Op de avond van 30/01 wou ik een nieuw Vinted account aanmaken. Om te beginnen moet je je bankkaart verifiëren, zodat klanten die iets aankopen van jouw pagina het geld op een geldig betaalmiddel kunnen storten. Dit mislukte telkens bij mij, waardoor ik de officiële support chat raadpleegde van Vinted. Hier kreeg ik telkens te horen dat ik het maar moet blijven proberen. Dus ik steek nogmaals mijn kaart in de kaartlezer (ZONDER EEN BEDRAG IN TE GEVEN!) Ik was mij ook van geen kwaad bewust, mits dit de officiele Vinted website betreft.Later ontdekte ik dat er 991 euro afhandig was gemaakt via mijn Mastercard. Het enige mogelijke scenario lijkt mij dat er een oplichter werkzaam is binnen Vinted zelf. Ik heb een officiele ingebrekestelling gestuurd naar de juridische dienst van Vinted. Zij willen hier geen gehoor aan geven zolang er geen screenshots bestaan van het gesprek. Alsook Mastercard trekt zijn handen hiervan af, omdat ik zelf de kaartlezer (zonder bedrag) heb gebruikt. Ik doe deze aangifte om de inlichting te geven dat er dus frauduleuze praktijken gaande zijn binnen Vinted zelf. Met vriendelijke groeten,Tina D’Hooghe