal bezorgd.Ik heb eveneens contact proberen op te nemen met FB via de contactgegevens die Paypal vermeld had op de factuur. Het telefoonnummer is niet in gebruik en via het mail adres heb ik nooit antwoord gekregen.Via mijn nieuw account heb ik dan met veel moeite een kort contact gehad met Facebook en zij hebben me laten weten niets terug te kunnen vinden van deze transactie. Wat ik Paypal ook meteen heb laten weten.Gisteren (3 maanden na de opening van het geschil) kreeg ik plots een bericht van Paypal dat het geschil gesloten was in mijn nadeel. Ik heb meteen Paypal gecontacteerd en aangegeven dat ik hier echt niet mee akkoord ben. Ik heb nooit een dienst ontvangen van FB, laat staan besteld.Paypal zou wel de details hebben gekregen van Facebook hieromtrent maar wil deze niet met mij delen.Tot op heden ben ik dus altijd in het ongewisse over wat dit precies gaat, wanneer dit werd besteld, wanneer dit geleverd zou zijn, aan wie de bevestiging van de bestelling werd gestuurd, etc..Ik heb het email adres van de hackers kunnen achterhalen aangezien achteraf bleek dat al mijn contactgegevens werd aangepast naar een voor mij onbekend emailadres.Ik weet niet wat ik nog moet doen om iemand te spreken die mij kan helpen en mij van details kan voorzien.Het kan toch niet zijn dat het zo simpel is om iemand zijn account te stelen, iets te bestellen en dat het 'slachtoffer' maar gewoon moet betalen. Ik heb hier al zoveel tijd en moeite ingestoken maar FB is gewoon niet bereikbaar laat staan behulpzaam en Paypal stelt mij ook enorm teleur daar zij altijd de kopersbescherming aanprijzen.Ik hoop dat iemand mij kan helpen want 480€ is veel geld, en zeker als het onterecht is en ik voldoende materiaal heb om aan te tonen dat ik er ALLES aan heb gedaan om details te bekomen en aan te geven dat mijn account niet meer toegankelijk is.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform