Terug

Foutieve berekening factuur

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. C.

Naar: Luminus

22/02/2023

Beste, N.a.v. het factuur nr. 5673189149 van 27/01/2023 heb ik op 10/02/2023 telefonisch de Luminus klantendienst gecontacteerd omdat ik niet akkoord kan gaan met de berekening ervan. Dit factuur betreft een bijbetaling van 114,50 € op de afrekeningsfacturen voor gas en elektriciteit voor de periode 04/08/2022 - 31/10/2022 n.a.v. aangepaste meterstanden. De aanvankelijke facturen over dezelfde periode staan vermeld op deze bijkomende factuur, nl. voor gas factuur nr. 7073064328 en voor elektriciteit factuur nr. 5113088016. De reden waarop ik niet akkoord ga met de berekening van deze bijkomende factuur is dat er hogere eenheidstarieven gehanteerd worden voor gas en elektriciteit dan op de aanvankelijke afrekeningsfacturen voor dezelfde periode, nl. 0,3587767 €/kWh voor elektriciteit tegenover 0,3350870 €/kWh op het aanvankelijke afrekeningsfactuur en 0,1569022 €/kWh voor gas tegenover 0,1316349 €/kWh op het aanvankelijke afrekeningsfactuur. U dient voor facturen over dezelfde periode dezelfde eenheidstarieven te hanteren en geen hogere die misschien nu van kracht zijn. Ik wens dus ook een herberekening van het bijkomende factuur met toepassing van de eenheidstarieven van de aanvankelijke afrekeningsfacturen. Uw medewerkster van de klantendienst heeft hiervoor een dossier aangemaakt. Het dossier heeft het nummer: 28687872 dat ik haar gevraagd heb. Tevens heeft uw medewerkster mij verzekerd dat ik de bijkomende factuur voorlopig niet moest betalen en dat de betaling ervan bevroren werd. Mijn klacht zou onderzocht worden en ik zou hierover ook nog worden opgebeld. Nu bijna 2 weken later heb ik echter nog steeds niets gehoord. Op 17/02/2023, 3 dagen na de vervaldag van het bijkomende factuur zijnde 14/02/2023, kreeg ik echter wel een email met een herinnering van het openstaande bedrag van het bijkomende factuur inclusief 8,00 € aanmaningskosten. Ik ga deze 8,00 € dus niet betalen omdat uw medewerkster mij verzekerd had datik het bijkomende factuur van 114,50 € voorlopig niet moest betalen. Maar zo gaat dat nu altijd met energieleveranciers. Een antwoord geven op een vraag of klacht duurt steeds een eeuwigheid doch met herinneringen sturen van een openstaand bedrag en het aanrekenen van extra kosten en nu dus ten onrechte extra kosten hiervoor zijn jullie altijd pijlsnel. Ik heb zelf een volledige herberekening van het bijkomende factuur gemaakt met toepassing van de eenheidstarieven van de aanvankelijke afrekeningsfacturen. Ik kom zo op een bijbetaling van 69,53 € i.p.v. 114,50 € zijnde 44,97 € + 8,00 € onterecht aangerekende aanmaningskosten samen dus 52,97 € minder. Gelieve mij dus een correcte herberekening van het bijkomende factuur te bezorgen met toepassing van de eenheidstarieven van de aanvankelijke afrekeningsfacturen en zonder aanmaningskosten.Met vriendelijke groeten,Johan Cools

Berichten (3)

J. C.

Naar: Luminus

07/03/2023

Beste, Het is intussen al geleden van mijn telefonisch onderhoud met uw klantendienst op 10/02/2023 en mijn klacht via Testaankoop van 22/02/2023 betreffende een foutieve berekening van een bijkomend factuur afrekening gas en elektriciteit en nog steeds heb ik geen antwoord hierop ontvangen. Intussen heb ik wel een email met een tweede aanmaning gekregen om dat factuur te betalen met een tweede keer dat er aanmaningskosten van 8,00 € worden aangerekend. Zoals al gezegd in mijn klacht van 22/02/2023 zal ik deze ook niet betalen daar in mijn telefonisch onderhoud met de klantendienst mij verzekerd werd dat ik het betreffende factuur niet moest betalen en dat de betaling bevroren werd.Tevens vind ik het daarom ook niet kunnen dat bij de tweede aanmaning tot betaling verder gedreigd wordt met invorderingsprocedures bij niet-betaling. Het is duidelijk dat jullie diensten helemaal niet communiceren met elkaar maar langs mekaar heen werken of geen rekening houden met gemaakte afspraken. Opnieuw moet ik concluderen dat een antwoord geven op een cruciale vraag een eeuwigheid duurt maar het sturen van herinneringen met het aanrekenen van aanmaningskosten wel onmiddellijk gaat wat dan ook nog eens onterecht is gezien de belofte van uw klantendienst de betaling voorlopig te stuiten. Daarom vraag ik u nogmaals mij onmiddellijk het correcte factuur te bezorgen. Intussen heb ik wel reeds op 28/02/2023 een bedrag van 69,53 € betaald cfr. de herberekening van het foutieve factuur met de juiste eenheidsprijzen waarvan ik u de berekening reeds bezorgd heb samen met mijn klacht van 22/02/2023.Met vriendelijke groeten,Johan Cools

Luminus

Naar: J. C.

21/08/2023

Beste heer CoolsNaar aanleiding van uw klacht die wij ontvingen via de website van Test-Aankoop analyseerde Luminus uw dossier en bezorgden wij u een gedetailleerd antwoord via e-mail op 21/08/2023.Heeft u bijkomende vragen, contacteer ons gerust via volgende link s:www.luminus.be/nlrive/ik-wil/een-klacht-melden/. Wij helpen u graag verder.Vriendelijke groetenLuminusPS Deze e-mail kan u niet beantwoorden. This message and any attachments are intended solely for the addressees. The information contained in this message is confidential. Any use of information contained in this message not in accord with its purpose is prohibited, except formal approval. If you are not the addressee, you may not copy, forward, disclose or use any part of it. If you have received this message in error, please delete it and all copies from your system and notify the sender immediately by return message.

Luminus

Naar: J. C.

21/08/2023

Beste heer CoolsNaar aanleiding van uw klacht die wij ontvingen via de website van Test-Aankoop analyseerde Luminus uw dossier en bezorgden wij u een gedetailleerd antwoord via e-mail op 21/08/2023.Heeft u bijkomende vragen, contacteer ons gerust via volgende link s:www.luminus.be/nlrive/ik-wil/een-klacht-melden/. Wij helpen u graag verder.Vriendelijke groetenLuminusPS Deze e-mail kan u niet beantwoorden. This message and any attachments are intended solely for the addressees. The information contained in this message is confidential. Any use of information contained in this message not in accord with its purpose is prohibited, except formal approval. If you are not the addressee, you may not copy, forward, disclose or use any part of it. If you have received this message in error, please delete it and all copies from your system and notify the sender immediately by return message.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform