Terug

fraude

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

P. H.

Naar: Eneco

30/07/2025

Beste 01 jan 2025 ben ik als nieuw huurder een overeenkomst aangegaan met Eneco. Ik ging 72 euro per maand betalen dat ik ook correct gedaan heb. 22 mei 2025 krijg ik ineens een jaarafrekening dat ik 1472 euro moest betalen en dat mijn factuur ineens verhoogd werd tot 211 euro per maand. Na verschillende betwistingen heb ik vandaag een mail gekregen van incasso bureau om over te gaan tot betaling. Ik ben sinds mei overgestapt naar luminus gezien ik geen enkel vertrouwen meer had in Eneco en dit ook maffia praktijken zijn. Dus op enkele maanden moet ik al 2000 euro betalen.

Berichten (2)

Eneco

Naar: P. H.

04/08/2025

Beste Patrick, We hebben je klacht goed ontvangen via testaankoop. Ik bevestig je dat je bij ons een contract had getekend op 2-1-2025. In bijlage de bevestigingsmail van je contract samen met de bijhorende tariefkaart. Op je tariefkaart kan je volgende prijzen terugvinden: Dag: 19,15€cent/kWh Nacht: 15,03€cent/kWh Ik dien te bevestigen dat deze correct zijn toegepast op je afrekening. Dit kan terugvinden op pagina 4 van je afrekening. De periode van je afrekening loopt van 1-1-2025 tot 30-4-2025. Dit is een winterperiode waarin het verbruik gemiddeld hoger ligt dan op jaarbasis. Aangezien je dossier is doorgestuurd naar ons invorderingsbureau intrum vragen wou jou om je openstaand saldo via hen te regelen. Je kan hen contacteren via het nummer 02 708 30 33. Indien je nog verdere vragen of opmerkingen hebt, mag je me altijd contacteren. Ik help je graag verder! Ik wens je nog een prettige dag toe! Met vriendelijke groet, Tom Polyvalent Medewerker EACH VS Customer Lifetime Exception Complaint Handling Battelsesteenweg 455i B-2800 Mechelen eneco.be Dit e-mailbericht is bestemd voor de geadresseerde(n) en kan vertrouwelijk zijn. Als dit bericht niet voor u bestemd is, wordt u vriendelijk verzocht dit aan de afzender te melden en het bericht te verwijderen. Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: woensdag 30 juli 2025 11:00 Aan: FM_externalcomplaints FM_externalcomplaints@eneco.com Onderwerp: fraude ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

P. H.

Naar: Eneco

04/08/2025

Beste Ik weiger deze te betalen. U spreekt van een afrekening en dat is niet correct. Want op de factuur staat duidelijk jaarafrekening en mijn overeenkomst is nog geen jaar verder maar vijf maanden. En op de factuur staat duidelijk dat de voorschot factuur wordt berekend op het jaar verbruik dat tot op heden nog geen jaar was en maar vijf maanden. Jullie hebben bij het ondertekenen duidelijk aangegeven dat mijn verbruik 72 euro per maand ging zijn en dat heb ik ook correct betaald. En na vijf maanden (en geen jaar) veranderen jullie dit bedrag naar 211 euro per maand voor een klein appartement waar niks verbruikt wordt. Heb je al eens berekend wat ik op jaar basis aan jullie zou moeten betalen. Dit is puur oplichting en ja ik heb contact gehad met indruk waar jullie geen recht op hebben. Een jaarafrekening is na een jaar en niet na vijf maanden zoals jullie mensen bestelen.

Bemiddeling door Testaankoop 04 augustus 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform