Terug

Foutieve afrekening en voorschotbedragen na omschakeling naar digitale teller sinds jan 24

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. V.

Naar: Engie

04/04/2024

Beste, ik heb bij engie reeds een klacht lopende vanaf januari 24 in verband met een afrekening waarmee ik niet akkoord ben na omschakeling naar digitale meter(doorgaans hebben we een verbruik van 3493kwh (electr). Deze maal zouden we 3365 kwh hebben op 6maand (+800€). Fluvius wijst aan dat er iets verkeerd is gegaan in de verwerking van de meterstanden. Inmiddels kregen we ook voorschotfacturen (300€ per maand) voor gewoon gezinsverbruik. Voor gas geeft men een verbruik op van 1333kwh op maandbasis daar we in het verleden 815kwh hadden (9787kwh op jaarbasis). Ondanks de moeite die ik nam om 4 maal in gesprek te gaan met de klantendienst, escalatie naar 2de lijn en melding van Engie op 18/03 dat dossier in behandeling is, kreeg ik vandaag (04/04/2024) een ingebrekestelling waarbij men aangeeft het contract af te sluiten. Ik vind dit echt geen manier van handelen en ben erg teleurgesteld en hoop op een expert ter plaatse want deze zaken zijn bijzonder moeilijk op afstand uit te klaren.

Berichten (7)

Engie

Naar: G. V.

05/04/2024

Beste mevrouw, Beste heer,Test-Aankoop heeft ons uw klacht bezorgd.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk om zo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.be of via uw online klantenzone.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Test-Achats nous a bien transmis la plainte que vous lui aviez adressée.Nous vous remercions pour votre démarche. En effet, nous accordons une attention toute particulière aux problèmes rencontrés par nos clients. Ce sont des informations précieuses qui nous permettent d'améliorer la qualité de notre service.Nous mettons tout en Å“uvre pour vous apporter une solution adéquate le plus rapidement possible.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail. Pour toutes vos questions nous vous invitons à contacter nos services via notre site www.engie.be ou via votre espace client.Sincères salutations,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this document ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

Engie

Naar: G. V.

16/04/2024

Beste mevrouw, Beste heer,Als gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een gedetailleerd antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie.Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacteren via onze websitewww.engie.be,via uw klantenzone of via onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33. Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Faisant suite à votre demande via le système en ligne de Test Achats, nos services ont analysé votre demande et vous ont adressé une réponse circonstanciée (soit par courriel, par voie postale ou par téléphone). Nous espérons avoir répondu à vos attentes et vous remercions pour votre démarche.Nous restons toutefois à votre disposition pour tout complément d'information et vous invitons à nous contacter ultérieurement via notre sitewww.engie.be, via votre espace client ou via La Ligne Energie au numéro 078 35 33 33. Nos collaborateurs se feront un plaisir de vous répondre et de trouver avec vous une solution adéquate.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail.Cordialement,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this document ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

G. V.

Naar: Engie

20/04/2024

Beste,Na maandenlang eenzijdig contact te nemen met jullie krijg ik nu de boodschap dat ik alles met Fluvius dien uit te klaren (zie bijlage). Als energieleverancier verwacht ik dat jullie je verantwoordelijkheid opnemen.Ik ben nog steeds niet akkoord met de afrekening met een verbruik van 3365 kwh voor de periode 05/07/2023 tem 23/01/2024 (6 maanden). Vorig afrekening hadden we een verbruik van 3493kwh voor 12 maand. Gelieve een Engie contact bij ons ter plaatse te sturen om dit verder uit te klaren.De gasmeterstanden zijn eveneens niet in lijn met homewizard energieverbruiken die ik meet.Mag ik vragen hier zo spoedig mogelijk gevolg aan de geven. Deze klacht sleept reeds maanden aan.Met vriendelijke groet,Guido Vandaele (G-Perform) - partner van Veerle SerryMarkegemsesteenweg 1338720 Dentergem0473 21 39 74

Engie

Naar: G. V.

26/04/2024

Beste mevrouw, Beste heer,Als gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een gedetailleerd antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie.Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacteren via onze websitewww.engie.be,via uw klantenzone of via onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33. Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Faisant suite à votre demande via le système en ligne de Test Achats, nos services ont analysé votre demande et vous ont adressé une réponse circonstanciée (soit par courriel, par voie postale ou par téléphone). Nous espérons avoir répondu à vos attentes et vous remercions pour votre démarche.Nous restons toutefois à votre disposition pour tout complément d'information et vous invitons à nous contacter ultérieurement via notre sitewww.engie.be, via votre espace client ou via La Ligne Energie au numéro 078 35 33 33. Nos collaborateurs se feront un plaisir de vous répondre et de trouver avec vous une solution adéquate.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail.Cordialement,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this document ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

G. V.

Naar: Engie

28/04/2024

Beste, Dit antwoord is na maanden mogelijks een eerste stap in de goede richting. Ik blijf er echter bij dat een engie contact ter plaatse sturen veel efficiënter is maar helaas gaat u niet in op mijn verzoek.Bijgevolg heb ik een gedetailleerde reactie gestuurd zie bijlage.Mag ik vragen hier zo spoedig mogelijk gevolg aan de geven. Deze klacht sleept reeds maanden aan.Met vriendelijke groet,Guido Vandaele (G-Perform) - partner van Veerle SerryMarkegemsesteenweg 1338720 Dentergem0473 21 39 74

Engie

Naar: G. V.

06/05/2024

Beste mevrouw, Beste heer,Als gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een gedetailleerd antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie.Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacteren via onze websitewww.engie.be,via uw klantenzone of via onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33. Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Faisant suite à votre demande via le système en ligne de Test Achats, nos services ont analysé votre demande et vous ont adressé une réponse circonstanciée (soit par courriel, par voie postale ou par téléphone). Nous espérons avoir répondu à vos attentes et vous remercions pour votre démarche.Nous restons toutefois à votre disposition pour tout complément d'information et vous invitons à nous contacter ultérieurement via notre sitewww.engie.be, via votre espace client ou via La Ligne Energie au numéro 078 35 33 33. Nos collaborateurs se feront un plaisir de vous répondre et de trouver avec vous une solution adéquate.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail.Cordialement,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this document ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

G. V.

Naar: Engie

09/05/2024

Beste,Na maandenlang email communicatie, krijg ik voor de eerste keer een telefoon van Engie zelf op 06/05. De dame verwijst me door naar Fluvius. Ze geeft aan dat zij vanuit Engie gewoon factureren wat Fluvius hen vertelt. Ze zijn niet bereid een contact ter plaatse te sturen en plaatsen het dossier gedurende 1 maand on hold. Ze raden me aan om met Fluvius contact op te nemen en aan te geven dat er een abnormaal verbruik is en dat ik een tussenkomst van hen vraag (blijkbaar een gekend proces voor Engie maar na maandenlange communicatie, het eerste dat ik hiervan hoor). Ik neem de volgende dag contact op met Fluvius en ontving het formulier in bijlage ('werkt mijn digitale elektriciteitsmeter correct?). Ik vraag nog even met aandrang om een fluvius contact ter plaatse te sturen (deze woont letterlijk 1km van waar ik woon) maar dit kunnen ze naar eigen zeggen niet doen omdat ik eerst de meterstanden gedurende 14 dagen dien op te schrijven (terwijl deze digitaal in te lezen zijn) en dat ze nadien zich 14 dagen de tijd voorbehouden om dit na te zien en indien zij dit wensen iemand ter plaatse te sturen. Klantenservice ten top en het probleem ligt opnieuw bij mij! Ik blijf evenwel hoopvol in een doorbraak in de zaak.In bijlage stop ik (1) formulier Fluvius 'werkt digitale meter correct'? (2) Email Engie 06/05/24 - verwijzing naar wetgevingMvg,Guido Vandaele


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform