Terug

Fraude met ecocheque

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. C.

Naar: Monizze

20/05/2022

Op 10/02/2022 is er een online aankoop gedaan met mijn ecocheques voor een bedrag van 224.20€Die is gebeurt buiten mijn weet en goedkeuring en bij een webwinkel die mij volledig onbekend is (BROOKLYN). Ik heb toen na deze ontdekking onmiddellijk naar Monizze gebeld om dit te melden.Er werd mij beloofd op de hoogte te worden gehouden van er allemaal verder zou gebeuren. Ondertussen zijn we 3 maanden verder, en is het voorval nog 2 keer telefonisch gemeld aan een Monizze medewerkers maar nog steeds krijg ik geen feedback van wat er nu gaat gebeuren. Ik heb in Februari na dat ik ontdekt had wat er was gebeurt ook contact opgenomen met het hoofdkantoor van BROOKLYN die gevestigd zijn in Harelbeke.Daar kreeg ik te horen dat er meerdere van deze meldingen reeds waren binnengekomen van mensen met een Monizze kaart en dit ook hadden gemeld bij Monizze.Aangezien er bij bestelling en betaling bij deze webshop moet ingelogd worden met e-mail en wachtwoord van Monizze lijkt het mij duidelijk dat er bij jullie zich een datalek heeft voorgedaan. Ook heb ik reeds klacht tegen onbekende ingediend bij de lokale instanties.Nu (3 maanden later) krijg ik te horen dat de lek/fraude niet aan hun kan gelinkt worden en ze niet overgaan tot terugbetaling van de verloren ecocheques.doch werd mij in het eerste gesprek vermeld dat Monizze hiervoor verzekerd zou zijn.na enig opzoekwerk online vind je kranten-artikels over datalek bij Monizze, veel klachten van gedupeerden en sommige hebben hun verloren saldo terug gekregen. andere dan weer niet.ik vraag mij dan ook sterk af hoe de selectie voor terugbetalingen wordt gedaan.willekeurig of heeft dit in hun eigenbelang te maken met de grote van u aandeel kaarten met je bedrijf?Graag wil i kalle gedupeerden oproepen om contact met me op te nemen via volgende e-mailadres:ECOCHEQUEFRAUDE@GMAIL.COMzo wil ik alle klachten bundelen om hier verdere stappen in te ondernemen, aangezien de klachten afzonderlijk niet ernstig worden genomen door het (voor hun) lage bedrag van de klacht.zoveel te meer gedupeerde zich melden zoveel te hoger het bedrag en zoveel te meer kans er is om ons gestolen saldo terug te krijgen.

Berichten (1)

Monizze

Naar: S. C.

30/05/2022

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform