Terug

Foutieve stopzetting brief

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. C.

Naar: FLUVIUS

13/08/2024

Beste, Mijn naam is Erfan Choobinebehrooz, geboortedatum 05-08-1990, woonachtig op Leopoldlaan 86 Bus 4, 9200 Dendermonde. Om 10-07-2024 heb ik een brief van Fluvius aangetroffen in mijn brievenbus, waarin melding wordt gemaakt van een eventuele stopzetting van aardgas. In de brief staat de naam van betrokkene Kumar Ray vermeld. Ik heb meteen een mail doorgestuurd naar fluvius (kenmerk: 176181033NY) om hen te laten weten dat deze brief niet voor mijn appartement bedoeld is. De contact persoon van Fluvius, betrokkene Sofie, heeft me de volgende meegedeeld: "We hebben je vraag toegevoegd aan het lopende dossier. Vermoedelijk werd de brief verkeerd in jouw brievenbus gestoken." Tot mijn verbazing ontving ik opnieuw een brief op mijn adres en dit keer op mijn naam! Ik heb opnieuw contact opgenomen met fluvius om te benadrukken dat het betreffende meternummer niet tot mijn appartement behoort. De eerste brief was gericht aan een zekere Kumar Ray, die zowel bij mij als bij de vorige eigenaar onbekend is. Ik ben de eigenaar van dit appartement sinds 28-02-2024. De vorige eigenaar was Mevrouw Ilona van Zande, die het appartement had gekocht van Thomas Mannaert met als huurder Rony Cuepers. Het appartement wordt verwarmd met stookolie en er is nooit een aardgasaansluiting geweest. Het appartement heeft een elektrisch kookfornuis, dus deze brief is in geen geval voor dit appartement bestemd. Ik vermoed dat er sprake is van een vergissing. Kortom, het meter nummer 095957385CON hoort niet bij Leopoldlaan 86 Bus 4.

Berichten (1)

FLUVIUS

Naar: E. C.

20/08/2024

BesteIk heb uw mail goed ontvangen. U meldt dat uw wooneenheid niet beschikt over een aardgasteller.Na controle in onze database stel ik vast dat er wel een aardgasteller is gekend voor het aansluitadres Leopoldlaan 86 bus 4 te Dendermonde. Ik geef u hieronder een screenshot van uw verbruiksplaats.Ik toon u enkel de laatste twee cijfers van uw EAN-codes en meternummers, dit omdat uw melding openbaar staat op het platform van Test Aankoop. Ik merk op dat het serienummer van de aardgasteller van uw wooneenheid, die u opgaf in uw melding, hetzelfde serienummer is van in onze database. De aardgasteller zit gemonteerd in de batterijopstelling, vermoedelijk in de hall. Omdat deze aardgasteller actief staat in onze database dient er ook een leveringscontract aangevraagd te worden bij een energieleverancier.U geeft aan dat de woning wordt verwarmd met stookolie. Ik merk op dat er nog meerdere aardgastellers zijn gekend in het gehele appartementsgebouw. Sommige van die tellers staan actief, andere staan dan weer buiten dienst. Het is mogelijk dat destijds aardgastellers werden geplaatst met het oog op de mogelijkheid om op aardgas te koken of om alsnog over te schakelen op een verwarming op aardgas.Ik zal een dossier opmaken en een technieker ter plaatse sturen om na te gaan of uw aardgasteller effectief tot uw wooneenheid toebehoort. Ik vraag ook om na te gaan of de aardgasteller in dienst staat. Als blijkt dat uw wooneenheid effectief beschikt over een aardgasteller die actief staat, kan u deze teller buiten dienst zetten. Een buitendienststelling is niet gratis. Een buitendienststelling kost 83,21 euro exclusief BTW en kan op hetzelfde moment door de technieker uitgevoerd worden op uw aanvraag.Kan u mij uw contactgegevens (emailadres + telefoonnummer) bezorgen zodat ik een dossier kan opstellen?Alvast bedankt!Met vriendelijke groeten,Kris VermeerschKlachtencommissieBrusselsesteenweg 1999090 Mellewww.fluvius.beVan: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.beVerzonden: dinsdag 13 augustus 2024 8:15Aan: Fluvius - Klachtencommissie Functional Mailbox fluvius-Klachtencommissie@fluvius.beOnderwerp: Foutieve stopzetting brief‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ s:www.fluvius.be/disclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform