Terug

Fraude creditcard

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: VINTED

15/03/2023

Beste, in februari heb ik een vinted-account aangemaakt. Ik volgde alle stappen en plaatste mijn eerste artikelen online. Na een 10-tal minuten kreeg ik een mail met de melding dat mijn kledingstuk verkocht was en ik mijn rekeningnummer moet verifiëren om de betaling te kunnen volbrengen. Wanneer ik op de link in de mail klik, kom ik op de pagina van Vinted terecht waar de naam en het adres staat van de koper met een knop om de betaling in orde te brengen. Bij het klikken op deze knop word ik naar een beveiligde zone gebracht om mijn kaart te verifiëren. Hier springt een live chatbox open met een Vinted medewerker die me live bijstaat de te ondernemen stappen te voltooien. Ik dien m'n kaart in een betaalbakje te steken en de gegevens in te vullen zoals vermeld. Ik doe dit en krijg een foutmelding en moet de stappen opnieuw volgen. Hierna krijg ik de melding dat het niet lukt met mijn huidige kaart en ik een andere kaart moet gebruiken. Waarna ik een andere kaart erbij haal. Dan wordt er plots in de chat achter de code van m'n kaart gevraagd. Dit lijkt me niet te kloppen en ik kijk in de e-mail na van welk adres dit komt, hier merk ik dat het e-mailadres niet van Vinted zelf is. Ik heb meteen mijn creditcard geblokkeerd maar er is toch € 991 afgegaan naar 'Flutterwave'. Er is een klacht ingediend maar omdat dit via een 'beveiligde omgeving' is gelopen wordt dit door WordLine niet terugbetaald.Vinted gaat hier zwaar de fout in en onderneemt hier geen stappen om dit tegen te gaan. Ik verwacht dan ook mijn € 991 terug aangezien ik geen diensten heb gekregen en op geen enkel moment via een andere weg dan Vinted op deze pagina terecht ben gekomen.

Berichten (6)

VINTED

Naar: A. C.

15/03/2023

Bonjour,Ceci est un message automatique.Nous accusons bonne réception de votre message et nous vous répondrons dans les prochaines 48h. Nous vous prions de ne pas répondre à ce message et de ne pas faire de nouvelles demandes sur le meme sujet, car cela obstruerait le système et nous prendrait plus de temps à vous répondre.Merci pour votre compréhension.Cordialement,L'équipe Vinted

VINTED

Naar: A. C.

15/03/2023

Bonjour,Merci de nous avoir contactés.Il semblerait que vous nous ayez déjà informé de ce problème. Nous sommes en train de traiter votre demande, et nous répondrons à votre message initial le plus rapidement possible.Pour le moment, sachez que vous n'avez pas besoin de nous signaler le meme problème une nouvelle fois. Attendez simplement notre réponse cela nous permettra de résoudre le problème beaucoup plus rapidement. Nous vous remercions pour votre patience !Bien à vous,L'équipe Vinted

A. C.

Naar: VINTED

16/03/2023

Bonjour, ce n’est pas correct. C’est la première fois de ma part. J’espère que vous resoudrez cet inconvenience pour tout les victims. Salutations, Elke

VINTED

Naar: A. C.

16/03/2023

Bonjour,Ceci est un message automatique.Nous accusons bonne réception de votre message et nous vous répondrons dans les prochaines 48h. Nous vous prions de ne pas répondre à ce message et de ne pas faire de nouvelles demandes sur le meme sujet, car cela obstruerait le système et nous prendrait plus de temps à vous répondre.Merci pour votre compréhension.Cordialement,L'équipe Vinted

VINTED

Naar: A. C.

17/03/2023

Hi,This message confirms that we received your email.The answer to your request will be sent to your email address.Yours sincerely,Ghailen Team Vinted

VINTED

Naar: A. C.

19/03/2023

Hi, Je hebt recentelijk contact opgenomen met het Vinted Community Support team.Beoordeel de prestaties van ons team: s:www.vinted.nl/hcf/45571008/1679645413/4df6c87d105398e5eec5235164612536Het ontvangen van jouw feedback is voor ons de enige manier om te verbeteren, dus wees alsjeblieft eerlijk.Het Vinted Team


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform