Beste, ik bestelde een keuken bij Keukens De Abdij. De oorspronkelijke aankoopprijs was 30.477€. Na aftrek van de kortingen betaalden we nog 20.477€. In de winkel verliep bij de bestelling alles vlot. In een tweede stap zaten we samen met de binnenhuisarchitect om onze keuken volledig naar onze wensen af te stemmen. De binnenhuisarchitecte raadde ons een bepaalde oven en micro aan van het merk Zanussi. Deze toestellen zouden compatibel zijn en mooi naast elkaar passen. Na maanden vertraging bij het leveren werd eerst onze oven en erna eindelijk de microgolf geplaatst. Reden van vertraging was Corona en de oorlog in Oekraïne. Uiteraard is dit een gemakkelijk te gebruiken excuus, maar daar gaat het nu niet over. De technieker plaatste de microgolf en onmiddellijk zagen we dat er een verschil van 4 mm zat tussen oven en micro. Dit verschil valt visueel heel goed op. Zeker bij een keuken van meer dan 20.000€ verwachten wij een piekfijne afwerking. De technieker zei onmiddellijk dat de micro niet compatibel is met de oven en schreef dit ook zo op. Ik vroeg aan de technieker of we de micro ondertussen mochten gebruiken of niet. Hij liet weten dat dit geen enkel probleem was aangezien hij deze al geïnstalleerd had. Na bijna 2 weken hoorde ik nog steeds niets van Keukens De Abdij over dit probleem. Nadat ik zelf contact met hen opnam zei de dossierbeheerder dat het volgens haar info wel compatibel zou moeten zijn. Na enkele mails over en weer te sturen kwam ze op haar woorden terug en zei ze dat het toestel niet compatibel is. Hierna nam ik contact op met de binnenhuisarchitect. Telefonisch liet ze mij weten dat ze al 4 jaar bij Keukens De Abdij werkt en het de eerste keer is dat ze ervan hoort dat er hier 4 mm verschil op zit. Ze liet ook weten dat aangezien we het toestel al gebuikt hadden, ze deze niet meer terug nemen. Als laatste stap namen wij contact op met de technische verantwoordelijke van Keukens de Abdij. Ook zij liet weten dat ze ons dossier bekeken had en dit in de 10 jaar dat ze voor Keukens De Abdij werkt, nog nooit zoiets heeft voorgehad. Uiteindelijk nam zij contact op met de technische dienst van Zanussi/AEG. Daar lieten ze weten dat een microgolf met een deur die naar link/rechts draait nooit compatibel is om naast een oven te plaatsen. Hiervoor moeten we een microgolf nemen met een deur naar beneden. De technische verantwoordelijke van Keukens De Abdij liet doodleuk weten dat ze hier dus niets kunnen aan doen. Onwetendheid troef dus bij alle 4 de mensen van Keukens de Abdij waar we contact mee hadden. Ze weigeren hun verantwoordelijkheid op te nemen en doen alsof het hun fout niet is. De binnenhuisarchitect heeft ons 2 toestellen verkocht die niet naar elkaar passen. De verschillende medewerkers waar we contact mee hadden, gaven ons telkens de verkeerde informatie. Uiteindelijk lieten ze weten dat ze een nieuwe microgolf kunnen plaatsen voor 891,64€, maar dat ze de oude niet terugnemen. Leuk om te horen dat ze ons ook nog een nieuw toestel willen aansmeren maar het nalaten hun ander toestel terug te nemen. Wij zijn dus zeer ontevreden door hun service. Hiernaast moeten we ook vermelden dat we nog andere problemen hadden met hen. 1 à 2 weken na het plaatsen van de gootsteen, kwam de chiffon los. Heel onze keuken werd op deze manier tot een 'zwembad' herleid. Onze loodgieter liet weten dat de chiffon van ondermaatse kwaliteit is. Het voorlopige laatste probleem zijn de keukenkasten. 1 kastdeur hebben we al 3x moeten laten vervangen omdat er krassen in zaten. We houden ons hart vast voor de toekomst met deze keuken. We hebben alleszins al grote spijt van onze aankoop bij Keukens De Abdij.