Geachte,
Via deze weg wil ik een klacht indienen tegen de reisorganisatie Lastminute.com, bij wie ik een internationale vlucht heb geboekt van Chicago naar Brussel met tussenstop in Madrid.
Mijn boekingsnummer bij Lastminute.com is K79KC.
Het traject omvatte:
• 20 juli: Vlucht van Chicago naar Madrid met American Airlines (IB4481)
• 21 juli: Vlucht van Madrid naar Brussel met Iberia (IB0603)
Bij aankomst in Madrid bleek de laatste vlucht IB 0603 niet te bestaan. Iberia-medewerkers bevestigden dat deze vlucht nooit ingepland stond en dat American Airlines een fout had gemaakt door ons op een fictieve vlucht te boeken. Wij werden nergens teruggevonden in hun systeem en konden pas na lang aandringen en met veel geluk kosteloos omgeboekt worden naar een andere vlucht later die dag.
Wij zijn nooit geïnformeerd door Lastminute.com over enige wijziging of fout in de boeking. We ontvingen geen enkele e-mail of melding over de annulatie van de vlucht. Hierdoor stonden wij onverwacht vast op de luchthaven van Madrid, zonder geldige aansluiting en zonder hulp van Lastminute.com. Pas dankzij de goodwill van Iberia zijn we op een alternatieve vlucht geraakt.
Toen we hierover een klacht indienden bij Lastminute.com, kregen we als antwoord dat we ons tot de luchtvaartmaatschappij moesten wenden. Maar in dit geval is het duidelijk dat:
• Lastminute.com een onbestaande vlucht verkocht
• Er sprake is van misleidende informatie en gebrekkige opvolging van de boeking
• De zorgplicht van de tussenpersoon geschonden is
Wij vragen via deze klacht:
1. De erkenning van onze klacht
2. De terugbetaling van het foutieve deel van de reis
3. Een passende compensatie voor het ongemak, de stress en de onduidelijkheid
4. De garantie dat dergelijke fouten niet opnieuw kunnen gebeuren
Alle bewijsstukken (boekingsbevestiging, communicatie met Iberia, e-mailverkeer, screenshots) zijn beschikbaar indien gewenst.
Ik hoop via deze weg op correcte ondersteuning, aangezien de tussenpartij zelf geen verantwoordelijkheid lijkt te willen nemen.
Met vriendelijke groet,
Mira Peeters
Mira.peeters@hotmail.com
Boekingsnummer: K79KC