Klacht
K. J.
Naar: Apple Belgium
Fraude/diefstal bij Apple Itunes account op 06 & 07 oktober 2020.Case ID : 1012 7239 2040 - Client Apple ID : kris.jacobs@telenet.be1. Op de avond van 04/07/2020 heb ik via mijn Mastercard mijn Apple ID saldo proberen te verhogen met € 50,-. maar dat lukte niet en ik kreeg een foutmelding 42110.2. De volgende dag op 05/07/2020 heb ik nogmaals geprobeerd maar tevergeefs. 3. Rond de middag heb ik contact opnemen met het support-team van Apple om dit probleem te melden. Hiervan kreeg ik een mail als bevestiging met incidentnummer 101125992829 (bijlage 1).4. In de loop van de namiddag van 05/07/2020 kreeg ik een mail van Apple met de instructies om dit probleem op te lossen (bijlage2).5. De volgende ochtend op 06/07/2020 heb ik de instructies uitgevoerd en het lukte me om de aankoop te doen van het nummer “I don’t care van Axelle Red…” waarvan een mail binnenkwam om 9:48 als bevestiging (bijlage 3).6. Diezelfde dag (06/07/2020) om 11:38 kreeg ik eindelijk een mail met de bevestiging dat ik op 04/07/2020 mijn Apple ID-saldo had verhoogd met € 50,-: dus 2 dagen na datum wat bevestigt dat er een probleem was bij Apple Itunes (bijlage 4).7. Tegen de avond van 06/07/2020 kreeg ik een mail als bevestiging van de aankoop van het nummer “I don’t care” (bijlage 5).8. Sindsdien heb ik geen aankopen meer verricht op Itunes van Apple.9. Op 19/12/2020 na de middag wenste ik ringtones voor mijn nieuwe Wiko smartphone aan te kopen op Itunes wetende dat ik nog een saldo van +/- € 50,- had. Tot mijn verbazing bleek er maar € 0,34- op mijn Itunes store account te staan! (bijlage 6)10. Bij mijn aankoopgeschiedenis bleek mijn meest recente aankoop van 06/10/2020 te dateren (bijlage 7): dit was ik zeker niet. Bij nader inzicht bleek de meest recente aankoop gedaan op 07/10/2020 en niet op 06/10/2020 : dit wijst alweer op een probleem bij Apple zelf (bijlage10).11. Als men kijkt naar mijn aankopen vindt men de 6 albums terug die ik nooit gekocht heb! Ze staan trouwens NIET in mijn bibliotheek (bijlage 11). Ik heb ze dus niet eens! Dit kan men trouwens ook zien in mijn account (bijlage 6): er staan nog 43 artikelen die gedownload kunnen worden. Ik heb daar ook NOOIT een email van gekregen ter bevestiging van die aankopen zoals dat normaal gezien wel gebeurt.12. Wanneer men de historiek volledig bekijkt (bijlagen 7-8-9-10) is het duidelijk dat bij de aankopen van 04/07/2020 en 06/07/2020 mijn computer “LIVING” gebruikt is. Bij de frauduleuze aankopen is duidelijk te zien dat dit niet vanop mijn computer gebeurd is maar wel vanop een toestel met naam SUBV-13U0T3.13. Ik heb contact opgenomen met de support dienst van Apple in België op het nummer 0800 80407 waar ik na lang wachten iemand aan de lijn kreeg. Die persoon vertelde dat ik deze fraude niet tijdig gemeld had want dat moet binnen de zestig dagen: ik kon dit niet weten want heb deze bestelling niet zelf geplaats en zijn NOOIT bevestigingsmails aangekomen op mijn mailadres terwijl Apple beweert ze te hebben verstuurd. Meer nog deze persoon beweerde ten onrechte dat die bestellingen vanop mijn pc zouden gebeurd zijn terwijl het duidelijk om een ander, mij onbekend, toestel gaat. Het incident of case ID bij Apple voor deze zaak is 1012 7239 2040.14. Ik vermoed dat er een probleem moet geweest zijn bij Apple zelf dat misschien reeds opgetreden is op 04/07/2020 wanneer er problemen optraden met de top up van mijn account en naderhand ongeoorloofde aankopen zijn verricht met mijn gelden.15. Vooraleer ik klacht neerleg bij de politie, wens ik aan Apple formeel te vragen om het bedrag van de frauduleuze aankopen die via hun software/hardware zijn geschiedt terug op mijn account te storten: het lijkt er heel sterk op dat het probleem bij Apple zelf zat of zit! Hiervoor dien ik niet op te draaien!!!
Berichten (5)
Apple Belgium
Naar: K. J.
Good afternoon, to whom it may concern,Thanks for your e-mail. We do not discuss complaints or remarks from our customers with third parties or intervening third parties like internet platforms due to our privacy policy.Our customers can contact us anytime with whatever question, remarks or complaint they have over the phone or via our contact pages. We will answer directly to our customers.We hope to have informed you properly with this e-mail.Kind regards,Apple Distribution InternationalApple StoreOn December 19, 2020 at 15:42:14 :PM GMT, klachtenbox@test-aankoop.be
K. J.
Naar: Apple Belgium
Beste, Ik heb deze klacht na contact met uw diensten geformuleerd.U kan deze lezen aangezien ze aan U gericht is.Wachtend op uw antwoord.MVG
K. J.
Naar: Apple Belgium
Gelieve hieronder mijn klacht te vinden en in bijlage het eerste deel van de stukken. in een volgende mail krijgt U de rest van de stukken!Fraude/diefstal bij Apple Itunes account op 06 & 07 oktober 2020.Case ID : 1012 7239 2040 - Client Apple ID : kris.jacobs@telenet.be1. Op de avond van 04/07/2020 heb ik via mijn Mastercard mijn Apple ID saldo proberen te verhogen met € 50,-. maar dat lukte niet en ik kreeg een foutmelding 42110.2. De volgende dag op 05/07/2020 heb ik nogmaals geprobeerd maar tevergeefs. 3. Rond de middag heb ik contact opnemen met het support-team van Apple om dit probleem te melden. Hiervan kreeg ik een mail als bevestiging met incidentnummer 101125992829 (bijlage 1).4. In de loop van de namiddag van 05/07/2020 kreeg ik een mail van Apple met de instructies om dit probleem op te lossen (bijlage2).5. De volgende ochtend op 06/07/2020 heb ik de instructies uitgevoerd en het lukte me om de aankoop te doen van het nummer “I don’t care van Axelle Red…” waarvan een mail binnenkwam om 9:48 als bevestiging (bijlage 3).6. Diezelfde dag (06/07/2020) om 11:38 kreeg ik eindelijk een mail met de bevestiging dat ik op 04/07/2020 mijn Apple ID-saldo had verhoogd met € 50,-: dus 2 dagen na datum wat bevestigt dat er een probleem was bij Apple Itunes (bijlage 4).7. Tegen de avond van 06/07/2020 kreeg ik een mail als bevestiging van de aankoop van het nummer “I don’t care” (bijlage 5).8. Sindsdien heb ik geen aankopen meer verricht op Itunes van Apple.9. Op 19/12/2020 na de middag wenste ik ringtones voor mijn nieuwe Wiko smartphone aan te kopen op Itunes wetende dat ik nog een saldo van +/- € 50,- had. Tot mijn verbazing bleek er maar € 0,34- op mijn Itunes store account te staan! (bijlage 6)10. Bij mijn aankoopgeschiedenis bleek mijn meest recente aankoop van 06/10/2020 te dateren (bijlage 7): dit was ik zeker niet. Bij nader inzicht bleek de meest recente aankoop gedaan op 07/10/2020 en niet op 06/10/2020 : dit wijst alweer op een probleem bij Apple zelf (bijlage10).11. Als men kijkt naar mijn aankopen vindt men de 6 albums terug die ik nooit gekocht heb! Ze staan trouwens NIET in mijn bibliotheek (bijlage 11). Ik heb ze dus niet eens! Dit kan men trouwens ook zien in mijn account (bijlage 6): er staan nog 43 artikelen die gedownload kunnen worden. Ik heb daar ook NOOIT een email van gekregen ter bevestiging van die aankopen zoals dat normaal gezien wel gebeurt.12. Wanneer men de historiek volledig bekijkt (bijlagen 7-8-9-10) is het duidelijk dat bij de aankopen van 04/07/2020 en 06/07/2020 mijn computer “LIVING” gebruikt is. Bij de frauduleuze aankopen is duidelijk te zien dat dit niet vanop mijn computer gebeurd is maar wel vanop een toestel met naam SUBV-13U0T3.13. Ik heb contact opgenomen met de support dienst van Apple in België op het nummer 0800 80407 waar ik na lang wachten iemand aan de lijn kreeg. Die persoon vertelde dat ik deze fraude niet tijdig gemeld had want dat moet binnen de zestig dagen: ik kon dit niet weten want heb deze bestelling niet zelf geplaats en zijn NOOIT bevestigingsmails aangekomen op mijn mailadres terwijl Apple beweert ze te hebben verstuurd. Meer nog deze persoon beweerde ten onrechte dat die bestellingen vanop mijn pc zouden gebeurd zijn terwijl het duidelijk om een ander, mij onbekend, toestel gaat. Het incident of case ID bij Apple voor deze zaak is 1012 7239 2040.14. Ik vermoed dat er een probleem moet geweest zijn bij Apple zelf dat misschien reeds opgetreden is op 04/07/2020 wanneer er problemen optraden met de top up van mijn account en naderhand ongeoorloofde aankopen zijn verricht met mijn gelden.15. Vooraleer ik klacht neerleg bij de politie, wens ik aan Apple formeel te vragen om het bedrag van de frauduleuze aankopen die via hun software/hardware zijn geschiedt terug op mijn account te storten: het lijkt er heel sterk op dat het probleem bij Apple zelf zat of zit! Hiervoor dien ik niet op te draaien!!!
K. J.
Naar: Apple Belgium
In bijlage het laatste deel van de bewijzen!
Apple Belgium
Naar: K. J.
Beste meneer/mevrouw Jacobs,Dank u voor uw mail aan Apple.Uw mail is terecht gekomen bij de ondersteuning van de Retail Contact Centre. Ik vind het belangrijk dat u op de best mogelijke manier geholpen wordt en daarom verwijs ik u graag naar mijn collega's van het team dat de middelen heeft om u met deze technische kwestie te helpen.Voor al uw vragen in verband met iTunes/ Apple ID /Apps/ Appstore of andere technische vragen, waaronder ook garantie en service gerelateerde vragen, kunt u terecht op: s:getsupport.apple.com/GetSASO?locale=nl_NLU kan onze Technische Helpdesk bereiken op 0800 0201 581 (NL) of 070 700 772 (BE) of via support.apple.com/nl-nl.Zij zijn bereikbaar van 08.00 tot 19.45 uur van maandag t/m zondag.Wij wensen u alvast veel succes.Met vriendelijke groet,JackieOn December 27, 2020 at 20:47:23 :PM GMT, klachtenbox@test-aankoop.be
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten