Terug

foutieve afrekening - grove fouten

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. S.

Naar: Luminus

17/08/2023

Beste Luminusik had al 2x telefonisch contact met iemand van jullie medewerkers.Ik heb 2dagen geleden een eindafrekening gekregen van jullie van +5000 euro.Ik heb 17/10/2020 persoonlijk ingetekend aan een 2jarig vast contract bij jullie, een contract die inging op 17/11/2020, deze papieren staan op my luminus, getekend door mezelf en in bijlage terug te vinden aub.Toen deze periode voorbij was (dus in feite 17/11/2022) heb ik NIET opnieuw ingetekend voor een vast contract, Luminus bood toen zelfs geen vaste contracten meer aan. Ik heb dan ook een bewijs in bezit waar Nico De Bie (luminus) bevestigd dat Lumunis vanaf 1 oktober 2022 GEEN vaste contract meer aanbood!? Wat dan ook zeer opvallend is dat op mijn huidige afrekening (bijlage) het volgende staat: *met de huidige tarieven Greenfix (september 2022) ....enz. = volgens jullie eigen info op de factuur zou ik plots een Greenfix contract hebben sinds SEPTEMBER 2022!!! ???Dus niet alleen de einddatum van mijn 2-jarig contract is niet respecteert geweest maar ook ongewenst een “vast” contract vanaf september gekozen door jullie zelf. ? Met als reden, volgens mij en mij raadgever, de uitleg hierboven waarbij Nico De Bie toegeeft aan de media dat er GEEN vaste contracten meer aangeboden werden na oktober maar mij dus door de datum aan te passen naar september dit zelf “geforceerd” hebben.Ook ben ik meer dan 2 maand aan zeer voordelig tarief verloren hierdoor en als gevolg ook te veel aangerekend voor deze periode.Ik wens dat mijn jaarafrekening opnieuw opgemaakt word aan het variabel tarief waar ik recht op had van het afgelopen jaar en de prijzen van het 2 jarig contract tot 17/11 gerespecteerd worden en in vermindering worden gebracht.Indien jullie dit meteen correct rechtzetten, ben ik tevreden, betaal ik en ben ik bereid geen verder stappen te ondernemen.indien niet heb ik dingen achter de hand waarmee ik verder kan, ik ben hier naar mijn mening nog zeer beleefd gebleven in de verwoording van de vaststellingen.2de probleem, herziening meterstanden, foutief!Vandaag krijg ik terug een factuur (tje) voor aanpassing meterstanden.Nog eens 4.214.77 + vorige (hieronder) 5359.46 + betaalde voorschotten 1948 = 11522,23 euro voor gas en elektriciteit het afgelopen jaar!!!Dit loopt de spuigaten uit. Ik heb vandaag voor de 3de keer gebeld naar jullie.Ik wens boven op het onderstaande ook nog dat de meterstanden herrekend worden.De “geschatte” meterstanden werden hier misbruikt om in een duurdere periode deze te “corrigeren”. Er is bewust minder afgerekend omdat ik een zeer voordelig tarief genoot toen (zie afbeelding)!Op jullie eigen staat te zien op 13/07/2022 een tellerstand van 30.985 terwijl er op mijn factuur 29.988 “geschat” staat wat overeenkomt met 997m3 gas of +- 10.000 kw!!! Als wij zelf gevraagd worden meterstanden door te geven en deze effectief op my luminus te zien zijn moeten deze ook gebruikt worden en niet in jullie voordeel schatten omdat ik toen een zeer voordelig tarief had.Deze 10.000kwh wil ook herrekend zien aan het tarief 17/11/2020 – 16/11/2022 dus aan onderstaande 2jarig tarief: Ik moet jullie niet vertellen dat dit potje stinkt en geef jullie nog de kans om dit compleet en correct recht te zetten tegen eind deze maand, daarna gaat dit hele dossier naar hogere instanties, dan zal er schadevergoeding ook geëist worden en ik zal niet stoppen tot dit recht getrokken is. Dringend actie gevraagd!Met vriendelijke groeten

Berichten (2)

Luminus

Naar: S. S.

04/09/2023

Beste heer SchepensNaar aanleiding van uw klacht die wij ontvingen via de website van Test-Aankoop analyseerde Luminus uw dossier en bezorgden wij u een gedetailleerd antwoord via e-mail op 04/09/2023.Heeft u bijkomende vragen, contacteer ons gerust via volgende link s:www.luminus.be/nlrive/ik-wil/een-klacht-melden/. Wij helpen u graag verder.Vriendelijke groetenLuminusPS Deze e-mail kan u niet beantwoorden. This message and any attachments are intended solely for the addressees. The information contained in this message is confidential. Any use of information contained in this message not in accord with its purpose is prohibited, except formal approval. If you are not the addressee, you may not copy, forward, disclose or use any part of it. If you have received this message in error, please delete it and all copies from your system and notify the sender immediately by return message.

Luminus

Naar: S. S.

04/09/2023

Beste heer SchepensNaar aanleiding van uw klacht die wij ontvingen via de website van Test-Aankoop analyseerde Luminus uw dossier en bezorgden wij u een gedetailleerd antwoord via e-mail op 04/09/2023.Heeft u bijkomende vragen, contacteer ons gerust via volgende link s:www.luminus.be/nlrive/ik-wil/een-klacht-melden/. Wij helpen u graag verder.Vriendelijke groetenLuminusPS Deze e-mail kan u niet beantwoorden. This message and any attachments are intended solely for the addressees. The information contained in this message is confidential. Any use of information contained in this message not in accord with its purpose is prohibited, except formal approval. If you are not the addressee, you may not copy, forward, disclose or use any part of it. If you have received this message in error, please delete it and all copies from your system and notify the sender immediately by return message.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform