Geachte mevrouw/heer,
Rond 22/10/2025 werd ik op straat aangesproken door een verkoper van DPG Media genaamd Sujay.
Hij maakte reclame voor een 'voordelig' abonnement van De morgen of andere kranten.
Ik had toen gezegd dat ik het wel eens wou bekijken maar niet zeker was of ik het abonnement wou.
Ik moest al mijn gegevens geven inclusief bankrekening, dus ik zei dat ik het wel niet wist of ik dat abonnement wou en er eerst over wou denken.
Die man had toen gezegd dat er sowieso nog naar me gebeld en/of gemaild ging worden om te vragen of ik dan definitief wou aansluiten en pas NA mijn bevestiging het abonnement zou starten en dat ik me geen zorgen moest maken om ongewilde afname van mijn rekening.
Hij zei dat ik zeker een week had voor ik gecontacteerd ging worden en dan kon ik eens vragen aan vrienden of familie of die mee willen gebruik maken.
Er heeft niemand contact met mij gehad om te bevestigen en aangezien dat ik het abonnement toch niet wil dacht ik: "Des te beter, want ik wil het abonnement toch niet."
Maar nu zie ik dat er 18 november 2025 TOCH een bedrag van €15,17 van mijn rekening is gegaan ZONDER mijn toestemming voor dit abonnement.
En dat terwijl ik die krant niet eens aankrijg en geen account heb gemaakt! (Maar zij beweren dat ik een account heb?) En zelfs dan nog kan jullie ICT afdeling of dergelijke heus wel zien dat ik niet heb ingelogd in dit account en dit abonnement dus niet heb gebruikt.
Dit is allemaal niet volgens de afspraak/ voorwaarden die me toen mondeling zijn doorgegeven.
Dus ik contacteer de klantenservice en de conclusie is eigenlijk: “pech, want dit zijn de voorwaarden van het abonnement dat wij jou misleidend hebben opgelegd zonder dat jij het eigenlijk wist! Dus je krijgt je geld niet terug” en stopten zelfs het gesprek na slechts enkele minuten, waardoor ik mezelf niet langer kon verdedigen en dus afgewimpeld werd met een slap excuus.
Ook blijkbaar omdat ik bevestigingsmails kreeg (waarvan ik toen dacht dat dit gewoon informatie was over dat abonnement) kan ik geen terugbetaling krijgen?
En ik had “waarschijnlijk het telefoontje voor de bevestiging gemist” zei de customer service, dus omdat ik dat miste is het normaal om dan maar gewoon zonder mijn toestemming dat abonnement maar op te starten? Hallucinante redeneringen die er gemaakt worden bij DPG.
Dat terwijl de fout bij DPG ligt en niet aan mij.
Als jullie niet willen dat dit gebeurd, zouden jullie er beter voor zorgen dat je verkopers niet staan te liegen.
Ik heb hier geen fout begaan, jullie wel. In plaats van die fout eerlijk toe te geven en mijn geld terug te geven, verstoppen jullie je achter smoesjes die nergens op slaan.
Ik ben hier echt niet over te spreken en eis een spoedige terugbetaling van mijn geld.
Ik ga niet betalen voor een service die ik niet wil, nooit ga willen, niet gebruikt heb en nooit zal gebruiken.
Als u mij dit vooraf had laten weten dat ik per direct een abonnement ging starten, dan had ik de overeenkomst niet gesloten. Dan had ik niet mijn gegevens gegeven. Ik werd misleid, en met leugens in een abonnement gelokt. Dit is frauduleus.
Omdat ik de overeenkomst sloot door foutieve/misleidende informatie, vernietig ik de overeenkomst.
Ik vraag u daarom ook om binnen 14 dagen het bedrag van 15,17 euro aan mij terug te betalen op mijn bankrekening.
Met vriendelijke groet,
Tiia Descamps
Bijlagen:
- Betalingsbewijs