Terug

Foutieve afrekening

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. R.

Naar: Eneco

01/07/2021

Beste,-Op 1/9/2020 sluit ik contract af met Eneco voor electriciteit en gas-Maart 2021 worden er zonnepanelen geinstalleerd en geactiveerd op een terugdraaiende analoge teller-Op 31/5/2021 komt een medewerker van Fluvius langs om de meterstanden op te nemen-Op 2/6/2021 ontvang ik een eindafrekening Eneco van 1/9/2020 tem 31/5/2021. Tot mijn verbazing wordt voor het verbruik electriciteit NIET de eindtellerstand van 31/05/2021 genomen maar een op 23/5/2021 door Fluvius veel te hoog geschatte tellerstand zowel voor dag als nacht. -Ik dien klacht in bij Eneco om de afrekening te corrigeren en de tellerstand van 31/05/2021 te gebruiken vermits dit de correcte en door Fluvius geregistreerde tellerstand is.-Eneco reageert totaal niet op mijn klacht. Mijn dagverbruik van 1/9/2021 tem 31/5/2021 zou 1926 kWh moeten zijn, Eneco rekent 3086 kWh aan. Mijn nachtverbruik van 1/9/2021 tem 31/5/2021 zou 2705 kWh moeten zijn, Eneco 3006 kWh aan.Conclusie: Eneco rekent in totaal bijna 1300 kWh teveel aan stroom aan. Ik krijg geen respons op mijn klacht via email. Bel je ze dan schuiven ze het probleem door naar de backend, maar die krijg je nooit aan de lijn of bellen niet terug.R.R.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform