Terug

Foutieve vaststelling en onvolledig rapport

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. W.

Naar: Bulex

21/12/2023

Op 02/06/2023 is een technieker van Bulex langsgekomen om een onderhoud aan mijn Bulex ketel te verrichten (klantennummer: 15053247 / Interventie rapport: ORD-0028247246).Er werd me door toen verteld dat er één van de gemeten waardes niet ok was en dat er een stuk vervangen diende te worden (ong 800 EUR). Uiteindelijk zou ik volgens hem beter af zijn om direct een nieuw toestel te laten installeren (ong 5.000 EUR) en hiervoor bezorgde mij het telefoonnummer van een zekere Fabio.Toen ik nadien het verslag kreeg, was dit onvolledig en vond ik niet de opmerkingen terug die hij gemaakt had. Nergens op het verslag stond een goed- of afkeuring van het toestel. Aangezien we bezig zijn met renovatiewerken heb ik aan onze loodgieter, die ook Bulex doet, gevraagd om eens naar het verslag te kijken en me zijn mening te geven. Hieruit bleek dat het verslag inderdaad onvolledig was en niet correct. Ik heb daarom door hem een nieuw onderhoud laten uitvoeren op 17/07/2023, waaruit bleek dat het initiële onderhoud ook niet was uitgevoerd. Overal was nog er nog vuil aanwezig was, uitlaat zat vol met stof. Dit is niet nagekeken en niet gereinigd, het lijkt er dus sterk op dat ze enkel een meting hebben uitgevoerd.Ik heb na telefonisch contact met de klantendienst het e-mailadres doorgekregen van de klachtendienst. Via deze weg heb ik een klacht ingediend op 02/06/2023 en vervolgens een reminder gestuurd op 13/06/2023. Op 22/08/2023 kreeg ik hier antwoord op, zijnde: - we hebben een klein forfait aangerekend (ik noem dit niet klein, heeft me meer gekocht dan het tweede onderhoud)- prestaties blijven betalen en ze willen een waardebon opsturen die ik ook kan gebruiken bij de aankoop van een nieuw toestel (waarmee ik niet akkoord ben aangezien ik niet meer met hen wens samen te werken)Het is niet de eerste keer dat er zaken beweerd worden fout te zijn met de ketel waar bij een volgend onderhoud dan zelfs geen opmerking over wordt gemaakt en ook niets van terug te vinden is in het verslag. En dit ook telkens met een verwijzing naar een voornaam met een telefoonnummer of een lokale winkel. Ik vraag dan ook de terugbetaling van mijn onderhoud voor het bedrag van 142.02 EUR + de kosten van mijn aangetekend schrijven van 8.48 EUR, aangezien het onderhoud niet correct is uitgevoerd, het verslag onvolledig was en er me werd voorgelogen over de toestand van de ketel.Hierover is nog mailverkeer geweest op 23/08, 25/08, 05/09 en 12/09.Op 03/11 heb ik door onze loodgieter nog eens specifiek gevraagd om na te kijken dat er geen gaslek is. Hij heeft dit met speciaal apparatuur nagekeken en er is geen lek. Vervolgens dit opnieuw opgenomen op 05/11.Op 07/11 wensen ze hun hoofdtechnieker langs te sturen, als er toch een lek gevonden wordt dien ik dit nieuwe onderhoud ook te betalen.Op 07/11 heb ik gereageerd dat ze meer dan welkom zijn, doch dat mijn vertrouwen volledig kwijt is. Dat ik daarom mijn loodgieter ook ter plaatse wens te hebben en dat ze zijn tijd mogen betalen. Het lijkt me dat het belangrijk is voor de reputatie van een bedrijf dat ze dit soort situaties ernstig nemen, tenzij het natuurlijk een manier is om nieuwe bulex toestellen te verkopen aan mensen die niets afweten van deze toestellen en blindelings geloven in wat de technieker hun vertelt en dan nog eens naar een bevriende bulex verkoper doorverwijst.Ik heb hier geen antwoord meer op bekomen, ook niet na mijn reminder op 15/11 en wens dus verdere stappen te ondernemen voor de terugstorting van het onderhoud te bekomen.

Berichten (3)

Bulex

Naar: T. W.

21/12/2023

Beste klant,Bedankt om contact op te nemen met Bulex. Wij hebben je mail goed ontvangen en gaan zo snel mogelijk aan de slag met je vraag.Wij vinden het belangrijk om je mail grondig te analyseren en alle aspecten na te kijken. Hierdoor kan het enkele werkdagen duren voor je een reactie ontvangt.Alvast bedankt voor je begrip.Met vriendelijke groeten,Het Bulex Service TeamCher client,Merci de prendre contact avec Bulex. Nous accusons bonne réception de votre email, lequel a retenu toute notre attention. Nous travaillons le plus rapidement possible à votre réponse.Il est important pour nous d’analyser votre mail en profondeur et d’en vérifier tous les aspects.Par conséquent, quelques jours ouvrables peuvent être nécessaires pour recevoir une réponse.Nous vous remercions de votre compréhension.Cordialement,L'équipe Service Bulex

Bulex

Naar: T. W.

21/12/2023

Beste klant,Bedankt om contact op te nemen met Bulex. Wij hebben je mail goed ontvangen en gaan zo snel mogelijk aan de slag met je vraag.Wij vinden het belangrijk om je mail grondig te analyseren en alle aspecten na te kijken. Hierdoor kan het enkele werkdagen duren voor je een reactie ontvangt.Alvast bedankt voor je begrip.Met vriendelijke groeten,Het Bulex Service TeamCher client,Merci de prendre contact avec Bulex. Nous accusons bonne réception de votre email, lequel a retenu toute notre attention. Nous travaillons le plus rapidement possible à votre réponse.Il est important pour nous d’analyser votre mail en profondeur et d’en vérifier tous les aspects.Par conséquent, quelques jours ouvrables peuvent être nécessaires pour recevoir une réponse.Nous vous remercions de votre compréhension.Cordialement,L'équipe Service Bulex

Bulex

Naar: T. W.

26/12/2023

O.Réf/CM-B 09722358Geachte,Wij hebben uw mail in goede orde ontvangen.Wij verwijzen naar ons laatste voorstel die correct en duidelijk was.Op 03/10/2022 is dezelfde technieker langs geweest, toen was er geen lek op uw warmtewisselaar vastgesteld en hij heeft 23 jaar ervaring in ons bedrijf.We behouden de factuur.Met vriendelijke groeten,Veronica FarruggioMedewerker KlachtendienstCollaborateur Service PlaintesVaillant Group - Taking care of a better climatePhone +32 2 431 80 00www.vaillant-group.comVaillant Group - Golden Hopestraat 15 - 1620 Drogenbos - BelgiumThink green before printing!


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform