Verloop van de klacht21/03/2022Ik ontving van OPC Knokke-Heist twee Retributies 833/2229/42642 en 833/2229/35669 omtrent twee niet geldige parkeervergunning op 16/03/2022 in Knokke met de vraag om 2 x 30 euro te betalen binnen de vijftien dagen vanaf de verzenddatum van de brief. Mijn klachten betrof het feit dat ik in een tijdspanne van amper 1.22 uur twee retributies heb ontvangen en dat ik met een geldig mindervalidenkaart recht dacht te hebben op een gratis parkingplaats voor mindervaliden.21/03/2022Ik dien via de website www.parkeren.be een klacht in tegen die retributie21/03/2022Ik ontving van OPC Knokke Heist een antwoord dat mijn klacht ontvangen is en zo spoedig mogelijk zal behandeld worden met de vermelding dat “de verdere vordering van deze retributie on hold staat zolang de klacht nog niet behandeld werd!”5/04/2022Ik ontving een mail met de melding dat mijn klacht niet aanvaard wordt en men verzoekt mij om “zo spoedig mogelijk” de twee retributie van 30 euro over te maken.11/04/2022Ik betaal de sommen van 2 maal 30 euro via overschrijving bij mijn bank14/04/2022Ik ontvang van OPC Knokke Heist een betaalherinnering met ref 833/2229/42642 van een retributie van 35 euro met de melding dat er “geen of maar gedeeltelijk gevolg werd gegeven” aan de vroeger ontvangen betaaluitnodiging.20/4/2022Ik dien opnieuw een klacht in omdat ik reeds de 30 euro betaald heb en dat ik de 5 extra euro niet hoef te betalen20/04/2022Ik krijg bericht dat mijn nieuwe klacht ontvangen is met de melding: ” We zullen uw klacht zo spoedig mogelijk behandelen. In tussentijd staat de invordering van deze retributie on hold en zal u geen aanmaningen ontvangen zolang wij uw klacht omtrent deze retributie niet behandeld hebben.”20/04/2022Ik ontvang volgend bericht van OPC: “We hebben uw dossier grondig nagekeken en merken op dat u een onterechte aanmaning heeft ontvangen. Bij deze bevestigen we dat de retributie met referentie 833/2229/35669 werd betaald en dat uw dossier werd afgesloten. U bent ons voor dit dossier geen betaling meer verschuldigd. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.20/04/2022Ik ontvang van OPC Knokke Heist een mail waar men mijn klacht niet aanvaardt omdat ik “de betaling heb uitgevoerd op 11/04/2022, maar dat dit helaas was na de vervaldag, namelijk 07/04/2022”. Daardoor blijft OPC bij de verklaring dat “de openstaande aanmaningskosten van 5 euro nog steeds verschuldigd is”.21/04/2022Ik dien opnieuw een bezwaar in met het argument dat de door OPC vermelde vervaldag van 07/04/2022 onjuist is gezien er in de klachtenbehandeling van 5/4/2022 duidelijk staat dat “de verdere vordering van deze retributie on hold staat zolang de klacht nog niet behandeld werd!”. Mijn betaling van 11/04/2022 is dus slechts 6 dagen na de klachtbehandeling en dus zeker geen overschrijding van de 15 dagen die vermeld staan in brief met de betalingsuitnodiging van OPC21/04/2022Ik ontvang een mail van OPC dat men mijn klacht van 21/4 heeft ontvangen met de melding : ”We zullen uw klacht zo spoedig mogelijk behandelen. In tussentijd staat de invordering van deze retributie on hold en zal u geen aanmaningen ontvangen zolang wij uw klacht omtrent deze retributie niet behandeld hebben.”26/4/2022Ik ontvang een mail van OPC dat mijn klacht opnieuw verworpen is omdat “ Het antwoord werd u daarentegen toegestuurd op 5/04/2022 met daarin de vermelding om zo spoedig mogelijk te betalen. De invordering liep met andere woorden verder vanaf 5/04/2022.”IK VERSTA DAAR DUS NIETS MEER VAN:- IK HEB BETAALD OP 11/4/2022- IK KRIJG OP 26/4/2022 DE “ INVORDERING LIEP VANAF 5/4/2022”- DE BETALING GEBEURDE 6 DAGEN NA DE INVORDERING. DAT IS MINDER DAN DE VERPLICHTE PERIODE VAN 15 DAGEN!- TOCH MOET IK NOG EEN BOETE BETALEN VAN 5 EURO BETALEN