Terug

Fraude bij levering

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

H. D.

Naar: DPD Belgium

14/08/2024

De levering van mijn pakket werd niet geleverd op de voorziene datum 13/08/24 en de volgende dag waren de leveringsgegevens (incl. persoonsgegevens: naam, e-mailadres en telefoonnummer) zonder mijn toestemming gewijzigd naar een ongekend adres en niet erkend afhaalpunt. We waren de volledige dag thuis en de beveiligingscamera bevestigt dat er geen koerier langsgeweest is. Ik stel vast dat de wijziging niet van hetzelfde type is als wanneer een levering niet uitgevoerd kon worden omdat er niemand thuis was, zo'n wijziging is onomkeerbaar. In dit geval waren de gegevens echter manueel gewijzigd waardoor ik de levering opnieuw kon wijzigen naar mijn adres. Alle hoop dat de levering effectief nog toekomt komende vrijdag. Bij vermoeden van fraude en poging tot diefstal van het pakje, dien ik deze klacht in en verwacht ik een onderzoek en verklaring van de gebeurde feiten.

Berichten (5)

DPD Belgium

Naar: H. D.

14/08/2024

Beste Hannes,We hebben uw bericht ontvangen via het platform Test Aankoop.Omu te kunnen helpen en dit verder te kunnen onderzoeken. Hebben we een DPD-nummer14 cijferig trackingnummer nodig? Kunt u dit doorgeven aan onze diensten?Bedankt voor uw medewerking.Wij wensen u een fijne dag.Met vriendelijke groetenSincères salutationsBest regards,DPD TeamAnissaCustomer CareDPD (Belux) NV--------------------

H. D.

Naar: DPD Belgium

14/08/2024

Het parcelnumber is 05212979458755. Ondertussen laat de verkoper ons weten dat het pakketje geleverd werd, maar er is niks toegekomen.

DPD Belgium

Naar: H. D.

16/08/2024

Beste Hannes,Bedankt voor het contacteren van onze service via Testaankoop.Uw pakket werd in een afhaalpunt geleverd;EXPRESS FOOD 248/250 BOULEVARD SYLVAIN DEPUIS, 1070 Anderlecht,Blijkt dat de chauffeur het niet eerst bij u heeft aangeboden.Dit word gemeld aan transport zodat dit met de chauffeur word opgenomen.Onze excuses voor het ongemak.Ik wens u verder een fijne dag.Met vriendelijke groetenSincères salutationsBest regards,NathalieDPD TeamCustomer CareDPD (Belux) NV--------------------

H. D.

Naar: DPD Belgium

16/08/2024

Bedankt voor de verduidelijking. Welke compensatie bieden jullie aan voor het ongemak en de extra verplaatsing die we nu moeten maken? Kunnen jullie nakijken of de wijziging van persoonsgegevens permanent is en, indien dit het geval is, dit terug rechtzetten?

DPD Belgium

Naar: H. D.

16/08/2024

Beste Hannes,Bedankt voor uw bericht, persoonlijke gegevens hebben betrekking op verzendgegevens en zijn niet permanent, het betreft de gegevens die per verzendpakket worden verzonden.Helaas kan DPD geen directe compensatie bieden aan ontvangers. In geval van een klacht of claim worden afzenders (de opdrachtgever) vergoed volgens de overeengekomen voorwaarden. Ook raden wij u aan contact op te nemen met de afzender om uw ontevredenheid te delen, zodat deze een klacht kan indienen bij onze diensten. Veel verzenders hebben vaste afspraken over bepaalde diensten.Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u vragen heeft, neem dan gerust contact met ons op.Met vriendelijke groetenSincères salutationsBest regards,DPD TeamAnissaCustomer CareDPD (Belux) NV--------------------


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform