Terug

Foutieve aanrekening

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

J. C.

Naar: Engie

30/06/2025

ENGIE aanrekening 2025 ENGIE klantnummer: 2210435628 Contract van 26 05 tot 30 04 1) Op mijn vraag via TestAankoop naar een duidelijk overzicht bij afsluiten contract ontving ik het gevraagde, enkel om deze fouten vast te stellen: Op vraag van ENGIE verhoogde ik vanaf februari 2024 mijn maandelijkse voorschotten van € 86,05 naar € 93,58 Bij nazicht vastgestelde abnormaliteiten: Overzicht betalingen volgens ENGIE: 86,08 x 10 = 860,80 Door mij betaald: 86,08 x 7 = 602,56 93,58 x 3 = 280,74 = 883,30 Verschil in mijn nadeel: 883,30 - 860,80 = € 22,50 Graag een nieuwe, en ditmaal correcte, betalingsopdracht! J. Claes hrijving van uw probleem

Berichten (6)

Engie

Naar: J. C.

01/07/2025

Beste, Het opgegeven klantnummer is niet aan de klager toegewezen Op basis van de weinig concrete informatie in onderstaande dossier kunnen wij niet achterhalen over welk adres/EAN/klantnummer de klacht gaat. Gelieve deze gegevens op te vragen bij de klager en deze aan ons te bezorgen. Pas na ontvangst van deze informatie zal er verder gevolg gegeven worden aan dit dossier. Alvast bedankt. Met vriendelijke groeten, Complaints Handling Team Bu Benelux boulevard Simón Bolívar 36 1000 Brussels Belgium www.engie.be P Please consider the environment before printing this document De: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be De la part de klachten@test-aankoop.be Envoyé: lundi 30 juin 2025 14:46 À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.com Objet: Foutieve aanrekening Foutieve aanrekening ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ENGIE Mail Disclaimer: s:www.engie.com/disclaimer

J. C.

Naar: Engie

01/07/2025

J. Claes Testaankoop: 2606282 – 86 Grote Dries 10/1 2650 Edegem ENGIE klant: 2 210 455 628 Contract van 26 05 tot 30 04 In juni 2024 werd ik (ongevraagd) opgebeld door ENGIE met de vraag of ik bij hen klant wilde worden aan een maandelijkse voorafbetaling van € 86,08. In februari 2025 vroeg ENGIE me de maandelijkse voorafbetaling te verhogen naar € 93,58. Vraag waarop ik inging. Contract van 26 05 tot 30 04 Bij nazicht vastgestelde abnormaliteiten: Overzicht betalingen volgens ENGIE: 86,08 x 10 = 860,80 Door mij betaald: 86,08 x 7 = 602,56 93,58 x 3 = 280,74 = 883,30 Verschil in mijn nadeel: 883,30 - 860,80 = € 22,50 Graag een nieuwe, en ditmaal correcte, betalingsopdracht! J. Claes

J. C.

Naar: Engie

01/07/2025

J. Claes Testaankoop: 2606282 – 86 Grote Dries 10/1 2650 Edegem ENGIE klant: 2 210 455 628 Contract van 26 05 tot 30 04 In juni 2024 werd ik (ongevraagd) opgebeld door ENGIE met de vraag of ik bij hen klant wilde worden aan een maandelijkse voorafbetaling van € 86,08. In februari 2025 vroeg ENGIE me de maandelijkse voorafbetaling te verhogen naar € 93,58. Vraag waarop ik inging. Contract van 26 05 tot 30 04 Bij nazicht vastgestelde abnormaliteiten: Overzicht betalingen volgens ENGIE: 86,08 x 10 = 860,80 Door mij betaald: 86,08 x 7 = 602,56 93,58 x 3 = 280,74 = 883,30 Verschil in mijn nadeel: 883,30 - 860,80 = € 22,50 Graag een nieuwe, en ditmaal correcte, betalingsopdracht! J. Claes

J. C.

Naar: Engie

01/07/2025

J. Claes Testaankoop: 2606282 – 86 Grote Dries 10/1 2650 Edegem ENGIE klant: 2 210 455 628 Contract van 26 05 tot 30 04 In juni 2024 werd ik (ongevraagd) opgebeld door ENGIE met de vraag of ik bij hen klant wilde worden aan een maandelijkse voorafbetaling van € 86,08. In februari 2025 vroeg ENGIE me de maandelijkse voorafbetaling te verhogen naar € 93,58. Vraag waarop ik inging. Contract van 26 05 tot 30 04 Bij nazicht vastgestelde abnormaliteiten: Overzicht betalingen volgens ENGIE: 86,08 x 10 = 860,80 Door mij betaald: 86,08 x 7 = 602,56 93,58 x 3 = 280,74 = 883,30 Verschil in mijn nadeel: 883,30 - 860,80 = € 22,50 Graag een nieuwe, en ditmaal correcte, betalingsopdracht! J. Claes

J. C.

Naar: Engie

01/07/2025

J. Claes Testaankoop: 2606282 – 86 Grote Dries 10/1 2650 Edegem ENGIE klant: 2 210 455 628 Contract van 26 05 tot 30 04 In juni 2024 werd ik (ongevraagd) opgebeld door ENGIE met de vraag of ik bij hen klant wilde worden aan een maandelijkse voorafbetaling van € 86,08. In februari 2025 vroeg ENGIE me de maandelijkse voorafbetaling te verhogen naar € 93,58. Vraag waarop ik inging. Contract van 26 05 tot 30 04 Bij nazicht vastgestelde abnormaliteiten: Overzicht betalingen volgens ENGIE: 86,08 x 10 = 860,80 Door mij betaald: 86,08 x 7 = 602,56 93,58 x 3 = 280,74 = 883,30 Verschil in mijn nadeel: 883,30 - 860,80 = € 22,50 Graag een nieuwe, en ditmaal correcte, betalingsopdracht! J. Claes

Engie

Naar: J. C.

07/07/2025

Beste mevrouw, Beste heer, Als gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een gedetailleerd antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie. Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacteren via onze website www.engie.be, via uw klantenzone of via onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33. Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken. Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Met vriendelijke groeten Chère Madame, Cher Monsieur, Faisant suite à votre demande via le système en ligne de Test Achats, nos services ont analysé votre demande et vous ont adressé une réponse circonstanciée (soit par courriel, par voie postale ou par téléphone). Nous espérons avoir répondu à vos attentes et vous remercions pour votre démarche. Nous restons toutefois à votre disposition pour tout complément d’information et vous invitons à nous contacter ultérieurement via notre site www.engie.be, via votre espace client ou via La Ligne Energie au numéro 078 35 33 33. Nos collaborateurs se feront un plaisir de vous répondre et de trouver avec vous une solution adéquate. Nous vous informons qu’il ne vous est pas possible de répondre à ce mail. Cordialement, Complaints Handling Team Bu Benelux boulevard Simón Bolívar 36 1000 Brussels Belgium www.engie.be P Please consider the environment before printing this document De: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be De la part de klachten@test-aankoop.be Envoyé: mardi 1 juillet 2025 12:31 À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.com Objet: Nieuw bericht van JOHN C Nieuw bericht van JOHN C ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ENGIE Mail Disclaimer: s:www.engie.com/disclaimer

Bemiddeling door Testaankoop 13 juli 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform