Terug

Foutieve verwerking retour

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. V.

Naar: ZALANDO

27/01/2025

Geachte mevrouw/heer, Op 24/11/2024 hebben wij een bestelling geplaatst in jullie webshop met bestelnummer 11003126488195. Op 02/12/2024 hebben wij de bestelling in de originele doos met originele retourticket retour gestuurd via een Bpost punt. Verzendbewijs hiervan is toegevoegd als bijlage. Belangrijk: op het retourbewijs is duidelijk terug te vinden dat het gewicht van de retourdoos 1020 g is. Uit nazicht van de track en trace code kunnen wij vaststellen dat de retour op 4/12/2024 is toegekomen bij NEW Balance in Duitsland. Op 20/12/2024 krijgen wij opeens een mail van zalando met de vermelding dat de retourverwerking 2 weken vertraging heeft opgelopen. Wij hebben hiervoor meermaals contact opgenomen met uw medewerkers. Per chat is er op 21/01/2025 medegedeeld dat de retourverwerking handmatig zou verwerkt worden en dat wij NIETS meer hoeven te betalen, er zou intern iets misgelopen zijn tijdens de verwerking van de retour. Dit kan altijd gebeuren natuurlijk. Opeens krijgen wij een mail waarin jullie beweren dat wij een LEGE doos retour hebben gestuurd. Dit zou vastgesteld zijn volgens jullie intern onderzoek waarvan niet meer detail mag/kan gegeven worden. Het onderzoeksteam heeft dit besloten. Hierop beslissen jullie om het de retourverwerking stop te zetten en ons te verplichten de som van 108,00 EUR te voldoen zonder de bestelling nog te hebben? Volgende bewijzen zijn aangebracht door ons: - retourbewijs van de verzending 02/12/2024 met vermelding van het gewicht van de retourdoos - ontvangstbewijs van de retour op 04/12/2024 - chatgesprek 21/01/2025 waarin de retour handmatig zou verwerkt worden Van jullie hebben wij buiten één mail geen enkel bewijs ontvangen van het zogezegd ontbreken van het artikel in de doos. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 01.02.2025 de retour correct te verwerken en ons hiervan een bericht te bezorgen. Met vriendelijke groeten, Lafrikh Chakib Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht

Bemiddeling door Testaankoop 01 februari 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform