Terug

Foutieve afrekening

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. W.

Naar: OCTA+

29/03/2024

Beste,Sinds September vorig jaar zijn wij overgeschakeld naar een dynamisch tarief bij onze energieleverancier OCTA+. Dit in combinatie bij het plaatsen van extra zonnepanelen, digitale meter & een omschakeling naar een 3F net (opladen elektrische auto). Het heeft tot begin januari geduurd om de aanpassing te krijgen op onze factuur, maar de afrekening welke wij hebben ontvangen blijkt volkomen foutief te zijn met de realiteit. Wij hebben in deze periode een verbruik geregistreerd van 2931KwH, maar er word 6917KwH aangerekend. OCTA+ houd voet bij stuk dat deze registratie correct is en de fout bij FLUVIUS zit. FLUVIUS heeft tevens een registratie van 2931KwH. Wij blijven deze factuur betwisten, maar volgens OCTA+ is alles correct en dienen wij te betalen.

Berichten (2)

OCTA+

Naar: S. W.

29/03/2024

Geachte Mevrouw, Mijnheer,We hebben uw mail goed ontvangen.We hebben uw vraag naar de betrokken afdeling doorgestuurd en stellen alles in het werk om u zo snel mogelijk te antwoorden.Met energievolle groetenHet OCTA+ TeamChère Madame, cher Monsieur,Nous avons bien reçu votre message.Votre question a été transférée au département concerné. Nous nous efforçons de répondre à votre question le plus vite possible.Energiquement vôtre,L’équipe d’OCTA+

OCTA+

Naar: S. W.

24/04/2024

Beste, Op MyFluvius staat inderdaad het werkelijke verbruik gepubliceerd. Echter heeft de netbeheerder ons het aangepaste verbruik doorgegeven. Wij hebben Fluvius gevraagd om dit ook te bevestigen naar u toe.Het verbruik werd maar n keer aangerekend. In de periode voorafgaand aan de vervanging van uw meter werd er 0 kWh verbruik aangerekend, hoewel er wel degelijk veel verbruik was.Ik geef u hieronder de indexen mee:07/02/2023:Dag: 65013Nacht: 4552715/09/2023:Dag: 65683Nacht: 48387Totaal verbruik 07/02/2023 - 15/09/2023: Dag: 670 kWhNacht: 2860 kWhDit verbruik werd overgeheveld naar uw verbruiksperiode 15/09/2023 - 02/01/2024 volgens het Energiebesluit. Daarom werden uw meterstanden van 15/09/2023 handmatigteruggedraaid door Fluvius naar 999330 dag en 997142 nacht.Meterstanden 03/01/2024:Dag: 987Nacht: 2401Verrekend op de factuur 15/09/2023 - 02/01/2024:Dag: 670 kWh + 987 kWh = 1657 kWh (1 kWh verschil door cijfers na de komma)Nacht: 2860 kWh+ 2401 kWh = 5261 kWh (2 kWh verschil door cijfers na de komma)In verband met het capaciteitstarief kan ik u meegeven dat niet uw gemiddelde maandpiek wordt weergegeven op uw afrekening. De waarde in kW die wordt vermeld onder "Verbruik" komt overeen met de gemiddelde maandpiek van de afgelopen 12 maanden, vermenigvuldigd met het aantal dagen in de verbruiksperiode. Vb. de periode 15/09/2023 - 19/10/2023 heeft een piekvermogen van 3,706 kW (407,68110).U kan zelf ook nakijken of wij het gemiddelde in rekening brengen dat door Fluvius wordt doorgegeven. U dient daarvoor naar uw MyFluvius app te gaan.U volgt de volgende stappen:Op de welkomstpagina klikt u op "netkosten".Onder overzicht meters klikt u op "Facturatiepieken".Hier vindt u alle gemiddelde maandelijkse pieken die naar de leverancier gestuurd werden voor facturatie. Heeft u nog vragen, reageer dan gerust op dit bericht. Mijn collega's en ikzelf helpen u graag verder. Met energieke groeten, Shana Om al onze contactmogelijkheden, veelgestelde vragen en uw persoonlijke klantenzone te onekken, klikhier.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform