Terug

Foutieve vluchtinformatie

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Betalingen en terugbetalingen

Klacht

B. N.

Naar: BOOKING.COM

19/11/2024

Op 22/04/2023 boekte ik een heen- en terugvlucht naar Antalya bij jullie. Heenvlucht op 11/10/2023 en terugvlucht op 21/10/2023. Referentie klant: 40-504440994 Pin: 8842 Vervolgens boekte ik ook accomodaties bij het Safran Cave hotel en Upart Home. Safran Cave hotel: Bevestigingsnummer:4378091959 Pin: 7821 Upart Home: Bevestigingsnummer:4498297325 Pin: 9685 Enkele weken later, op 05/06/2023, kreeg in een bericht van Ajet dat deze vluchten niet zouden doorgaan. Ik heb vervolgens meerdere malen de klantendienst van Booking gecontacteerd (zie screenshots en mails in bijlage). Bij de klantendienst bleef men benadrukken dat de vluchten zéker nog in orde waren en dat ik mij geen zorgen moest maken en werd mij dus niet de mogelijkheid tot omboeken aangeboden. Ik besloot Booking te vertrouwen, maar dat zou mij zuur opbreken. Op 11/10/2023 kwaam ik aan op de luchthaven en er was effectief geen vlucht. Mijn geboekte vlucht bestond gewoonweg niet. Ik heb meteen Booking gecontacteerd en opnieuw (3u voor vertrek!) werd mij verzekerd at ik mij geen zorgen moest maken en dat de vlucht wel in orde was. Na meerdere keren telefonisch contact werd ingezien at de vlucht effectief niet bestond. Enkele weken later werd mijn vlucht terugbetaald. Nu wat ik niet oke vind. Ik ben niet in Turkije geraakt helemaal door de schuld van Booking. Ik heb al meerdere malen ook een compensatie voor mijn hotels gevraagd, maar hiervoor wordt ik steeds van het kastje naar de muur gestuurd. Ik verwacht dat booking mijn hotels terugvergoeden. Ajet heeft mijn vlucht maanden voor vertrek geannuleerd. Ik heb Booking hiervoor meerdere malen gecontacteerd en men bleef mij benadrukken dat de vlucht door zou gaan. Kortom Booking heft een enorme blunder begaan met mijn vluchten waardoor ik niet ben kunnen vertrekken en dus ook niet in mijn hotels ben geraakt. De hotels die ik eveneens bij Booking geboekt had. Tot op heden heb ik geen enkele compensatie ontvangen. Ik ben een trouwe klant bij Booking en hoop oprecht dat dit rechtgezet wordt, anders is dit pure oplichting.

Berichten (5)

B. N.

Naar: BOOKING.COM

28/12/2024

Op 22/04/2023 boekte ik een heen- en terugvlucht naar Antalya bij jullie. Heenvlucht op 11/10/2023 en terugvlucht op 21/10/2023. Referentie klant: 40-504440994 Pin: 8842 Vervolgens boekte ik ook accomodaties bij het Safran Cave hotel en Upart Home. Safran Cave hotel: Bevestigingsnummer:4378091959 Pin: 7821 Upart Home: Bevestigingsnummer:4498297325 Pin: 9685 Enkele weken later, op 05/06/2023, kreeg in een bericht van Ajet dat deze vluchten niet zouden doorgaan. Ik heb vervolgens meerdere malen de klantendienst van Booking gecontacteerd (zie screenshots en mails in bijlage). Bij de klantendienst bleef men benadrukken dat de vluchten zéker nog in orde waren en dat ik mij geen zorgen moest maken en werd mij dus niet de mogelijkheid tot omboeken aangeboden. Ik besloot Booking te vertrouwen, maar dat zou mij zuur opbreken. Op 11/10/2023 kwaam ik aan op de luchthaven en er was effectief geen vlucht. Mijn geboekte vlucht bestond gewoonweg niet. Ik heb meteen Booking gecontacteerd en opnieuw (3u voor vertrek!) werd mij verzekerd at ik mij geen zorgen moest maken en dat de vlucht wel in orde was. Na meerdere keren telefonisch contact werd ingezien at de vlucht effectief niet bestond. Enkele weken later werd mijn vlucht terugbetaald. Nu wat ik niet oke vind. Ik ben niet in Turkije geraakt helemaal door de schuld van Booking. Ik heb al meerdere malen ook een compensatie voor mijn hotels gevraagd, maar hiervoor wordt ik steeds van het kastje naar de muur gestuurd. Ik verwacht dat booking mijn hotels terugvergoeden. Ajet heeft mijn vlucht maanden voor vertrek geannuleerd. Ik heb Booking hiervoor meerdere malen gecontacteerd en men bleef mij benadrukken dat de vlucht door zou gaan. Kortom Booking heft een enorme blunder begaan met mijn vluchten waardoor ik niet ben kunnen vertrekken en dus ook niet in mijn hotels ben geraakt. De hotels die ik eveneens bij Booking geboekt had. Tot op heden heb ik geen enkele compensatie ontvangen. Ik ben een trouwe klant bij Booking en hoop oprecht dat dit rechtgezet wordt, anders is dit pure oplichting.

Bemiddeling door Testaankoop 06 januari 2025

BOOKING.COM

Naar: B. N.

13/01/2025

------------------------------------ Martijn v L. (CS Global) 13 jan 2025 16:06 CET @@REF_ID@e28c6af9b4c7611bb4@REF_ID@@ Geachte BRONKE NOBEN, graag wil ik u doorverwijzen naar het bericht van 18 October 2024. Gezien de geboekte reis en de geboekte hotels los van elkaar geboekt zijn (dus geen pakketreis) kan Booking.com helaas niet afwijzen van de gekozen annulerings voorwaarden. Mocht Ajet inderdaad de vluchten hebben geanuleerd, zonder u en Booking.com hierover te informeren zal het een mogelijkheid zijn om de airline voor deze kosten aansprakelijk te stellen. Hiervoor kunt u het beste met uw reisverzekering en/of rechtsbijstand contact op te nemen. Met vriendelijke groet, Martijn Copyright © 1996–2025Booking.com. All rights reserved This e-mail was sent byBooking.com, Herengracht 597, 1017 CE Amsterdam, Netherlands [K5EL2X-ZL075]

BOOKING.COM

Naar: B. N.

24/02/2025

------------------------------------ Martijn v L. (CS Global) 24 feb 2025 10:01 CET @@REF_ID@e28c6af9b4c7611bb4@REF_ID@@ Geachte Juridische Adviesdienst, zou u de email die is ontvangen van GotoGate opnieuw kunnen versturen, maar dan als een screenshot en het liefst in .jpg formaat? . Hetzelfde voor Contact Gotogate 1 juli 2024.eml alswel de vraag die gesteld was via chat zodat de reactie kan worden beoordeeld (Om te zien of Noben inderdaad aangegeven heeft dat de airline heeft bevestigd dat de vlucht was geanuleerd na eerdere berichtgeving). Zoals eerder vermeld (op 18-10-2024) is er wel degelijk contact gezocht met GotoGate aangaande deze claim en zij hebben aangegeven dat de vlucht als actief werd getoond op de website van de luchtvaartmaatschappij, dus dit is wel degelijk 'uitgezocht' en een incorrecte assumptie van uw kant. Aangaande de eerdere contactmomenten lijkt het erop dat er miscommunicatie is geweest tussen Noben en Gotogate. Verder dien ik u erop te wijzen dat Gotogate verzocht heeft om contact op te nemen met de airline en daar te checken wat de status van de vlucht was. Zij hebben hierop aangegevn dat de vlucht was geanuleerd wat door de airline niet correct is gecommuniceerd naar Gotogate. Hoewel ik van mening ben dat onze dienst niet is tekortgeschoten en de verantwoordelijkheid bij de airline ligt, wil ik graag het volgende voorstellen: Zodra wij de twee/drie gevraagde documenten ontvangen, waarmee wij de klacht verder kunnen onderzoeken, zal ik ervoor zorg dragen dat een bedrag van 263.78EUR zal worden vergoed (cash of credit) aan Noben. Met vriendelijke groet, Martijn Copyright © 1996–2025Booking.com. All rights reserved This e-mail was sent byBooking.com, Herengracht 597, 1017 CE Amsterdam, Netherlands [Y3YRLR-0LDM2]

BOOKING.COM

Naar: B. N.

10/03/2025

------------------------------------ Martijn v L. (CS Global) 10 mrt 2025 14:25 CET Geachte L.S., helaas zijn de schermafbeeldingen niet te zien voor mij. Zou u deze als attachment door kunnen sturen? (zoals de thread die is bijgevoegd) Alvast bedankt en met vriendelijke groet, Martijn Copyright © 1996–2025Booking.com. All rights reserved This e-mail was sent byBooking.com, Herengracht 597, 1017 CE Amsterdam, Netherlands [Y3YRLR-0LDM2]

BOOKING.COM

Naar: B. N.

21/03/2025

------------------------------------ Martijn v L. (CS Global) 21 mrt 2025 13:27 CET Geachte L.S., op Mar 10 13:25 (CET) is er gereageerd op uw email met het verzoek om de schremafbeeldingen als bijlage toe te voegen aangezien deze niet zichtbaar waren voor mij. Graag zie ik die alsnog tegemoet als bijlage. Met vriendelijke groet, Martijn Copyright © 1996–2025Booking.com. All rights reserved This e-mail was sent byBooking.com, Herengracht 597, 1017 CE Amsterdam, Netherlands [Y3YRLR-0LDM2]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform