Terug

Foutieve factuur van Telenet

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. P.

Naar: Telenet

03/05/2023

Beste,ik heb op 21/4/2023 mijn abonnement stopgezet bij Telenet. Dit wordt ook per mail op dezelfde dag aan mij bevestigd. Op 25/4/2023 heb ik de modem en decoder binnengeleverd.Op 2/5/2023 krijg ik een factuur van Telenet voor een totaalbedrag van 310,79 EUR. Dit bedrag is onderverdeeld in 59,79 EUR voor het abonnement voor de periode 21/4 tot 20/5 en 249 EUR voor eenmalige kosten (vergoeding decoder aan restwaarde. We crediteren de restwaarde als u het toestel tijdig inlevert.). Ik heb via hierover Facebook Messenger contact opgenomen met Telenet op 2/5/2023, maar na een dag wachten staat er nog steeds Ik verbind je door met een collega zodra er iemand beschikbaar is. Sic.Op 3/5/2023 wordt het totaalbedrag van 310,79 EUR van mijn rekening gedebiteerd via domiciliëring. Per telefoon (na meer dan een half uur wachten) bel ik de klantendienst op en meldt een medewerker mij dat ik gewoon pech heb dat de domiciliëring is uitgevoerd en moet wachten om een terugbetaling aan te vragen totdat het geld op de rekening van Telenet gecrediteerd is. Ik moest zelf maar bellen in de loop van volgende week om na te vragen of het bedrag al binnen is op de rekening van Telenet. De terugbetaling zal dan ook een aantal dagen in beslag nemen.In Mijn Telenet staat nochtans onder de hoofding Je betalingen dat een bedrag ad 310,79 EUR werd betaald op 3/5/2023. Samengevat: ik heb netjes aan al mijn verplichtingen voldaan, maar blijf op 2 vlakken in de kou staan: Telenet gaat er in haar factuur namelijk tegelijktijd van uit dat het abonnement nog niet is stopgezet (want ze rekenen nog 59,73 EUR voor de periode 21/4 tot 20/5 aan) en verderop wel is stopgezet (want er wordt 249 EUR aan eenmalige kosten voor de vergoeding decoder aan restwaarde aangerekend). Tweemaal wordt dus in het voordeel van Telenet geredeneerd.Ik wens dat onmiddellijk1) een creditnota voor een bedrag van 310,79 EUR wordt opgesteld2) het bedrag van 310,79 EUR wordt terugbetaald op mijn rekening3) een schadevergoeding van 10 EUR wordt betaald voor het geleden ongemak en administratie.

Berichten (3)

Telenet

Naar: L. P.

09/05/2023

Lees deze e-mail op s:comm.telenet.be/optiext/optiextension.dll'ID=WXN9%2BTLT_m68zti1yu7XwbZzqKsgUA9n8tRSW%2BqzTtyjfaDUBf%2BHbvs_8xh1OIt5rKute7oCD7Yrz9SPuVWMnQgEhVNWWM

L. P.

Naar: Telenet

14/05/2023

Het antwoord van Telenet was:"Wij hebben uw betaling ontvangen.Deze zal zo spoedig mogelijk terug op uw rekening gestort worden.Onze excuses voor het ongemak."Beste Telenet,Het bedrag van 310,79 EUR is echter nog altijd niet terugbetaald op rekening en ik heb ook geen creditnota ontvangen. Op mijn vraag voor een schadevergoeding van 10 EUR voor het geleden ongemak en administratie werd gewoonweg niet geantwoord.Gelieve:1) na te zien waarom de terugbetaling nog altijd niet is uitgevoerd (en er geen creditnota aan mij werd overgemaakt)2) tegelijkertijd de schadevergoeding van 10 EUR te willen storten.Dank bij voorbaat.Met beleefde groeten,

Telenet

Naar: L. P.

06/06/2023

Lees deze e-mail op s:comm.telenet.be/optiext/optiextension.dll'ID=V5afigfR3V51dxYmF9Wz3qkgA80woXaYN_7TIjVtoJDaZYJ1KBRA_Kztz%2B0pFuVr65NQFgS_oZn0v8vxx5ZaWcTIr8aVV%2B


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform