Terug

Foutieve meterstand

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

N. D.

Naar: Engie

24/01/2023

Beste,Ik ben deze zomer overgeschakeld naar Engie.Plots in oktober kreeg in een zeer hoog voorstel als voorschotfactuur.Ik heb nagekeken waarvan dit kwam en bleek dat ze bij de overschakeling mijn meterstand van gas op 0 hadden gezet. Ik heb hen hierover gebeld in oktober en ze gingen dit aanpassen zodat dit na een 4tal weken dit correct zou staan. Nadien geef ik nogmaals mijn meterstanden in om dit voor mezelf te kunnen opvolgen en nu was dit bedrag nog hoger (€1924 per maand) en de vermelding dat ik in februari een afrekening zou hebben van meer dan €3500, dewelke uiteraard nog zal blijven stijgen aangezien mijn meterstand naar boven gaat maar de teller in hun systeem op 0 blijft staan. Nogmaals gebeld om dit te melden eind december. Blijkbaar staat de meterstand van gas nog steeds op 0 en is dit nog steeds niet aangepast of doorgegeven. Ze zouden dit nogmaals doorgeven voor aanpassing maar dit zou weken duren, en ze me zeiden dat ik zowiezo de hoge afrekening zal krijgen en deze dan moet gaan betwisten.Ik vind dit absoluut niet professioneel en alzeker geen correcte klantenservice. Zij maken een fout, beloven 2x het in orde te maken en dit is tot op heden nog niet gebeurd. En dan zou ik nadien nogmaals mijn tijd hierin moeten steken om dit te gaan betwisten? Alsook vroeg ik -telkens ik iemand aan de lijn had- of ze een berekening konden maken van mijn effectieve verbruik en mij het correcte voorschot konden meedelen. Niemand was hiertoe bekwaam aangezien de meter op 0 stond in hun systeem en het systeem dit berekend. Dus tot op heden heb ik geen correcte gegevens van mijn verbruik/voorschot en zal ik een hoge afrekening krijgen die ikzelf zou dienen te betwisten.Ik heb vaak foto's getrokken van mijn meterstanden, telkens de meterstanden willen doorgeven, maar tot op heden geen correcte aanpassing, geen correct voorstel van voorschot en begin februari een torenhoge afrekening in de bus.Ik heb foto's toegevoegd van mijn meterstand bij omschakeling naar hen, van 8 oktober, 26 november en 28 december.

Berichten (4)

Engie

Naar: N. D.

25/01/2023

Beste mevrouw De JongheTest Aankoop bezorgde ons uw klacht op 24 januari 2023.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk omzo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.be of via uw online klantenzone.Met vriendelijke groetenComplaint Handling TeamBU BeneluxBoulevard Simón Bolívar 341000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this document ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

N. D.

Naar: Engie

20/02/2023

Beste,Intussentijd is er nog steeds geen oplossing of duidelijkheid.Ik heb ondertussen wel een afrekening gekregen voor elektriciteit (nog niet voor gas omdat die al 5maand in behandeling is) en deze hebben jullie alsook zelf geannuleerd. Nadien heb ik zelf contact opgenomen met jullie waar ze me dan wisten te vertellen dat volgens jullie de meterstand van de elektriciteit toch ook niet zou kloppen.Resultaat van oktober tot op heden...geen correcte meterstanden, geen correcte voorschotten, geen correcte afrekeningen, geen gegevens beschikbaar via de klantenzone en ik kan ze ook niet aanpassen. En ik weet nog steeds niet aan wat ik me moet verwachten!? Graag een spoedige behandeling van dit dossier en correcte gegevens aangezien dit al 5 maanden bezig is. Gaan jullie ook 5 maanden of langer wachten de moment dat ik mijn afrekening krijg en niet dadelijk betaal? Alles werkt in 2 richtingen.Met vriendelijke groetjesNathalie De Jonghe

N. D.

Naar: Engie

14/03/2023

Beste,Tot op heden krijg ik geen bericht van opvolging. Alsook kan ik mijn voorschot niet aanpassen. Jullie beslissen zelf dat ik tot einde dossier 0€ voor gas dien te betalen en €200 voor elektriciteit. Dit kan onmogelijk en ik heb geen zin in nog eens een afrekening na maanden. Graag mijn voorschot aanpassen naar €200 elektriciteit en €200 gas, totaal €400 per maand. Alsook vind ik het onwaarschijnlijk dat jullie op basis van mijn effectieve meterstanden die ik doorgeef, geen correct voorschotbedrag kunnen melden berekend op mijn effectief verbruik. Dit is nu sinds oktober dat dit nog steeds een vraagteken voor mij blijft. En aangezien dit al van oktober bezig is, en NOG eens 180 dagen kan duren, vind ik dit absoluut niet correct.Graag antwoord hieromtrent.Met vriendelijke groetjesNathalie De Jonghe

N. D.

Naar: Engie

10/04/2023

Helaas, tot op heden geen antwoord.Ik krijg geen aangepast voorschotfactuur zoals gevraagd, kan het zelf online ook niet aanpassen. Ondertussen dik 6 maand dat dit spelletje duurt. ZONDER enige communicatie.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform