Terug

Frauduleuze afhaling via MasterCard niet terugbetaald

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. A.

Naar: Worldline

07/12/2023

In een periode van 4 maanden gebeurden 4 frauduleuze afhalingen (4 x €49,-) op mijn rekening met mijn MasterCard: ik heb deze kaart zelf nog nooit gebruikt.Worldline stortte slechts 2 x €49,- terug ipv vier maal.Hun uitleg: je moet binnen de 3 maanden klacht indienen. Ze rekenen de datum van UITGAVE, terwijl het als rekeninghouder onmogelijk is frauduleuze afnames te zien op de datum van UITGAVE, dat zie je pas nadat het bedrag AFGENOMEN of in mindering gebracht wordt op de rekening.3 afnames gebeurden binnen de 3 maanden.t.a. ik had helemaal geen weet noch heb ik iets ondertekend waarbij ik akkoord ga dat er binnen de 3 maanden klacht moet ingediend worden.Anderzijds ben ik offshore onderwaterwerker en ben derhalve weken, soms maanden van huis met slecht tot geen internet bereik. Ik kom pas terug van Ecuador en vertrek op 02/01/2023 terug: ik kan onmogelijk mijn rekening daar nazien noch telefonisch contact opnemen met Wordline. Mijn vrouw, die volmacht heeft op mijn rekening, weigeren ze te woord te staan omdat ze enkel willen praten met de persoon wiens naam op de kredietkaart staat... Zo sta ik voor blok nietwaar.Elke 3 maanden doet onze boekhouder de kwartaal aangiftes en hij is dan ook diegene die de frauduleuze afnames ontdekte. We hebben onmiddellijk de bank gecontacteerd, de kaart geblokkeerd en de nodige stappen ondernomen: gelukkig was ik thuis. Stel dat ik niet thuis was dan kon mijn vrouw mijn kaart niet blokkeren en gingen de maandelijkse frauduleuze afnames gewoon doorgegaan zijn !? Het is toch niet normaal dat een GEVOLMACHTIGDE persoon mijn kaart niet mag/kan blokkeren!?Ik wens dientengevolge de volledige terugbetaling van de frauduleuze afnames, vermits zijzelf bij een eerder telefonisch contact 100% toegaven te weten dat dit om frauduleuze afnames ging. De reden dat ze het wisten: vermits er geen enkele andere betaling met deze kaart is gebeurd buiten deze 4 afhalingen van € 49,-.Worldline is niet correct in deze. We ontvingen een teruggave van slechts € 98,- ipv € 196.

Berichten (1)

Worldline

Naar: S. A.

08/12/2023

BesteGelieve te noteren dat u uw klacht heeft opgestuurd op datum van 23/11/2023. Als we dan 3 maand terug rekenen, komen we op 23/8/2023.Dus alle transacties ervoor zijn te laat.Daar de eerste transactie gebeurd is op 14/06/2023 bent u hiervoor te laat alsook voor de tweede verrichting van 26/7/2023.Indien u niet akkoord gaat met onze beslissing dient u de klachtendienst van de hoofdzetel van uw bankinstelling te contacteren.mvgHilde LossieFraud and Dispute OfficerIssuing Dispute and FraudTel.:+32 (0)2 205.85.85Chaussée de Haecht 1442 Haachtsesteenweg1130 BrusselsBelgiumwww.mijnkaart.bewww.macarte.beHoe contact met ons opnemen?Via e-mail: door een antwoord te sturen op dit e-mailbericht via de 'reply' functie. Het is belangrijk dat u op deze manier contact met ons opneemt voor een vlotte opvolging van uw dossier (niet onder vorm van het opstellen en versturen van een nieuwe e-mail.)Via telefoon: +32 (0)2 205 85 85. (na uw taalkeuze, kies optie 2, en voer snelcode 1200 in om rechtstreeks doorgeschakeld te worden met een medewerker.)* Vermeld altijd de referentie die bovenaan deze e-mail staat.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform