Beste, N.a.v. het factuur nr. 5673189149 van 27/01/2023 heb ik op 10/02/2023 telefonisch de Luminus klantendienst gecontacteerd omdat ik niet akkoord kan gaan met de berekening ervan. Dit factuur betreft een bijbetaling van 114,50 € op de afrekeningsfacturen voor gas en elektriciteit voor de periode 04/08/2022 - 31/10/2022 n.a.v. aangepaste meterstanden. De aanvankelijke facturen over dezelfde periode staan vermeld op deze bijkomende factuur, nl. voor gas factuur nr. 7073064328 en voor elektriciteit factuur nr. 5113088016. De reden waarop ik niet akkoord ga met de berekening van deze bijkomende factuur is dat er hogere eenheidstarieven gehanteerd worden voor gas en elektriciteit dan op de aanvankelijke afrekeningsfacturen voor dezelfde periode, nl. 0,3587767 €/kWh voor elektriciteit tegenover 0,3350870 €/kWh op het aanvankelijke afrekeningsfactuur en 0,1569022 €/kWh voor gas tegenover 0,1316349 €/kWh op het aanvankelijke afrekeningsfactuur. U dient voor facturen over dezelfde periode dezelfde eenheidstarieven te hanteren en geen hogere die misschien nu van kracht zijn. Ik wens dus ook een herberekening van het bijkomende factuur met toepassing van de eenheidstarieven van de aanvankelijke afrekeningsfacturen. Uw medewerkster van de klantendienst heeft hiervoor een dossier aangemaakt. Het dossier heeft het nummer: 28687872 dat ik haar gevraagd heb. Tevens heeft uw medewerkster mij verzekerd dat ik de bijkomende factuur voorlopig niet moest betalen en dat de betaling ervan bevroren werd. Mijn klacht zou onderzocht worden en ik zou hierover ook nog worden opgebeld. Nu bijna 2 weken later heb ik echter nog steeds niets gehoord. Op 17/02/2023, 3 dagen na de vervaldag van het bijkomende factuur zijnde 14/02/2023, kreeg ik echter wel een email met een herinnering van het openstaande bedrag van het bijkomende factuur inclusief 8,00 € aanmaningskosten. Ik ga deze 8,00 € dus niet betalen omdat uw medewerkster mij verzekerd had datik het bijkomende factuur van 114,50 € voorlopig niet moest betalen. Maar zo gaat dat nu altijd met energieleveranciers. Een antwoord geven op een vraag of klacht duurt steeds een eeuwigheid doch met herinneringen sturen van een openstaand bedrag en het aanrekenen van extra kosten en nu dus ten onrechte extra kosten hiervoor zijn jullie altijd pijlsnel. Ik heb zelf een volledige herberekening van het bijkomende factuur gemaakt met toepassing van de eenheidstarieven van de aanvankelijke afrekeningsfacturen. Ik kom zo op een bijbetaling van 69,53 € i.p.v. 114,50 € zijnde 44,97 € + 8,00 € onterecht aangerekende aanmaningskosten samen dus 52,97 € minder. Gelieve mij dus een correcte herberekening van het bijkomende factuur te bezorgen met toepassing van de eenheidstarieven van de aanvankelijke afrekeningsfacturen en zonder aanmaningskosten.Met vriendelijke groeten,Johan Cools