Beste, Ik probeer via deze weg een overzicht te geven over de fouten die er door ENECO werden gemaakt bij het opmaken van de facturen (correctiefacturen, jaarafrekening en slotfactuur). Na meer dan een jaar onderhandelen, ondernam ik begin oktober een laatste poging om het onderling te regelen, maar deze week krijg ik opnieuw een foute berekening in mijn mailbox en dus ook een foutieve factuur. Dit maakt mij moedeloos en geeft me dus geen andere keuze om de klacht via deze weg nogmaals in te dienen. Het hele onderhandelen sleept nu al bijna 1,5 jaar aan en er komt van Eneco geen concrete oplossing. Daarnaast heb ik het gevoel dat ze de laatste herberekening van de jaarafrekening ook met de natte vinger hebben gedaan. Concreet gaat het over een contract van 1 maand voor een leegstaand appartement. Momenteel staat er een openstaand saldo bij Eneco van 334,73€ voor deze periode ... Gegevens ENECO: Start contact: 8 april 2022Einde contract: 24 mei 2022 - Mail met bevestiging ontvangen op 10 juni 2022. Meternummer/EAN-nummer elektriciteit: 541448860016505791Beginmeterstand: 3511Eindmeterstand: 3693Verbruik: 182Meternummer/EAN-nummer gas: 541448860016505746Beginmeterstand: 2801eindmeterstand: 2801Verbruik: 0Factuurgegevens: Factuur1 : 19/5/2022 = 10€ = BetaaldFactuur 2: 20/5/2022 = 58,37 € => Factuur klopt niet, niet betaald. Op 23/5/2022 een correctie hiervoor ontvangen. In november en december 2022 ontvang ik uit het niets jaarafrekeningen en slotfacturen: Factuur: 16,35€ = betaald Periode: 08/04/2022 - 22/08/2022Factuurdatum: 3/11/2022Slotfactuur (Elektriciteit): 8,08€ = betaald Periode: 23/08/2022 - 03/10/2022Factuurdatum: 16/11/2022Jaarafrekening (GAS) = 35,66€ = niet betaaldPeriode: 08/04/2022 - 22/08/2022Factuurdatum: 15/12/2022Slotfactuur (GAS) 215,85€ = niet betaaldPeriode: 23/08/2022 - 12/11/2022Factuurdatum: 19/12/2022DEZE BEDRAGEN WORDEN AANGEREKEND VOOR EEN LEEGSTAAND APPARTEMENT EN DIT VOOR EEN CONTRACT VAN 1 MAAND??? JAARAFREKENING EN SLOTFACTUUR SLAAN OP DE PERIODE VAN 8 APRIL 2022 TOT EN MET 12 NOVEMBER 2022. DUS DEELS VOOR EEN PERIODE DAT IK GEEN CONTRACT MET ENECO HAD !!!! In september 2023 ontvang ik dan eindelijk de herberekeningen: Slotfactuur (Elektriciteit) : 67,64 euro Periode: 23 augustus 2022 - 3 oktober 2022Factuurdatum: 11/09/2023Correctiefactuur (GAS): -146,97€Periode: 23/08/2022 - 12/11/2022Factuurdatum: 24/08/2023Creditnota (Elektriciteit): -8,08€Periode: 23/08/2022 - 03/10/2022Factuurdatum: 11/09/2023WAAR NOG STEEDS NIET DE JUISTE DATA OP VERMELD STAAN!! Er werd dus een nieuwe klacht ingediend bij Eneco. Op 17 november 2023 krijg ik opnieuw facturen van Eneco:Correctiefactuur (Elektriciteit): +28,00€Periode: 23/05/2022 - 03/10/2022Factuurdatum: 17/11/2023Jaarafrekening(Elektriciteit): 142,63€Periode: 08/04/2022 - 22/05/2022Factuurdatum: 17/11/2023In totaal zou er ongeveer nog een openstaand saldo van 334,73€ zijn. En dit voor een LEEGSTAAND PAND en contract van EEN MAAND?? Ik hoop via deze weg tot een concrete oplossing te komen, zonder verdere juridische stappen te moeten ondernemen. Groet,Silke Jacobs