Terug

Fraude : misbruik facturatie adres

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. M.

Naar: bol.com

26/11/2020

Beste, Ik krijg sinds een half jaar laatste herinneringen en aanmaning tot betalingen via incassobureau van bestellingen uitgevoert bij bol.com door een ander account (3013049301) dan mijn persoonlijk account (3011712320). Deze persoon heeft mijn adres gebruikt als facturatieadres en natuurlijk ook gebruik gemaakt van de mogelijkheid om achteraf te betalen. Ik heb deze bestellingen niet geplaatst, noch de leveringen in ontvangst genomen op mijn adres, noch werden deze afgetekend door mij persoonlijk.Ik heb dit direct gemeld bij bol.com (bewijsvoering via e-mailberichten). Alsook een aangetekend schrijven gestuurd. Uiteindelijk hebben zij hun onderzoek uitgevoerd en ze hadden mij beloofd dat het account dat de bestellingen plaatsten op een watchlist kwam. Ik moet hen ook contacteren moest ik nog brieven hieromtrent zou krijgen. Dit heb ik ook gedaan enkele weken geleden, toen ik een melding kreeg van het incassobureau. Tot mijn grote verbazig krijg ik nu te horen dat ik mij moet wenden aan het incassobureau en dat zij niets voor mij meer kunnen doen.Ik heb vervolgens contact opgenomen met het incasso bureau en hun verwittigd omtrent dit probleem. Zij wisten mij te vertellen dat wat het e-mailadres was dat gelinkt is aan het account dat de bestellingenplaatste. Blijkbaar heeft mijn ex vriend die hier 2 jaar heeft gelogeerd de bestellingen geplaatst maar wij zijn al ruim een jaar niet meer samen. De herinneringen van de bestellingen dateren ook na onze breuk. Uiteindelijk maakt het voor mij niet wie deze bestellingen plaatst want dit kan ook door een volkomen vreemde persoon gebeuren. Ik heb nogmaals een aangetekend schrijven naar bol.com gestuurd met de melding dat ik niets te maken heb met deze bestellingen. Gisteren heb ik tot mij grote verbazing het antwoord gekregen dat dit account al ruim 2 jaar bestellingen plaatste en het op mijn adres liet aankomen. Dit is volstrekt normaal vermits deze persoon hier ook die tijd logeerde. Ik heb vandaag een aangifte gedaan bij de politie hieromtrent in de hoop dat het eindelijk stopt.De schulden zijn voorlopig maar 235 EUR maar ik wil voorkomen dat ik te onrechte op een zwarte lijst kom te staan waardoor de gevolgen niet te voorzien zijn.Juridische stappen lijken mij overdreven voor dit soort bedragen.Ik zou graag beroep willen doen op jullie om zo snel mogelijk verlost te zijn van dit probleem.Alvast bedanktMVG Evelyn Mathys

Berichten (1)

bol.com

Naar: E. M.

21/12/2020

Goedemorgen Evelyn,Bedankt voor je bericht. Wij nemen je klacht in behandeling.Met vriendelijke groet,Sherivabol.com Customer Carewww.bol.com---- Original Message ---- To: klantenservice@bol.com Subject: HERINNERING - Klacht: Fraude misbruik facturatie adres - (CPTBE01112142-37) Date: 20 december 2020, 19:54 HERINNERING - Klacht: Fraude misbruik facturatie adres - (CPTBE01112142-37) [:test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden] [:test-aankoop.be/klagenrivacy]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform