Beste, Sedert juni 2020 wonen wij in ons koophuis te Riemst. Wij hebben dit huis via een makelaar gekocht. Tijdens het tekenen van de akte werd ook het overnamedocument van de certificaten van onze zonnepanelen getekend. Deze meterstand klopte op dat moment met de meterstand die we te zien kregen op de teller in onze woning.Nadat we zijn ingehuisd hebben we ondervonden dat de vorige eigenaar in 2019 reeds een veel te hoge meterstand had doorgegeven aan Fluvius. Dit betekent dat wij:1) ons geld van de reeds verdiende certificaten kwijt zijn, want deze werden aan de vorige eigenaar uitbetaald2) wij een foute meterstand hebben op ons account van Fluvius en deze niet kunnen wijzigen daar het werkelijke aantal ver onder de meterstand op het account ligt3) wij nog maanden zullen moeten opbrengen voordat wij aan '0' zitten en dan nog moeten opbrengen om een certificaat te kunnen ontvangen.Wij hebben nu bijna een jaar geleden ons eerste contact met Fluvius gehad, al tientallen keren uren aan de telefoon gehangen, naar het fysieke kantoor geweest en via via proberen achterhalen hoe we een controleur tot hier zouden kunnen krijgen om te komen vaststellen dat onze meterstand daadwerkelijk lager ligt dan die wat werd doorgegeven door de vorige eigenaar. We hebben alle bewijzen inclusief het overnamedocument + de afrekeningen van 2019 op papier en mail, samen met alle mails die we met fluvius hebben verstuurd. Ze liegen zelfs via mail dat de vorige eigenaar NA het tekenen van onze akte nog een andere meterstand zou hebben doorgegeven terwijl dit natuurlijk 1) niet kan, want zonder onze handtekening mag dat niet gewijzigd worden en 2) we op het account van fluvius zien dat het foutieve aantal al in 2019 werd opgenomen.Wat wij dus willen is vooral hulp bij het verkrijgen van onze certificaten waar we recht op hebben en vooral de correctie van onze meterstand. Want deze weigeren ze te corrigeren waardoor we nog steeds onder 0 zitten en onze certificaten dus niets laten opbrengen.Wij hebben ook al een klacht geopend via de ombudsdienst van Fluvius, die zonder onze toestemming ook meteen werd gesloten (ook bewijs van op mail).Met vriendelijke groeten, Eden Dessart