Terug

Fraude met visa na zogezegde verkoop die startte via Vinted app

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. V.

Naar: VINTED

19/01/2023

Ik had een eerste verkoop van schoenen via vinted-app. Vrij snel na online zetten van schoenen contact via mail van chat van vinted-website dat lid ingrid071283 mijn schoenen had gekocht. Mail was van officiële vinted website. Erna nieuwe mail met vraag tot ophalen geld, met link waarop je moest klikken. Heb dit gedaan want dit leek ook de officiële mail van vindet en kwam op pagina voor ingeven gegevens visakaart plus bijhorende chat met “vintedmedewerker Sofia” die me begeleidde doorheen het identificatie- en autorisatieproces. Dit was mijn eerste verkoop via Vinted.Alles zag er juist uit qua logos en paar keer beveiligingscode doorgegeven maar nooit pincode of andere. Maar het autentificatieproces duurde heel lang en vertrouwde dit niet! Visa geblokkeerd en email naar bank. Fraude tussen 19u20 - 20u30.Ik zou 50 euro gestort krijgen van de aankoop… Ondertussen zijn er 3 geldsommen gereserveerd via mijn visa tss 19u20 - 20u40 op 18/01 - 2x 500 en 1x 200 + een geweigerde reservering van 900 euro door limiet (gelukkig) bereikt. Ik heb nooit iemand toelating gegeven om geld af te halen en dit is me ook nooit gezegd!!!!Dit alles is begonnen via berichten via jullie chat! Dit is onaanvaardbaar en ik wens klacht in te dienen tegen die mensen en jullie ook. Dat dit zomaar kan via chat is niet toelaatbaar, ik had dit nooit vertrouwt als dit niet via jullie chat was vertrokken!Ik heb ondertussen al meer verhalen gelezen hierover, jullie beveiliging is onvoldoende!!

Berichten (8)

VINTED

Naar: S. V.

19/01/2023

Bonjour,Ceci est un message automatique.Nous accusons bonne réception de votre message et nous vous répondrons dans les prochaines 72h. Nous vous prions de ne pas répondre à ce message et de ne pas faire de nouvelles demandes sur le meme sujet, car cela obstruerait le système et nous prendrait plus de temps à vous répondre.Merci pour votre compréhension.Cordialement,L'équipe Vinted

VINTED

Naar: S. V.

19/01/2023

Hi there, This message confirms that we received your email.The answer to your request will be sent to your email address.Yours sincerely,Michael Team Vinted

S. V.

Naar: VINTED

04/02/2023

Het is februari en heb nog steeds geen antwoord ontvangen!!!

VINTED

Naar: S. V.

06/02/2023

Hello,This message confirms that we received your email.The answer to your request will be sent to your email address.Yours sincerely,Dominykas Team Vinted

VINTED

Naar: S. V.

06/02/2023

Bonjour,Ceci est un message automatique.Nous accusons bonne réception de votre message et nous vous répondrons dans les prochaines 48h. Nous vous prions de ne pas répondre à ce message et de ne pas faire de nouvelles demandes sur le meme sujet, car cela obstruerait le système et nous prendrait plus de temps à vous répondre.Merci pour votre compréhension.Cordialement,L'équipe Vinted

S. V.

Naar: VINTED

04/03/2023

Nog steeds GEEN antwoord buiten jullie automatische antwoord. Mooi, we zijn ondertussen maart!

VINTED

Naar: S. V.

04/03/2023

Bonjour,Ceci est un message automatique.Nous accusons bonne réception de votre message et nous vous répondrons dans les prochaines 48h. Nous vous prions de ne pas répondre à ce message et de ne pas faire de nouvelles demandes sur le meme sujet, car cela obstruerait le système et nous prendrait plus de temps à vous répondre.Merci pour votre compréhension.Cordialement,L'équipe Vinted

VINTED

Naar: S. V.

04/03/2023

Bonjour,Merci de nous avoir contactés.Il semblerait que vous nous ayez déjà informé de ce problème. Nous sommes en train de traiter votre demande, et nous répondrons à votre message initial le plus rapidement possible.Pour le moment, sachez que vous n'avez pas besoin de nous signaler le meme problème une nouvelle fois. Attendez simplement notre réponse cela nous permettra de résoudre le problème beaucoup plus rapidement. Nous vous remercions pour votre patience !Bien à vous,L'équipe Vinted


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform