Geachte mevrouw/heer,
Op 1/10/2025 heb ik met uw onderneming(en) een overeenkomst afgesloten voor het reinigen van onze schoorstenen (2 stuks).
Er is ook een schoorsteenkap 'Firemaster Classic' geplaatst op 1 schoorsteen, na aanraden van jullie schoorsteenveger.
Echter, ik stelde op 4/10/2025 vast dat volgende schade werd toegebracht:
• De 'Firemaster Classic' is losgekomen van de schoorsteen, en naar beneden gevallen. Bij de val is deze ook beschadigd.
• In zijn val naar beneden heeft hij enkele dakpannen losgeslagen en vernield.
•
Los van de stevig uit de pan swingende prijzen die u aanrekent voor de werken, kan ik enkel vaststellen dat de 'Firemaster Classic' niet goed/foutief op de schoorsteen geplaatst is en daardoor naar beneden is gekomen.
Dit kon nog erger geweest zijn als iemand zich op dat moment buiten bevond waar het gevaarte neer kwam. Onze kinderen spelen hier heel vaak maar waren gelukkig binnen tijdens het gebeuren.
Wij hebben u gemaild op 5 oktober. Geen reactie tot nu toe.
Wij hebben meermaals gebeld, geen reactie.
Tot ik plots toch iemand aan de lijn had. Toen ik over de schoorsteenkap begon, werd er direct ingehaakt. Daarna belde ik terug en kreeg ik weer een automatisch antwoordapparaat.
Ik verzoek u alsnog onverwijld de veroorzaakte schade te willen herstellen of te laten herstellen op uw kosten.
Ofwel betaald u ons de som terug die deze schoorsteenkap kostte + geleden materiële schade. Gelieve te willen reageren binnen de 7 dagen om afspraak te maken om dit praktisch uit te werken. Bij gebreke hieraan, zal ik verdere stappen ondernemen om mijn rechten te vrijwaren.
Met vriendelijke groet,
De Moor Ward
Verschraegen Laure
Zauwerstraat 10
9270 Kalken
Bijlagen:
- Offerte/Overeenkomst
- Bewijs schade (5 foto's)