Op 29/9/23 ontving ik via e-mail een eindafrekening van 1920,11 euro van LUMINUS. Ik viel uit de lucht over een eindafrekening gezien wij sedert 01/07/2023 ons maandelijks effectief verbruik betalen en we op 20/06/2023 reeds een eindafrekening hadden ontvangen én betaald van het vorige jaar.Ik deed meteen nazicht op de website en merkte een aantal vreemde facturen op. Er waren 5 facturen opgemaakt in ons voordeel, een zogezegde teruggave van reeds betaalde facturen met een waarde van 1328.09 euro. Deze facturen stonden als geannuleerd zichtbaar in ons overzicht online, de factuur die we wel moesten betalen (1920,11 euro) stond wel nog actief.Gezien dit niet kon kloppen nam ik op 29/09 een eerste maal telefonisch contact op met Luminus. Er werd me gezegd dat ze het zouden bekijken en ons zo snel mogelijk iets zouden laten weten.Enkele dagen later ontvingen wij echter de 5 verschillende bedragen (t.w.v. 1328.09 euro) op onze rekening. Opnieuw namen wij telefonisch contact op met Luminus om hen om uitleg te vragen. Er werd ons geen antwoord gegeven, enkel dat ze het zouden bekijken.De rekening van 1920.11 euro bleef wel actief staan én werd aangeboden bij onze bank om van onze rekening te worden gehaald (wat door ons werd geweigerd). Intussen namen wij reeds via het online contactformulier zes maal contact op met Luminus, via telefoon intussen ook een zestal keer. Ik nam intussen ook via e-mail een viertal keer contact op.Gedurende de voorbije maanden hebben wij 1 antwoord gekregen op ons meerdere contactnames. Dit was allesbehalve een bevredigend antwoord. Er werd ons doodleuk meegedeeld dat zij de opgemaakte facturen ook niet begrepen maar dat we ze wel moeten betalen.Intussen wordt het bedrag 1920.11 meerdere malen per maand aangeboden bij onze bank om van onze rekening te worden gehaald, iets wat wij weigeren zolang er geen uitleg komt. Er is geen discussie over de terugbetaling van de onterecht uitbetaalde 1328.09 euro.Wij willen een duidelijk antwoord vanwaar de resterende 592.02 euro komt. Iets wat ons tot op heden niet kon worden gegeven. In 2023 hebben wij reeds een eindafrekening gehad. Sedert 01/07/2023 betalen wij enkel ons maandelijks verbruik.Een nieuwe eindafrekening in 2023 is dus niet meer mogelijk.Wij hebben op heden nog steeds geen antwoord gekregen van Luminus.Intussen heeft Luminus uiteindelijk de domiciliëring stopgezet maar rijkelijk te laat. Wij hebben een aantal bedragen aangerekend gekregen door onze bankinstelling wegens geweigerde domiciliëringen.Luminus heeft ons nu via e-mail laten weten dat ze de procedure ingebrekestelling hebben opgestart én hebben ons intussen ook al meerdere bedragen aangerekend onder de noemer 'kosten aanmaningen'.Niettegenstaande wij duidelijk de factuur betwisten. Wij ervaren hun opstart procedure ingebrekestelling als een ernstig drukmiddel om alsnog de factuur te betalen desondanks deze foutief werd opgemaakt. Ik heb geen antwoord meer mogen ontvangen op de laatste e-mails die ik hier omtrent heb verzonden. Wij hebben Luminus op 29/9/23 in kennis gesteld over de betwisting. Wij hebben op heden nog geen antwoord mogen ontvangen. Het spreekt voor zich dat wij allesbehalve tevreden zijn over dergelijke praktijken en klantvriendelijkheid. Wij verwachten zo snel mogelijk een rechtzetting van de factuur, een duidelijk antwoord, terugbetaling van de gemaakte kosten door nalatigheid van Luminus en een schadevergoeding.