Terug

fraude visa op vinted

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. M.

Naar: VINTED

09/08/2023

Beste Op 4/8/23 heb ik een aantal kledingstukken online gezet om mijn eerder nog niet gebruikte vinted account.Nog dezelfde dag kreeg ik via verschillende mails melding dat er items verkocht waren uit mijn vinted kast maar dat ik mijn visa kaart nog niet had gekoppeld om de betaling uit te voeren.Om veilig te handelen heb ik niet vanuit de mails maar rechtstreeks in mijn account op de app geprobeerd zoals gevraagd mijn visa kaart te koppelen:Dit lukte aanvankelijk niet, waarna ik in een pop-up scherm van wat mij leek de vinted klantendienst, waarin er gezegd werd dat ze me zouden ondersteunen bij het uitvoeren van de volgende stappen om mijn rekening alsnog te koppelen aan mijn account. Er werd me gevraagd om de gegevens van de kaart in te vullen, nadien moest ik bevestigen met mijn bakje van de bank en mijn code. Dit leek me dus een legitieme klantenomgeving. Er is geen pincode gevraagd maar wel de verificatie code die op het bakje van de bank kwam om mijn kaart te koppelen. Ik kreeg melding dat de koppeling niet lukte. Iets nadien wou ik een andere online betaling uitvoeren met de visa kaart en toen ik merkte ik dat er iets niet klopte, het scherm bibberde en de betaling lukte niet. Hierna heb ik met Visa contact opgenomen en bleek dat er 3 duidelijk frauduleuze betalingen van mijn kaart zijn afgeschreven:- 949,25€ - vanuit Nicosia Cyprus- 427,34€ - vanuit Nicosia Cyprus- 949,25€ - vanuit Nicosia CyprusUiteraard heb ik mijn kaart reeds laten blokkeren, morgen heb ik een afspraak met de politie om klacht neer te leggen.Ik heb reeds contact gehad met de vinted klantendienst die je jammer genoeg enkel per chat kan bereiken, ze hebben me enkel doorverwezen naar phishing@vinted.com, deze heb ik dus ook gecontacteerd.Ik verwacht de volledige terugbetaling van deze 3 betalingen, aangezien ik in goedertrouw gehandeld heb in een wat mij leek beveiligde klantenomgeving.

Berichten (16)

VINTED

Naar: D. M.

09/08/2023

Bonjour,Ceci est un message automatique.Nous accusons bonne réception de votre message et nous vous répondrons dans les prochaines 48h. Nous vous prions de ne pas répondre à ce message et de ne pas faire de nouvelles demandes sur le meme sujet, car cela obstruerait le système et nous prendrait plus de temps à vous répondre.Merci pour votre compréhension.Cordialement,L'équipe Vinted

VINTED

Naar: D. M.

09/08/2023

Bonjour,Ceci est un message automatique.Nous accusons bonne réception de votre message et nous vous répondrons dans les prochaines 48h. Nous vous prions de ne pas répondre à ce message et de ne pas faire de nouvelles demandes sur le meme sujet, car cela obstruerait le système et nous prendrait plus de temps à vous répondre.Merci pour votre compréhension.Cordialement,L'équipe Vinted

VINTED

Naar: D. M.

09/08/2023

Bonjour,Merci de nous avoir contactés.Il semblerait que vous nous ayez déjà informé de ce problème. Nous sommes en train de traiter votre demande, et nous répondrons à votre message initial le plus rapidement possible.Pour le moment, sachez que vous n'avez pas besoin de nous signaler le meme problème une nouvelle fois. Attendez simplement notre réponse cela nous permettra de résoudre le problème beaucoup plus rapidement. Nous vous remercions pour votre patience !Bien à vous,L'équipe Vinted

VINTED

Naar: D. M.

09/08/2023

Bonjour,Merci de nous avoir contactés.Il semblerait que vous nous ayez déjà informé de ce problème. Nous sommes en train de traiter votre demande, et nous répondrons à votre message initial le plus rapidement possible.Pour le moment, sachez que vous n'avez pas besoin de nous signaler le meme problème une nouvelle fois. Attendez simplement notre réponse cela nous permettra de résoudre le problème beaucoup plus rapidement. Nous vous remercions pour votre patience !Bien à vous,L'équipe Vinted

D. M.

Naar: VINTED

27/08/2023

Beste, Tot op heden heb ik van jullie nog geen bericht mogen ontvangen op mijn klacht. Ook niet rechtstreeks via mail. Enkel bovenstaande.Zou het mogelijk zijn om iets te laten weten aub? Deze week gebeurt de afrekening van mijn Visa op mijn bankrekening. U begrijpt dat dit de nodige stress met zich meebrengt aangezien het over een behoorlijk groot bedrag gaat. Alvast bedankt.

VINTED

Naar: D. M.

27/08/2023

Bonjour,Ceci est un message automatique.Nous accusons bonne réception de votre message et nous vous répondrons dans les prochaines 48h. Nous vous prions de ne pas répondre à ce message et de ne pas faire de nouvelles demandes sur le meme sujet, car cela obstruerait le système et nous prendrait plus de temps à vous répondre.Merci pour votre compréhension.Cordialement,L'équipe Vinted

D. M.

Naar: VINTED

27/08/2023

Beste, Tot op heden heb ik van jullie nog geen bericht mogen ontvangen op mijn klacht. Ook niet rechtstreeks via mail. Enkel bovenstaande.Zou het mogelijk zijn om iets te laten weten aub? Deze week gebeurt de afrekening van mijn Visa op mijn bankrekening. U begrijpt dat dit de nodige stress met zich meebrengt aangezien het over een behoorlijk groot bedrag gaat. Alvast bedankt.

VINTED

Naar: D. M.

27/08/2023

Bonjour,Ceci est un message automatique.Nous accusons bonne réception de votre message et nous vous répondrons dans les prochaines 48h. Nous vous prions de ne pas répondre à ce message et de ne pas faire de nouvelles demandes sur le meme sujet, car cela obstruerait le système et nous prendrait plus de temps à vous répondre.Merci pour votre compréhension.Cordialement,L'équipe Vinted

VINTED

Naar: D. M.

27/08/2023

Hello,With this message we confirm receipt of your e-mail. We will reply as soon as possible. Yours sincerely,Polina Team Vinted

VINTED

Naar: D. M.

27/08/2023

Hello,With this message we confirm receipt of your e-mail. We will reply as soon as possible. Yours sincerely,Polina Team Vinted

D. M.

Naar: VINTED

15/09/2023

Beste,Jammer genoeg kreeg ik nog steeds geen enkele communicatie van Vinted rond mijn klacht. Dit betreur ik ten zeerste. Ik heb alle begrip voor de tijd die nodig is om klachten te verwerken, maar ondertussen zijn we 1,5 maand verder en ontving nog geen enkele reactie. Indien ik geen persoonlijke reactie ontvang op mijn mail zie ik me genoodzaakt om verdere stappen te ondernemen. En dit doe ik absoluut niet graag, maar ik krijg het gevoel dat ik niet anders kan. Graag asap reactie op mijn mail.Mvg, Dorien

VINTED

Naar: D. M.

15/09/2023

Bonjour,Ceci est un message automatique.Nous accusons bonne réception de votre message et nous vous répondrons dans les prochaines 48h. Nous vous prions de ne pas répondre à ce message et de ne pas faire de nouvelles demandes sur le meme sujet, car cela obstruerait le système et nous prendrait plus de temps à vous répondre.Merci pour votre compréhension.Cordialement,L'équipe Vinted

VINTED

Naar: D. M.

15/09/2023

Dear Vintie, With this message we confirm receipt of your e-mail. We will reply as soon as possible. Kind regards,Benas Team Vinted

D. M.

Naar: VINTED

15/09/2023

Jammer genoeg blijf ik dit als enige reactie van jullie kant krijgen. ´We will reply as soon as possible´ maar enig antwoord blijft uit... Op deze manier word ik niet geholpen in deze fraudezaak.Ik voel me genoodzaakt verdere stappen te ondernemen.

VINTED

Naar: D. M.

15/09/2023

Bonjour,Ceci est un message automatique.Nous accusons bonne réception de votre message et nous vous répondrons dans les prochaines 48h. Nous vous prions de ne pas répondre à ce message et de ne pas faire de nouvelles demandes sur le meme sujet, car cela obstruerait le système et nous prendrait plus de temps à vous répondre.Merci pour votre compréhension.Cordialement,L'équipe Vinted

VINTED

Naar: D. M.

15/09/2023

Bonjour,Merci de nous avoir contactés.Il semblerait que vous nous ayez déjà informé de ce problème. Nous sommes en train de traiter votre demande, et nous répondrons à votre message initial le plus rapidement possible.Pour le moment, sachez que vous n'avez pas besoin de nous signaler le meme problème une nouvelle fois. Attendez simplement notre réponse cela nous permettra de résoudre le problème beaucoup plus rapidement. Nous vous remercions pour votre patience !Bien à vous,L'équipe Vinted


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform