Terug

Fraude VAILLANT + incorrecte behandeling

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. W.

Naar: VAILLANT

19/10/2023

Beste,Ik wil graag meerdere klachten indienen n.a.v. een aantal zaken die zijn voorgevallen:1) In februari werd er een onderdeel vervangen door een Vaillant-technieker. Hier hebben we €422,04 voor betaald - denkend dat dit bedrag voor dat ene onderdeel was.2) Nu er weer een acuut probleem is met de boiler wilt Vaillant niet tussenkomen ONDANKS dat er een OMNIUM-contract werd opgemaakt MET SCHRIFTVERVALSING. De handtekening in het contract is noch van mij noch van mijn man.3) Wij hebben dus betaald voor zowel het onderdeel als het omnium-contract zonder dat dit vermeld werd op de factuur.4) Het is ZEER VREEMD dat er een omnium-contract wordt opgemaakt voor een boiler die al 10 jaar oud is!5) Op de factuur staan geen details over wat gefactureerd wordt.6) Daarnaast kwam er vorige week een technieker langs die zei dat we rapporten ontvangen hadden moeten hebben (via mail) van de technieker die in februari is langsgeweest. Nochtans hebben wij nooit rapporten ontvangen. Hier ligt de fout dus duidelijk ook bij VAILLANT.7) Ik heb vandaag met klantenservice gebeld om een kopie van het contract op te vragen aangezien ik naar mijn weten nooit een contract met VAILLANT heb ondertekend, en wat blijkt? Het contract is ondertekend maar niet door mij hoewel het wel op mijn naam staat. Dit is zeker iets wat we voor de rechter gaan slepen want dit is een crimineel misdrijf.8) Er zou vandaag een technieker langskomen met het te vervangen onderdeel en nu komt hij niet langs omdat we toch weer meer dan €400 zouden moeten betalen omdat hij denkt dat er aan de boiler geprutst is door iemand anders wat NIET het geval is.9) De afspraak werd door VAILLANT geannuleerd zolang wij het devis niet TEKENEN, wat we duidelijk niet gaan doen want er is geen derde intervenant geweest en VAILLANT moet zijn afspraken nakomen.10) Ik had deze ochtend aan de klantenservice gevraagd naar de contactgegevens voor eventuele contractopzegging maar ik kreeg dan ineens een mail waarvan ik niet zeker ben of dit ineens werd geannuleerd of niet --> dit was namelijk NIET de bedoeling indien dit werd bewerkstelligd.11) Dit is allemaal heel erg louche en hier komt zeker nog een staartje aan als dit allemaal niet snel geregeld wordt.Wij hebben hier nu al meermaals over gebeld en ook een mail gestuurd.Graag verneem ik van jullie een oplossing, zijnde reparatie boiler zonder extra kosten.Met vriendelijke groet,Liselore Willems

Berichten (1)

VAILLANT

Naar: L. W.

20/10/2023

O.Ref/CM-V10270102Beste mevrouw Willems,Wij hebben uw mail in goede orde ontvangen en bedanken U hiervoor.Het contract wordt ontbonden nav uw punt 7 in onderstaande mail. Na analyse van het dossier stellen wij vast dat onze diensten op 23/02/2023 zijn langs gekomen, deze interventie werd niet aangerekend. Ook de interventie van 11 oktober 2023 werd niet aangerekend. Aangezien het contract niet geldig was afgesloten, zouden deze interventies moeten gefactureerd worden. Maar uit commerciele overwegingen zullen deze niet worden gefactureerd.De schade aan de pomp is geen gevolg van de interventie van 23/02/2023, dat wil zeggen dat er geen verband is met de nieuwe interventie voor het vervangen van de pomp en de print en de vervanging/interventie hiervan dan ook betalend is.De offerte zal dan ook aangepast worden en de vorige offerte zal eveneens als teniet worden beschouwd. In bijlage alvast de nieuwe offerte. Gelieve de nieuwe offerte voor akkoord door te sturen naar onze dienstenRetours@vaillant.be.Wij vragen U ook om de nieuwe interventie op een normale manier te laten verlopen, indien niet zal de technieker de interventieplaats verlaten.Wij bedanken u voor uw medewerking en blijven tot uw dienst, mevrouw, met de meeste hoogachting.Lieve Klachtendienst medewerker - Collaborateur service plainteVaillant Group - Taking care of a better climatePhone +32 2 334 93 52www.vaillant-group.comVaillant Group - Golden Hopestraat 15 - 1620 Drogenbos - BelgiumThink green before printing!


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform