Terug

Foutmeldingen - Travel assist en Front assist niet beschikbaar

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

N. B.

Naar: Volkswagen - VW

18/08/2023

Mijn wagen geeft vaak meldingen dat de Front assist en Travel assist niet beschikbaar zijn.Deze melding geeft een belgeluid samen met een oranje icoon op het dashboard.Dit icoon verdwijnt meestal onmiddelijk waarna de melding na een tijdje rijden terug geven wordt.De frequentie varieert hier van 3-4 meldingen gespreid over een hele rit tot 10-tallen meldingen per minuut voor de hele rit.Sinds gisteren zijn deze meldingen zich voor elke rit ook continu beginnen voordoen.Hier een filmpje ter verduidelijking: https://www.youtube.com/watch?v=ld0tS-ylKO4Dit probleem werd in januari 2023 bij de dealer gemeld.Het antwoord hierop was dat het stuur vervangen moet worden.Tot op heden is dit stuur nog niet aangekomen.Bij wat opzoekwerk rond het probleem lijkt het vervangen van het stuur ook maar een tijdelijke oplossing te zijn.Doordat de meldingen nu continu blijven doorlopen ben ik vandaag nogmaals bij de dealer langs geweest.Spijtig genoeg kreeg ik enkel de bevestiging dat het een gekend probleem is, ik zou niet alleen zijn.Een vervangwagen leek hun ook niet mogelijk.Doordat de meldingen nu continu blijven bovenkomen is de auto naar mijn mening onrijdbaar geworden.Het zijn immers veiligheidsystemen die niet meer werken.Daarbovenop is het belgeluid enorm storend, het leidt je af van het rijden wat de veiligheid ook niet ten goede komt.Graag spoeding een oplossing.

Berichten (3)

N. B.

Naar: Volkswagen - VW

30/08/2023

De foutmeldingen die continu bleven doorlopen zijn ondertussen gestopt.Nu krijg ik bij het starten 1 foutmelding en werken front assist, travel assist en de cruise control helemaal niet meer over de hele rit.

N. B.

Naar: Volkswagen - VW

30/08/2023

De foutmeldingen die continu bleven doorlopen zijn ondertussen gestopt.Nu krijg ik bij het starten 1 foutmelding en werken front assist, travel assist en de cruise control helemaal niet meer over de hele rit.

N. B.

Naar: Volkswagen - VW

20/09/2023

Op 1 september kreeg ik het bericht dat er contact ging opgenomen worden met mijn dealer om het probleem nogmaals te bekijken en naar een oplossing te zoeken.Hierna ging er dan terug contact met mij opgenomen worden.Op 11 september heb ik een mail gestuurd met de vraag naar een update over de stand van zaken, spijtig genoeg geen gehoord.Op 15 september heb ik telefonisch contact opgenomen, de persoon ging onmiddelijk met mijn dealer bellen en de dag zelf nog terugbellen, ook hier spijtig genoeg geen antwoord die dag.Op 18 september heb ik nogmaals telefonisch contact opgenomen, de dealer zou de 15e niet bereikbaar zijn geweest, er ging spoedig een antwoord volgen.Tot op heden nog geen nieuws, vandaar dit bericht.Ik heb het net nog even opgezocht, het probleem werd bij de dealer op 3 januari voor de eerste maal gemeld.We zij nu meer dan 9 maanden verder en we zijn nog geen stap verder.Zelf ben ik altijd grote VW fan geweest, maar na het zien van de huidige kwaliteit en verloop van service ben ik hier alle vertrouwen verloren.Graag snel een oplossing.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform