Terug

fraude - orange helpt niet/lost probleem niet op

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

Y. B.

Naar: Orange

07/10/2024

Op maandag 30 september ontving ik plots een sms van Orange waarin werd aangegeven dat ik mijn nieuwe simkaart moest insteken. Dit was vreemd, aangezien ik hier zelf totaal niet om gevraagd had, en bovendien klant ben bij Proximus. Kort daarna werkte mijn gsm-nummer niet meer. Ik heb direct contact opgenomen met Orange, waar men zonder enige aarzeling beweerde dat ik zelf de aanvraag had ingediend. Dit is volledig onjuist. Bij nader onderzoek bleek dat een derde partij, zonder mijn toestemming, mijn gsm-nummer had overgenomen, inclusief het simkaartnummer. Dit duidt duidelijk op fraude. Tijdens mijn telefoongesprek met een medewerker van Orange heb ik de gegevens gekregen van de persoon die nu mijn nummer in bezit heeft, waaronder naam, adres en abonnementsnummer. Dit is het nummer dat ik hier ook als klantnummer heb ingevuld. deze persoon heeft dus nu mijn nummer. Orange adviseerde mij om met deze gegevens naar de politie te gaan en een klacht in te dienen. Op 4 oktober heb ik inderdaad aangifte gedaan bij de politie en hiervan een proces-verbaal ontvangen. Na de politieaangifte heb ik opnieuw contact opgenomen met Orange, zoals mij eerst was aangeraden. Ik gaf hen het proces-verbaal door, omdat ze dit naar eigen zeggen nodig hadden om mijn nummer, dat ik al 10 jaar gebruik, opnieuw vrij te maken voor mij. Helaas bleek uit dit gesprek dat men mij niet geloofde, en er werd volgehouden dat ik zelf toestemming zou hebben gegeven voor de overdracht. Pas na een half uur kon ik duidelijk maken dat het om fraude ging en dat ik om deze reden naar de politie was gestapt. Er werd toen aangegeven dat de zaak was doorgegeven aan de fraudedienst van Orange, die verdere actie zou ondernemen en contact met mij zou opnemen. Echter, op 7 oktober heb ik opnieuw gebeld en tot mijn verbazing bleek er geen fraudedossier te zijn geopend. Er zijn ook geen verdere acties ondernomen om mijn nummer vrij te geven. Dit terwijl de politie aangaf dat er een grote kans is dat de fout bij hun zelf gebeurd is. Het blijkt ook moeilijk te snappen zijn door orange, omdat ik geen klant ben bij hen. (enkel voor mijn werkgsm) Dit heeft mij in een zeer vervelende situatie gebracht, aangezien ik al dagenlang geen toegang meer heb tot mijn gsm-nummer. Dit nummer is van groot belang voor mijn persoonlijke en zakelijke communicatie. ondertussen krijg ik ook whatsappberichten van mensen die duidelijk niet aan mij gericht zijn. Ik wil dat Orange zo snel mogelijk de juiste stappen onderneemt om mijn nummer terug te geven en deze situatie correct af te handelen. Daarnaast vraag ik om een onderzoek naar deze frauduleuze handeling en de nalatigheid van Orange in de opvolging van mijn klacht.

Berichten (7)

Y. B.

Naar: Orange

07/10/2024

mijn persoonlijke gegevens en het PV van de politie. Gelieve dit nu eindelijk serieus te nemen en op te lossen.

Y. B.

Naar: Orange

07/10/2024

het dossiernummer is blijkbaar 68443381 opgemaakt (pas!) op 7 oktober! (1e contact was op 30 september!)

Y. B.

Naar: Orange

08/10/2024

gisteren ontving ik dit bericht van Proximus (mijn provider). Zoals reeds meegedeeld heb ik dus dit NIET zelf aangevraagd. Dit zijn de gegevens die zijn doorgegeven om alles frauduleus naar jullie over te zetten. Ik heb dit dus NIET zelf aangevraagd, en wil heel graag zien welke persoonsgegeven en welke handtekening dit met deze gegevens geautoriseerd werd.

Y. B.

Naar: Orange

18/10/2024

ondertussen is het probleem zelf opgelost, en heeft orange toegegeven dat het een 'verkeerdelijke overzetting van Orange zelf was. Leuk dat het opgelost is, enkel jammer dat ik ondanks al dit gedoe, de uren aan de telefoon, de stress, , 2u bij de politie om pv op te maken, het ongemak van niet bereikbaar zijn, en de arrogantie van sommige medewerkers "u hebt dit zelf aangevraagd", ZELFS NOG GEEN EXCUSES HEB ONTVANGEN, LAAT STAAN EEN COMPENSATIE. Ik zie een tegemoetkoming graag tegemoet.

Y. B.

Naar: Orange

22/10/2024

nog steeds geen reactie op mij mail. wordt nog steeds genegeerd. zelf gebeld, dossier is blijkbaar afgesloten dus er zal ook geen reactie meer komen? compensatie is niet nodig, en kan niet omdat we geen klant zijn? dus je mag als bedrijf zomaar fouten maken en moet hier geen verantwoording voor afleggen als het slachtoffer geen klant is? Interessant businessmodel, ongelofelijk

Y. B.

Naar: Orange

28/10/2024

waarom krijg ik geen reactie? Zelfs geen excuses? wat een arrogantie.

Y. B.

Naar: Orange

30/10/2024

gewoon degoutant hoe jullie met mensen omgaan. ineens toch telefoon, vooral om de schuld op een ander te steken? Het zou de schuld van Proximus zijn? TERWIJL ER AL 2 MEDEWERKERS VAN ORANGE HADDEN GEZEGD DAT DIT EEN VERKEERDELIJKE OVERZETTING VAN ORANGE ZELF WAS? Een snul in een kantoor dat op het verkeerde cijfertje duwt dus. EEN 4 IPV EEN 3! En dan nog, los dan het probleem op, in plaats van ons zo lang als debielen, die zelf verkeerd zijn, te behandelen. Je ziet duidelijk dat we geen klant zijn, hier hou ik zeker rekening mee in de toekomst. Zowel prive, als werkgerelateerd. Ik vind dat meer mensen dit moeten weten, deze gang van zaken.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform