Terug

Foutieve facturatie, wijziging contract

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

J. V.

Naar: Luminus

09/09/2024

Ik heb bij Luminus een contract waarbij de reële verbruiken van de voorbije maand gefactureerd worden. Sinds mei 2024 gebeuren de afrekeningen niet op basis van de reële verbruiken, maar op basis van schattingen. Dat vind ik niet kunnen. Luminus heeft nagelaten om ons te informeren over problemen met de meterstanden. Luminus heeft ook unilateraal en zonder overleg en zonder te verwittigen, de voorwaarden van ons lopende contract geschonden, door over te schakelen naar een jaar formule met voorschotten. Bovendien wordt ons een tussentijdse rekening aangeboden op basis van schattingen. Op 20 augustus dien ik formeel klacht in, een dossier met ref 38761616 wordt door Luminus geopend. Ik stuur hen foto's van de meterstanden op 20/8, het overzicht van de laatste facturen, aanduiding van de verschillen tussen geschat en reëel verbruik. Vandaag krijg ik volgend telefonisch antwoord. 1) U betwist de meterstanden. Wat wij zien is dat de door ons gevraagde bedragen in lijn zijn met uw verbruik, en dat u dus geen recht hebt om die te betwisten. 2) De annulering van uw lopende contract met maandelijkse facturatie van het reële verbruik, en vervanging door een jaarcontract met voorschotten en jaarlijkse afrekening, is in opdracht van Fluvius. Gelieve met hen deze zaak verder af te handelen. Mijn antwoord. 1) Ik heb een contract met Luminus, dat specifieert dat mijn afrekeningen maandelijks gebeuren op basis van de verbruiken van de afgelopen maand. Als zij zich niet houden aan deze bindende clausule, doen zij aan contractbreuk. 2) Ik heb een contract met Luminus, niet met Fluvius. Als Luminus een probleem hebt met Fluvius, dienen zij dat met hen te regelen. Als hun probleem met Fluvius impact heeft op mijn afrekeningen en/of mijn contract, dan dienen zij ons dat te melden. Het is dan in samenspraak met hun klant, ik dus, om te bekijken hoe dit moet behandeld worden. 3) Luminus heeft nagelaten om, na indiening van mijn klacht, de betwiste bedragen op te schorten.

Berichten (1)

Luminus

Naar: J. V.

10/09/2024

Beste,Test-Aankoop bezorgde ons uw klacht via het klachtenplatform. Eerst en vooral danken wij u voor uw melding want enkel zo kunnen wij onze dienstverlening bewaken en verbeteren. Wij stellen alles in het werk om een passende oplossing te vinden en komen spoedig bij u terug.Heeft u bijkomende vragen, contacteer ons gerust via volgende link s:www.luminus.be/nlrive/ik-wil/een-klacht-melden/. Wij helpen u graag verder.Met vriendelijke groeten,LuminusVan: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.beVerzonden: Monday, 9 September 2024 17:45Aan: Priority priority@luminus.beOnderwerp: Foutieve facturatie, wijziging contract‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ This message and any attachments are intended solely for the addressees. The information contained in this message is confidential. Any use of information contained in this message not in accord with its purpose is prohibited, except formal approval. If you are not the addressee, you may not copy, forward, disclose or use any part of it. If you have received this message in error, please delete it and all copies from your system and notify the sender immediately by return message.

Bemiddeling door Testaankoop 18 september 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform